P2181 Cooling System Performance

Home » OBD Codes » P2100-P2199 » P2181 Cooling System Performance

P2181 Cooling System Performance

OBD-II Trouble Code Technische beschrijving

Cooling System Performance

Wat betekent dat?

Deze diagnostische code (DTC) is een generieke powertrain code. Het wordt beschouwd als generiek, omdat het geldt voor alle merken en modellen van voertuigen (1996-nieuwer), hoewel specifieke reparatie stappen enigszins verschillend kunnen zijn, afhankelijk van het model. De code kan worden gezien op Dodge, Jeep, Chrysler, en andere modellen.

In tegenstelling tot de meeste generieke-computer foutcodes die relatief specifiek zijn ten aanzien van de items of het gebied van de storing, code P2181 is vaag om te zeggen het minste. De fout wordt herkend en ingesteld als de motortemperatuur buiten bereik is ofwel te warm of koud.

Symptomen

  • De motor temperatuurmeter duidt op een hoger of lager dan normale temperatuur . Als het voertuig niet is temperatuurmeter zal het een & quot hebben; red ” temperatuurwaarschuwing licht, waardoor de motor al oververhitting moet worden afgezet onmiddellijk.
  • Indien de meter defect of niet opgemerkt wordt een oververhitting van de motor van het koelmiddel veroorzaken koken stoom, de radiator / tank overlopen en de kritieke fasen de motor begint te kloppen, leegraken en tenslotte grijpen.
  • Als de motor loopt koud, zal het brandstofmengsel rijk, wat resulteert in slechte brandstofverbruik, de verwarming niet goed functioneren en de temperatuurmeter liggen lager dan normaal aan. Alle motoren zijn ontworpen om uit te breiden naar een vooraf bepaald punt als ze opwarmen. Het is kritisch voor de juiste temperatuur voor een goede afdichting van de zuigerveren behouden
  • Effecten op de motor

    Diagnosestappen &Mogelijke oplossingen

    Instrumenten die gebruikt worden bij de diagnose van problemen met oververhitting:

  • Temperature scanapparaat
  • Voltmeter
  • Set van alligator kaak rangeerdraden
  • Scan hulpmiddel om de codes te wissen
  • Koelsysteem druk tester
  • service manual
  • Motor draait te koelen:

  • Vervang de thermostaat
  • Oververhitte motor:.

  • Sluit de code scanner in de OBD-poort en draai de sleutel op . Controleer of er geen verdere codes. Een koelvloeistof sensorcode zullen radiatorkoelvinnen defect raken.
  • Bij koude motor, verwijder de radiator los en controleer het koelvloeistofpeil. Waarbij de druk tester controleer op lekkages in het systeem. Dit omvat rond de radiator, slangen, blok, intake en verwarmingskern.
  • Als de motortemperatuur normaal tijdens het rijden, maar oververhit bij een halte de koelventilator wordt slecht functioneren.
  • controleren serpentineaandrijvingen spanning voor een juiste spanning. Defecte gordelspanners komen vaak voor en laat de riem slip. Controleer rond de waterpomp op lekkage. Voor die aangedreven door de tandriem koelvloeistof lekt uit de bodem van de afdekband. Indien de waterpomp wordt blootgesteld, controleer de poelie wobble aangeven van een versleten waterpomp doorvoer.
  • Controleer een motor aangedreven ventilator voor wiebelen en lekkage rond de ventilatorkoppeling. Draai de ventilator met de hand. Een goede ventilatorkoppeling biedt enige weerstand. Een uitzonderlijk traag bewegende ventilator met draaiende motor duidt op een slechte fan koppeling.
  • Controleer de koelvloeistof niveau sensor aan de zijkant van de radiator verwijzen naar de service manual.
  • Als het voertuig een radiator cap laat het uit en start de motor en laat hem op te warmen. Bewaken van de motortemperatuur met de scanner en naarmate de temperatuur nadert 190 graden letten koelmiddel gaan stromen van binnenuit radiator kernen. Indien geen stroming boven 195 graden wordt gedetecteerd, plaats de dop en zet de motor. De thermostaat is defect.
  • Als de radiator begint te vloeien, vervang de dop en laat de motor om 205 graden te bereiken voordat het afsluiten het af. Als de elektrische ventilatoren niet kom op, zet de motor uit te schakelen.
  • Controleer de motor ventilator zekering en relais in de zekeringkast en relais vak aan de bestuurderszijde fenderwell. Hun locatie is genoteerd aan de onderkant van het deksel.
  • Controleer de werking van de ventilator door het loskoppelen van de bedrading draad. Plaats een jumper van de massa-aansluiting om een ​​goede grond en macht terminal naar de accu. Als de ventilator niet werkt vervangen. Bij werking, de bedrading in de zekering blok en koelmiddeltemperatuur sensor voor losse verbindingen, geduwd verbindingspennen of verbrande draden.
  • Is geblazen koppakking
  • Andere koelsysteem DTC. P0115, P0116, P0117, P0118, P0119, P0125, P0126, P0128, P0217

    Extra Nota

    We zijn ons ervan bewust dat een flash-update voor de PCM op bepaalde voertuigen op de onderstaande lijst is een bekende oplossing waar de P2181-code is onjuist: 2007-09 Chrysler Sebring en Dodge Avenger met de 2,7 en 3.5L motoren, evenals 2008-09 Town & Country en Grand Voyager busjes met de 3.3, 3.8 en 4.0L motoren, plus de 2009 Dodge Journey en Challenger met de 2,7 en 3.5L motoren, en de 2007-10 Chrysler Magnum met de 2,7 en 3.5L motoren.

    ook is een snelle zoektocht op het ‘net toont deze DTC schijnt vaker voor te komen op VW / Volkswagen-modellen, maar zeker is niet beperkt tot hen.

    Hulp nodig?

    Laat ons uw probleem verhelpen. U bent van harte welkom onze diagnose experts hebben in de meeste gevallen de kennis en kunde om de oorzaak van de foutcode p2181 te vinden en de problemen op te lossen.

    Maak een afspraak voor diagnose

    X