P2183 Koelvloeistoftemperatuursensor 2 Circuit Range / performance

Home » OBD Codes » P2100-P2199 » P2183 Koelvloeistoftemperatuursensor 2 Circuit Range / performance

P2183 Koelvloeistoftemperatuursensor 2 Circuit Range / performance

OBD-II Trouble Code Technische beschrijving

koelvloeistoftemperatuur (ECT) Sensor # 2 Circuit Range / performance

Wat betekent dat?

diagnostische foutcode (DTC) is een generieke powertrain code, wat betekent dat het van toepassing is op alle 1996-nieuwere voertuigen (Ford, Hyundai, Kia, Mazda, Mercedes-Benz, enz.). Hoewel algemeen kan het specifieke reparatiestappen variabel merk / model.

De ECT (Koelvloeistoftemperatuursensor) sensor een thermistor die weerstand verandert op temperatuur van het koelmiddel in contact komt. De # 2 thermosensor koelvloeistof wordt in het blok of koelmiddeldoorgang. Meestal is een tweedraads sensor. Een draad is een 5 volt voeding uit het PCM (Motormanagementsysteem) aan de ECT. De andere is een grond om de ECT.

Wanneer de temperatuur van het koelmiddel verandert de weerstand op de signaaldraad dienovereenkomstig verandert. De PCM controleert de lees- en bepaalt koelmiddeltemperatuur teneinde essentiële motor brandstofbeheer voeren. Als koelvloeistof laag is, voelerweerstand hoog. De PCM een hoge signaalspanning (lage temperatuur) zien. Als koelvloeistof warm, weerstand in de sensor is laag en de PCM een hoge temperatuur zien. De PCM verwacht dat het langzame weerstand veranderingen op de ECT-signaal circuit te zien. Als het een snelle verandering in spanning die niet in overeenstemming met een motor warming-up ziet, zal dit P2183 code in te stellen. Of als het een gebrek aan verandering in ECT signaal ziet, kan deze code in te stellen.

Opmerking: Dit DTC is in principe identiek aan P0116, maar het verschil met deze code is dat dit verwijst naar de # 2 ECT circuit. Dus voertuigen tentoonstellen van deze code betekent dat ze twee ECT sensoren. Zorg ervoor dat u de diagnose van de juiste sensor circuit

Symptomen

Er kunnen geen merkbare symptomen als het probleem is zeer intermitterend, maar kan het volgende gebeuren:.

  • MIL (Malfunction Indicator Lamp) verlichting
  • Slechte rijgedrag
  • Zwarte rook bij uitlaat
  • Poor brandstofverbruik
  • mei niet inactief
  • Kan vertonen rekken of overslaat
  • oorzaken

    Mogelijke oorzaken van de P2183 code zijn onder andere:

  • ontbrekende of stuck-open thermostaat
  • Bad # 2 ECT-sensor
  • Korte of open signaal draad
  • Korte of open op aardingskabel
  • Slechte aansluitingen in de bedrading
  • < br> een voorbeeld van een motorkoelvloeistoftemperatuur ECT-sensor

    Mogelijke oplossingen

    Als er een andere ECT-sensor codes, diagnosticeren ze eerst.

    Met behulp van een scan tool, controleer dan de ECT # 1 & # 2 lezingen. Op een koude motor, moet de IAT afgelezen waarde of gelijk zijn aan omgevingstemperatuur (buiten) temperatuurwaarde worden. Als dat zo is overeen met de IAT of omringende temperaturen, controleer dan de freeze frame data op uw scanner (indien aanwezig). De opgeslagen gegevens moet u vertellen wat de ECT lezen was toen de fout optrad.

    a) Als de opgeslagen informatie geeft aan dat de koelvloeistof te lezen was op de koudste extreme (ongeveer -30 graden. F), dan is dat de een goede indicatie van de ECT weerstand was met tussenpozen hoog (tenzij je in Anchorage live!) Controleer of er een open in de ECT-sensor grond en het signaal circuits en repareren indien nodig. Als ze goed worden weergegeven, de motor terwijl het toezicht op de ECT voor een intermitterende hoge of lage sprongen. Als er vervang de ECT.

    b) indien de opgeslagen informatie geeft aan dat de koelvloeistof te lezen was op de warmste extreme (ongeveer 250+ deg.F) dan is dat een goede indicatie van de ECT weerstand was met tussenpozen laag . Controleer voor een korte aan de grond op het signaal circuit of reparatie nodig is. Als het goed wordt weergegeven, de motor terwijl het toezicht op de ECT voor een intermitterende hoge of lage sprongen. Als er vervang de ECT.

    Zie ECT-sensorcircuit codes: P0115, P0116, P0117, P0118, P0119, P0125, P0128, P2182, P2184, P2185, P2186

    Hulp nodig?

    Laat ons uw probleem verhelpen. U bent van harte welkom onze diagnose experts hebben in de meeste gevallen de kennis en kunde om de oorzaak van de foutcode p2183 te vinden en de problemen op te lossen.

    Maak een afspraak voor diagnose

    "Foutcode definitief verwijderen, DTC Foutcode functie voor p2183 uitschakelen in het ECU"

    In het uiterste geval hebben we zelfs de mogelijkheid de specifieke DTC p2183 definitief te verwijderen en de functie van de specifieke foutcode in het ECU uit te schakelen. Alle andere foutcode functies blijven dan gewoon werkzaam ter bescherming van de motor. Dit is wat anders dan het wissen van een foutcode met een diagnose apparaat. Wij hebben de mogelijkheid de functie van de specifieke foutcode definitief te verwijderen waardoor deze ook nooit meer terug komt. Ook noodloop die onstaat op de specifieke foutcode kan zo in de meeste gevallen worden verholpen

    Essentiele foutcodes verwijderen wij niet aangezien dit schadelijk kan zijn voor de auto op lange termijn.

    Voorbeelden, Het gaat om foutcodes gerelateerd aan:
    -klopsensoren,
    -distributie timing,
    -eerste lambda sensoren voor de catalysator,
    -versnellingsbak,
    -overboost, underboost

    Het verwijderen van deze bovenstaande foutcodes kan desastreuze gevolgen hebben.
    We raden aan de mechanische oorzaak te verhelpen in geval van deze specifieke foutcodes.

    Maak een afspraak voor definitieve verwijdering van p2183

    X