P2184 Koelvloeistoftemperatuursensor 2 Circuit Low

Home » OBD Codes » P2100-P2199 » P2184 Koelvloeistoftemperatuursensor 2 Circuit Low

P2184 Koelvloeistoftemperatuursensor 2 Circuit Low

OBD-II Trouble Code Technische beschrijving

koelvloeistoftemperatuur (ECT) Sensor # 2 Circuit Low Input

Wat betekent dat?

Deze diagnostische foutcode (DTC) is een generieke powertrain code, wat betekent dat het van toepassing is op alle 1996-nieuwere voertuigen (Honda, Toyota, Volkswagen VW, Mazda, Dodge, Ford, BW, etc.). Hoewel algemeen kan het specifieke reparatiestappen variabel merk / model.

De ECT (Koelvloeistoftemperatuursensor) sensor een thermistor in het motorblok of ander koelkanaal. Het verandert de weerstand bij veranderingen in temperatuur van het koelmiddel dat het in contact komen. Het is meestal een tweedraads sensor. Een draad is een 5 volt referentie van PCM (Motormanagementsysteem) en het andere is een grond van PCM toegevoerd.

Wanneer de temperatuur van de koelvloeistof, de weerstand van de sensor verandert. Als de motor koud is, de weerstand is hoog. Als de motor warm is, de weerstand laag is. Wanneer de PCM signaal spanning lager is dan het normale werkingsgebied van de sensor dan P2184 code ingesteld.

een voorbeeld van een motorkoelvloeistoftemperatuur thermosensor koelvloeistof

Opmerking: dit DTC is in principe identiek aan P0117, maar het verschil met deze code is dat deze verwijst naar de # 2 ECT-sensorcircuit. Dus voertuigen tentoonstellen van deze code betekent dat ze twee ECT sensoren. Zorg ervoor dat u de diagnose van de juiste sensor circuit

Symptomen

Mogelijke symptomen zijn:.

  • MIL (Malfunction Indicator Lamp) verlichting
  • Poor brandstofverbruik
  • Slechte rijgedrag
  • Engine kan rauw lopen of blaas zwarte rook uit de uitlaat
  • mei niet stil
  • kan beginnen en dan sterven
  • oorzaken

    Mogelijke oorzaken van de P2184 code zijn onder andere:

  • Bad # 2 ECT-sensor
  • stijgend grond op ECT nr.2 signaalcircuit
  • Defecte of beschadigde connectors
  • Bedrading beschadigd
  • losse draden aan ECT of PCM
  • eventueel een oververhitte motor
  • Bad PCM
  • Mogelijke oplossingen

    Sinds deze code is voor een abnormaal lage signaal naar de PCM uit de # 2 ECT-sensor, de PCM zaag een buitensporig ” hot ” voorwaarde in de koelvloeistof. Dit kan te wijten zijn aan defecte ECT-sensor of bedrading, maar het kan, denkbaar, worden veroorzaakt door een oververhitte motor. Dus als uw motor is oververhit diagnose dat eerst. Dat gezegd hebbende, hier zijn de mogelijke oplossingen:

    Met behulp van een scanner, met KOEO (toets aan de motor uit) controleren de # 2 ECT-sensor te lezen op het display. Op een koude motor moet de ECT lezing van de IAT (inlaatluchttemperatuur) sensormeting passen. Als dat niet het geval is, vervang dan de # 2 ECT-sensor.

    1. Als de ECT aflezing toont een te heet lezen, bijvoorbeeld meer dan 260 graden. F, trek dan de thermosensor koelvloeistof. Dit moet de ECT lezen om te dalen tot de extreme koude lezing (rond -30 deg.F of zo) veroorzaken. Als dat zo is, vervang dan de sensor, omdat het intern kortgesloten. Als het niet het lezen, de cheque voor een korte aan de grond op het signaal circuit van de ECT bedrading verandert. Het kan zijn dat de twee ECT draden zijn kortgesloten met elkaar. Kijk voor enige wrijving of gesmolten bedrading. Reparatie als dat nodig is.

    a. Als u geen problemen met de bedrading kan vinden en de ECT lezen niet daalt tot het uiterste koudste wanneer het wordt losgekoppeld, dan check voor spanning die uit de PCM op pin het signaal draad bij de PCM-stekker. Als er geen spanning, of het is laag is, dan kan de PCM slecht. OPMERKING: Op sommige modellen is het mogelijk voor de 5 Volt referentie-signaal tijdelijk worden kortgesloten. Dit kan gebeuren als een motor sensor intern shorts de 5 Volt referentie. Aangezien de 5 Volt verwijzing een ” gedeeld ” circuit op veel modellen, zal dit leiden tot het abnormaal laag zijn. Meestal, maar dit gaat gepaard met verscheidene andere sensor codes. Als u vermoedt dat het geval kan zijn, koppelt elke sensor tot 5 Volt referentie verschijnt weer. De laatste sensor losgekoppeld is het overtredende sensor. Vervangen en controleer de signaaldraad van het PCM-

    2. Als de scantool ECT lezing lijkt normaal in deze tijd dan is het probleem kan worden onderbroken. Gebruik een ” wiebelen ” test om de bedrading en stekkers te manipuleren tijdens het kijken naar de ECT lezing over de scan tool. Repareren bedrading of connectors die los of gecorrodeerd zijn. Je kon de Freeze frame data te controleren of uw scanner heeft die functie. Het zal de ECT waarde aangeven wanneer de storing optrad. Als het de aflezing te zijn op de heetste extreme vervang dan de ECT-sensor en kijk of de code opnieuw verschijnt.

    Zie ECT-sensorcircuit codes: P0115, P0116, P0117, P0118, P0119, P0125, P0128, P2182, P2183, P2185, P2186

    Hulp nodig?

    Laat ons uw probleem verhelpen. U bent van harte welkom onze diagnose experts hebben in de meeste gevallen de kennis en kunde om de oorzaak van de foutcode p2184 te vinden en de problemen op te lossen.

    Maak een afspraak voor diagnose

    X