P2178 Systeem te rijk Uit Idle Bank 1

Home » OBD Codes » P2100-P2199 » P2178 Systeem te rijk Uit Idle Bank 1

P2178 Systeem te rijk Uit Idle Bank 1

OBD-II Trouble Code Technische beschrijving

Systeem te rijk Uit Idle Bank 1

Wat betekent dat?

Deze generieke aandrijflijn / motor diagnostische code geldt doorgaans naar ingespoten motoren van de meeste Europese en Aziatische fabrikanten brandstof sinds 2010

Die fabrikanten omvatten, maar zijn niet beperkt tot, Volkswagen, Audi, Mercedes, BMW / Mini, Hyundai, Mazda, Kia en Infiniti. U kunt ook de code op andere merken, zoals Chevrolet, Pontiac, Dodge, Cadillac, GMC, Pontiac, Buick, etc.

Deze code is vooral bezorgd over de waarde die door de lucht / brandstofmengsel sensor , beter bekend is als een zuurstofsensor (in de uitlaatpijp) die PCM het voertuig (Motormanagementsysteem) regelen de hoeveelheid brandstof wordt geïnjecteerd in de motor helpt. Specifiek wordt het PCM detecteren van een rijk mengsel die teveel brandstof betekent in de lucht / brandstofverhouding. Deze code wordt ingesteld Bank 1, waarbij de cilinderbank die ook cilindernummer 1. Deze kan een mechanische of elektrische schakeling defect zijn, afhankelijk voertuigfabrikant en brandstofsysteem.

Problemen kunnen per afhankelijk van fabrikant, brandstofsysteem, type massa luchtstroomsensor (MAF) en draadkleuren en type lucht / brandstofverhouding sensor / zuurstofsensor (AFR / O2) en metaalgaas kleuren.

symptomen

De symptomen van een P2178 motor code kan zijn:

  • storingsindicatielampje (MIL) verlichte
  • Het ontbreken van de macht
  • Incidenteel misfire
  • Poor brandstofverbruik
  • oorzaken

    Mogelijke oorzaken voor deze code set zijn:

  • defecte lucht / brandstofverhouding sensor / zuurstofsensor (AFR / O2)
  • defecte massa luchtstroomsensor (MAF)
  • Zelden – defecte Motormanagementsysteem (PCM)
  • Diagnostische en reparatieprocedures

    Een goed uitgangspunt is altijd om te controleren of bulletins technische dienst (TSB) voor uw partic ular voertuig. Uw probleem kan een bekend probleem met een bekende oplossing zijn gezet door de fabrikant en kunt u tijd en geld te besparen tijdens de diagnose.

    In de eerste noot of er nog andere foutcodes. Als een van hen zijn brandstof / brandstofsysteem gerelateerd, te diagnosticeren ze eerst. Verkeerde diagnose is bekend dat zich voordoen als een technicus diagnoses deze code voordat er brandstof gerelateerde systeem codes grondig zijn gediagnosticeerd en afgewezen.

    Zoek vervolgens zowel de lucht / brandstofmengsel sensor / zuurstof sensor en de massa luchtstroom sensor van uw specifieke voertuig. Hier is een voorbeeld van een MAF-sensor:

    Als zich visueel op de connectoren en bekabeling. Kijk op schuurplekken, wrijven, kale draden, branden vlekken of gesmolten plastic. Trek de connectoren uit elkaar en controleer de ontvangen aansluitingen (metalen onderdelen) in de connectoren. Kijk of ze kijken gecorrodeerd, verbrand of eventueel groen van kleur ten opzichte van de normale metalen kleur je waarschijnlijk gewend. U kunt een aantal elektrisch contact cRicher op elk onderdelen op te slaan als cRiching van de terminals nodig is. Indien dit niet mogelijk is, vinden sommige 91% alcohol en een lichte plastic borstel hen met Crich. Daarna laat ze drogen aan de lucht, nog wat diëlektrische siliconen verbinding (zelfde spullen die ze gebruiken voor de gloeilamp sockets en bougiekabels) en zet een aantal waar de terminals in contact komen.

    Als u een scanner, schakelt u de diagnostische foutcodes uit het geheugen, en kijk of deze code terugkeert. Als dit niet gebeurt, dan is de verbindingen waren het meest waarschijnlijk uw probleem.

    Als de code doet terugkeer, zullen we nodig hebben om de MAF sensor spanningssignaal te toetsen aan de PCM. Monitor MAF sensor spanning op uw scanner. Als een scanner niet beschikbaar is, test het signaal dat van de MAF-sensor met digitale volt ohmmeter (DVOM). Met de sensor aangesloten, dient de rode voltmeter leiden tot MAF-sensor signaaldraad en zwarte voltmeter leiding verbonden met aarde worden verbonden. Start de motor en bewaken van de MAF-sensor input. Motortoerental toeneemt, dient het MAF sensorsignaal verhogen. Controleer de specificaties van de fabrikant, aangezien er een grafiek kan u informeren over wat de spanning moet op een gegeven RPM. Indien deze faalt, vervang de MAF-sensor en test opnieuw.

    Indien de voorafgaande proeven hebben doorstaan ​​en de code is nog steeds aanwezig, controleren de lucht / brandstofverhouding sensor / zuurstofsensor (AFR / O2). Als het voortdurend geeft aan dat de motor rijk loopt, te lokaliseren enige en alle mogelijkheden die een rijke lopende motor kan veroorzaken. Deze omvatten:.

  • Brandstofsysteem, waaronder brandstofdruk / brandstofdrukregelaar
  • Brandstofdruksensor
  • Brandstofinjecteurs
  • O2 sensor na de katalysator
  • EVAP systeem, teneinde de bus purge regelklep omvatten.
  • Als de AFR / O2 sensor geeft de motor normale of zelfs helling loopt, kan een PCM worden vermoed zolang alle andere problemen zijn geëlimineerd.
  • Ook hier kan niet genoeg worden benadrukt dat alle andere codes voorafgaand aan deze een diagnose moet worden gesteld, zoals problemen die andere codes aan het apparaat ontstaan kan ook leiden tot deze een als goed.

    Hulp nodig?

    Laat ons uw probleem verhelpen. U bent van harte welkom onze diagnose experts hebben in de meeste gevallen de kennis en kunde om de oorzaak van de foutcode p2178 te vinden en de problemen op te lossen.

    Maak een afspraak voor diagnose

    X