P2186 Koelvloeistoftemperatuursensor 2 Circuit Interm / Erratic

Home » OBD Codes » P2100-P2199 » P2186 Koelvloeistoftemperatuursensor 2 Circuit Interm / Erratic

P2186 Koelvloeistoftemperatuursensor 2 Circuit Interm / Erratic

OBD-II Trouble Code Technische beschrijving

KOELVLOEISTOFTEMPERATUURSENSOR # 2 Circuit Onderbroken

Wat betekent dat?

Deze diagnostische problemen code (DTC ) is een generieke aandrijflijn code die betekent dat geldt voor alle 1996-nieuwere voertuigen (Ford, Hyundai, Kia, Mazda, Mercedes-Benz, etc.). Hoewel generieke mogelijk dat de specifieke reparatie stappen variëren, afhankelijk van merk / model.

Als ik mijn code lezer te verbinden met een voertuig en het vinden van een opgeslagen P2186, ik weet dat de powertrain controleren module (PCM) heeft gedetecteerd een intermitterend signaal van de # 2 motorkoelmiddeltemperatuur (ECT) sensor.

de PCM controleert ECT sensoren via een referentieschakeling (gewoonlijk vijf volt) die wordt aangevuld door de thermosensor koelvloeistof. Als afzonderlijke ECT sensoren gebruikt (een voor het PCM en een voor de temperatuurmeter), de sensor zelf is gewoonlijk een tweedraads ontwerp. De eerste draad draagt ​​de vijf-volt referentie en de tweede draad is de aardedraad. De ECT-sensor is gewoonlijk een negatieve coëfficiënt sensor, die middelen die als sensor temperatuur wordt verhoogd, weerstand afneemt. De variatie in voelerweerstand resulteert in fluctuaties in spanning die door de PCM worden als veranderingen in ECT. Als de PCM en de temperatuurmeter dezelfde ECT-sensor, dan zal de sensor een driedraads zijn uitgevoerd. Het reageert op de dezelfde manier als de tweedraadsensor maar een draad voedt een ingangssignaal naar de meter en één draad voedt een ingangssignaal naar het PCM. Simpel, huh?

Hoewel ECT locatie zal verschillen tussen de fabrikanten, het zal altijd direct worden geschroefd in een motor koelvloeistof passage. Vele autofabrikanten plaats de thermosensor koelvloeistof in het cilinderblok of cilinderkop, andere draad het in een van het inlaatspruitstuk koelkanalen en een aantal door deze in het thermostaathuis.

Met de thermosensor koelvloeistof geschroefd in de motor, de punt van de sensor, waarbij de thermistor, steekt in het koelkanaal bevat. Als de motor draait, moet de koelvloeistof voortdurend stromen over de tip. Als koelvloeistof temperatuurstijgingen, neemt ook de thermistor binnenzijde van de thermosensor koelvloeistof.

De PCM gebruikt motortemperatuur om hulp te berekenen brandstoftoevoer, stationair toerental en het ontstekingstijdstip. ECT sensoringang is essentieel omdat het motorregelsysteem must verschillend functioneren als motortemperatuur verandert van omgevingstemperatuur tot meer dan 220 graden Fahrenheit. De PCM gebruikt de ECT sensoringang elektrische koelventilator te starten.

Als de PCM ontvangt ingangssignalen van de # 2 thermosensor koelvloeistof die onregelmatig of intermitterend zijn, gedurende een bepaalde tijd onder bepaalde omstandigheden een code P2186 worden opgeslagen en een storing controlelampje (MIL) worden belicht.

Een voorbeeld van een motorkoelvloeistoftemperatuur ECT-sensor

Opmerking: dit DTC is in principe identiek aan P0119, maar het verschil met deze code is dat dit verwijst naar de # 2 ECT-sensorcircuit. Dus voertuigen tentoonstellen van deze code betekent dat ze twee ECT sensoren. Zorg ervoor dat u de diagnose van de juiste sensor circuit

Ernst & Symptomen

Omdat de ECT-sensor speelt zo’n belangrijke rol in de motor rijgedrag, de code P2186 moeten worden aangepakt met spoed

De symptomen van een P2186 code kunnen zijn:.

