P2189 systeem te arm op Idle Bank 2

Home » OBD Codes » P2100-P2199 » P2189 systeem te arm op Idle Bank 2

P2189 systeem te arm op Idle Bank 2

OBD-II Trouble Code Technische beschrijving

Systeem te arm op Idle (Bank 2)

Wat betekent dat?

Deze diagnostische code ( DTC) is een generieke powertrain code. Het wordt beschouwd als generiek, omdat het geldt voor alle merken en modellen van voertuigen (1996-nieuwer), hoewel specifieke reparatie stappen enigszins verschillend kunnen zijn, afhankelijk van het model.

Dit is een dubbelzinnige code in van zichzelf. Het kan een moeilijke code te kraken zijn zonder een diagnostische strategie. Tijdens de laatste twee starts, heeft het motormanagement computer een probleem met het brandstofmengsel opgenomen tegen een stationair draaien.

Het lijkt erop dat het brandstofmengsel te arm (te veel lucht en niet genoeg brandstof) in een inactief is.

Er is een waslijst van onderdelen die dit scenario zou kunnen veroorzaken. Voor het grootste deel van de diagnostische procedure is niet moeilijk – alleen tijdrovend, tenzij het een van de eerste gecontroleerde punten. De strategie dicteert dat de problemen met het rijgedrag worden waargenomen en genoteerd, dan beginnen met de meest voorkomende problemen en de voortgang van daar

. Opmerking: Deze code is identiek aan P2187. Het verschil is dat P2187 refereert aan Bank 1 (de zijde van de motor met cilinder # 1) en P2189 refereert aan Bank 2.

Symptomen

Met de vele mogelijkheden, de opgesomde problemen kunnen en mogen niet aanwezig zijn. Maar hier is waar het belangrijk is om bijzondere aandacht te besteden aan de waargenomen symptomen en een notitie maken met betrekking tot wat en wanneer de symptomen verschijnen voor diagnostische strategie.

  • Voertuig heeft een misser bij een inactieve
  • Moeilijk te beginnen, vooral wanneer de hete
  • Zeer onregelmatig stationair
  • De aanvullende codes te lokaliseren oorzaak van de originele P2189 code
  • Whistling geluiden
  • Neder-turbo boost nummers
  • Fuel geur
  • mogelijke oorzaken van P2189 DTC

  • Defecte O2-sensor (voor)
  • Defecte gas kapafdichting
  • lekkende of losse vuldop
  • Lucht lekt in het inlaatspruitstuk stroomafwaarts van de mis Luchtstromingssensor vanwege het verdeelstuk zelf, vacuümslangen off of gebarsten, lekken MAP sensor lekkage bij turbo bypass of het vastzittende geopend, machtsrem booster slang of een lek in de EVAP systeem slangen.
  • Defecte MAP-sensor
  • EVAP ontluchtingsklep
  • brandstofinjectoren lek
  • Benzinedrukregelaar defect
  • lekken in de uitlaat sy stam
  • Defecte variabele kleptiming
  • Defecte ECM (motormanagementcomputer)
  • Defecte O2 voorverwarmer (voor)
  • verstopt brandstoffilter
  • brandstofpomp slijtage en produceren lage druk.
  • Defecte luchtmassameter
  • Diagnostic / reparatiestappen

    Uw strategie voor het lokaliseren dit probleem begint met een test aandrijving en observatie van symptomen. De volgende stap is een code scanner (verkrijgbaar bij elke autodelenopslag) en trekken aanvullende codes.

    De computer heeft een code P2189 waarin staat dat het brandstofmengsel mager onbelast draaien stellen. Dit is de belangrijkste code echter een onderdeel storing in deze lus die kunnen veroorzaken een arm mengsel wordt ook in code heeft.

    Als de test station geen symptomen produceert het mogelijk is dat het geen echte code. Met andere woorden, het brandstofmengsel niet mager en de computer of de zuurstofsensor is verantwoordelijk voor de code

    Ieder voertuig heeft minimaal twee zuurstofsensoren -. Een voor de katalysator en achter converter. Deze sensoren signaleren de hoeveelheid vrije zuurstof nog in het uitlaatgas na het ontsteken, waarbij de brandstofverhouding bepaalt. Het voorste sensor is primair verantwoordelijk voor het mengsel, wordt de tweede sensor achter de uitlaat gebruikt voor vergelijking met de voorste sensor te bepalen of de omzetter goed werkt.

    Als een ruwe stationair aanwezig is of één van de andere symptomen, beginnen met het proces met de meest waarschijnlijke eerste oorzaak. Ofwel unmetered lucht is het invoeren van het inlaatspruitstuk of er is een gebrek aan brandstof druk:

  • Controleer de tankdop op scheuren en afdichten en functie
  • Til de motorkap en zorg ervoor dat de vuldop vastzit
  • Als aanvullende codes aanwezig waren beginnen ze eerst inspecteren
  • Zoek luchtlekken vanaf de massa luchtstroomsensor. Controleer de slang of verbinding tussen de sensor en het inlaatspruitstuk helemaal naar het verdeelstuk op scheuren of losse verbindingen. Controleer alle vacuümslangen goed bevestigd aan het inlaatspruitstuk, degene zijn die het vacuüm brake booster omvatten. Controleer de slang op de MAP-sensor en alle slangen aan de turbo indien aanwezig.
  • Bij draaiende motor, met een busje carburateur schoner en spuit een kleine mist rond de basis van het inlaatspruitstuk en waarbij de twee helften voldoen om tweedelig. Spray rond de basis van de EGR lekkage in het verdeelstuk. Het toerental toeneemt bij een lek zich bevindt.
  • Controleer de PCV-klep en de slang op lekkage.
  • Controleer de inspuitventielen externe brandstoflekkage
  • Controleer de brandstofdrukregelaar door aftrekken van de zuigslang en schudden om te zien of brandstof aanwezig is. Als dat zo is te vervangen.
  • Zet de motor af en installeer een brandstofdruk tester op de schraderventiel op de brandstoftoevoer spoor naar de injectoren. Start de motor en let op de brandstofdruk op een stationair en opnieuw bij 2500 rpm. Vergelijk deze cijfers met de gewenste brandstofdruk voor uw voertuig online hebben gevonden. Indien buiten bereik van het volume of de druk van de pomp of filter te vervangen.
  • De overige componenten nodig een servicepunt een Tech 2 scanner en programmeur moet worden geïnspecteerd.

    Hulp nodig?

    Laat ons uw probleem verhelpen. U bent van harte welkom onze diagnose experts hebben in de meeste gevallen de kennis en kunde om de oorzaak van de foutcode p2189 te vinden en de problemen op te lossen.

    Maak een afspraak voor diagnose

    X