  • Rough motor stationair op koude start
  • Aarzeling of struikelen op de versnelling
  • Rich uitlaat geur, vooral op koude start
  • Mogelijke oververhitting van de motor
  • Electric koelventilator draaien constant of niet draait op alle
  • oorzaken

    Mogelijke oorzaken voor deze motor code zijn onder andere:

  • Laag koelvloeistofniveau
  • Defecte thermostaat
  • Bad # 2 ECT-sensor
  • Open of kortgesloten bedrading en / of aansluitingen in # 2 ECT-sensor circuit
  • Diagnostische en reparatieprocedures

    Een goed uitgangspunt is altijd om te controleren of bulletins technische dienst (TSB) voor uw specifieke voertuig. Uw probleem kan zijn een bekend probleem met een bekende fix gezet door de fabrikant en kunt u tijd en geld te besparen tijdens de diagnose.

    Wanneer we geconfronteerd met de diagnose van een code P2186, ik wil graag een geschikte diagnostische scanner hebben, een digitale volt / ohmmeter (DVOM), een infrarood thermometer, en een betrouwbare informatie bron in het voertuig (zoals All data DIY) bij de hand.

    ik de scanner om het voertuig diagnose-aansluiting aan te sluiten, op te halen opgeslagen foutcodes en freeze frame data, en schrijf deze informatie naar beneden, naar mijn diagnose te beginnen. Nu, schakelt de codes.

    Vervolgens heb ik zou een visuele inspectie van # 2 ECT-sensor bedrading en aansluitingen uit te voeren. Repareren of vervangen verbrande of beschadigde bedrading en / of aansluitingen zoals vereist, en opnieuw testen van het systeem. Als de P2186 is niet direct teruggezet, kan het worden onderbroken. Bedien het voertuig gewoonlijk tot PCM binnenkomt OBD-II readiness modus of de code wordt gereset. Als de P2186 nu wordt gezet, gaat u verder met uw diagnose.

    Sluit de scanner en brengen de juiste datastroom. Beperk de datastroom zodat alleen relevante gegevens worden weergegeven en kunnen gegevens reactie zal veel sneller zijn. Let op de # 2 ECT-sensor temperatuur en voltage terwijl op zoek naar glitches of inconsistenties. Deze worden gezien door de PCM intermitterende ECT-sensorcircuit signalen. Als er inconsistenties Controleer de ECT stekker op tekenen van corrosie. Bedrading die is geleid dichtbij hete uitlaatspruitstukken / headers (intermitterende kort naar massa) en losse of gebroken verbindingspennen op de ECT sensor. Repareren of defecte onderdelen te vervangen indien nodig.

    Lage koelvloeistof van de motor kan ook bijdragen aan een code P2186 worden opgeslagen. Met de motor afkoelen, verwijder de hoge druk dop en zorg ervoor dat de motor is vol van de aanbevolen koelvloeistof. Wanneer de koelvloeistof is gereduceerd meer dan enkele quarts Controleer de motor een koelmiddel lekkage. Een koelsysteem druktester kan nuttig zijn voor dit. Reparatie lekken indien nodig, vullen het systeem geschikt koelmiddel, en opnieuw testen systeem.

    Als de # 2 thermosensor koelvloeistof wordt waargenomen (in de scanner datastroom elkaar) als zeer laag of hoog, vermoeden dat het is defect. Met behulp van de DVOM, testen ECT sensor weerstand en vergelijk uw bevindingen met de aanbevelingen van de fabrikant. Vervang sensor indien deze niet voldoet.

    Als de # 2 thermosensor koelvloeistof lijkt enigszins lage of hoge Gebruik de infraroodthermometer werkelijke ECT verkrijgen. . Vergelijk de ECT-sensor gereflecteerd in de datastroom met de werkelijke ECT en gooi de sensor als de twee niet samenvallen

    Aanvullende diagnostische informatie:

  • Zorg ervoor dat de motor is vol van de koelvloeistof en de thermostaat naar behoren werkt, voordat u probeert een P2186 diagnosticeren
  • Andere ECT-sensor codes, evenals motor gedurende temp codes, kan dit soort code begeleiden
  • diagnose en reparatie andere ECT gerelateerde codes voorafgaand aan de diagnose van de P2186
  • Zie ECT-sensorcircuit codes: P0115, P0116, P0117, P0118, P0119, P0125, P0128, P2182, P2183, P2184, P2185

    Hulp nodig?

    Laat ons uw probleem verhelpen. U bent van harte welkom onze diagnose experts hebben in de meeste gevallen de kennis en kunde om de oorzaak van de foutcode p2186 te vinden en de problemen op te lossen.

    Maak een afspraak voor diagnose

    X