P2172 Throttle Actuator Control System – Sudden High Air Flow gedetecteerd

Home » OBD Codes » P2100-P2199 » P2172 Throttle Actuator Control System – Sudden High Air Flow gedetecteerd

P2172 Throttle Actuator Control System – Sudden High Air Flow gedetecteerd

OBD-II Trouble Code Technische beschrijving

Throttle Actuator Control System – Sudden High Air Flow gedetecteerd

Wat betekent dat

Deze generieke aandrijflijn diagnose? foutcode (DTC) normaliter van toepassing op alle OBD-II uitgeruste voertuigen die een drive-by-wire gebruiken gas regelsysteem inclusief maar niet beperkt tot voertuigen van Dodge, jeep, Chrysler, Volvo, Fiat, Mitsubishi, etc.

de P2172 OBD-II foutcode is een aantal mogelijke codes wordt weergegeven dat de Motormanagementsysteem (PCM) een storing in de werking van de Throttle Actuator control System heeft gedetecteerd.

de PCM stelt deze wanneer andere codes aanwezig dat een kwestie die mbt of veroorzaken schade aan de motor of drivetrain componenten kunnen als niet tijdig gecorrigeerd vermelden. Deze en voorschriften (P2172, P2173, P2174 en P2175) Alle indicate gedetecteerde luchtstroom problemen.

Code P2172 wordt door de PCM bij plotselinge sterke luchtstroom wordt gedetecteerd in de gasklep actuator besturing.

Deze code kan worden gerelateerd aan een Throttle Actuator Control System storing, maar het is mogelijk dat een ander probleem is het instellen van deze code. De Throttle Actuator Control System is werkcyclus bestuurd door de PCM en de functie van het systeem wordt beperkt wanneer andere foutcodes gedetecteerd.

Opmerking: In het geval van bepaalde Dodge / Chrysler voertuigen, deze code kan worden omschreven als ” High Airflow / Vacuum lekkage geconstateerd ”

Code Ernst & Symptomen

De ernst van deze code kan matig tot ernstig zijn gebaseerd op de specifieke storing. Symptomen van een P2172 foutcode kunnen zijn:

  • storingsindicatielampje (MIL) verlichting
  • Motor mag niet starten
  • Ofwel geen of lage gasrespons
  • Automatische transmissie zal niet verschuiven
  • De aanvullende codes zijn mogelijk ingesteld
  • Common oorzaken van deze DTC Code

    Mogelijke oorzaken van de P2172 gaspedaal motor code kan zijn:

  • Vacuümlekkage (waarschijnlijk)
  • Manifold Absolute Pressure Storing
  • Abnormale System Spanningen
  • P2172 en Reparatie Procedures

    de eerste stap in het oplossen van problemen voor storingen is het onderzoeken van de Technical service Bulletins (TSB’s) voor de specifieke voertuig jaar, model en power plant . In sommige gevallen kan dit een hoop tijd op de lange termijn op te slaan door te wijzen u in de juiste richting.

    Bijvoorbeeld, we zijn ons bewust van een bulletin die geldt voor 2013-2015 Dodge Dart en Chrysler 200 auto’s , bulletinnummer 18-006-15 waarop deze DTC en anderen, en de correctie gaat om de PCM herprogrammeren.

    de tweede stap van deze code een PCM scannen naar andere foutcodes identificeren voltooien. Deze code is een informatieve code en in de meeste gevallen de functie van deze code is om een ​​driver die de PCM een fail-safe mode is gestart als gevolg van een storing of defect in een systeem dat niet direct gerelateerd is aan de gashendel actuator te waarschuwen.

    Als andere codes worden geïdentificeerd u moet controleren TSB’s die verband houden met de specifieke voertuig en die code. Als een TSB niet is gegenereerd moet u de specifieke volgen stappen voor probleemoplossing voor die code om de bron van de storing die het PCM is het opsporen van de motor in fail-safe of slap te zetten lokaliseren.

    Als alle andere codes zijn gewist of als er geen andere codes worden gedetecteerd, als de Throttle Control Actuator code bestaat nog steeds de PCM en Throttle Control Actuator moeten worden geëvalueerd. Alle bedrading en aansluitingen moet visueel geïnspecteerd worden voor de hand liggende gebreken vertonen als uitgangspunt. Controleer ook MAP-sensorcircuit.

    Common fout

    vervangen gasregeling actuator of PCM bij andere storingen instelt code.

    Rare Reparatie

    Vervang Throttle Actuator controle

    Hopelijk is de informatie in dit artikel is nuttig voor u in de juiste richting om het probleem met uw Throttle Actuator control System kracht code te corrigeren zijn. Dit artikel is strikt informatief en de specifieke technische gegevens en service bulletins voor uw voertuig moet altijd voorrang.

    Hulp nodig?

    Laat ons uw probleem verhelpen. U bent van harte welkom onze diagnose experts hebben in de meeste gevallen de kennis en kunde om de oorzaak van de foutcode p2172 te vinden en de problemen op te lossen.

    Maak een afspraak voor diagnose

    "Foutcode definitief verwijderen, DTC Foutcode functie voor p2172 uitschakelen in het ECU"

    In het uiterste geval hebben we zelfs de mogelijkheid de specifieke DTC p2172 definitief te verwijderen en de functie van de specifieke foutcode in het ECU uit te schakelen. Alle andere foutcode functies blijven dan gewoon werkzaam ter bescherming van de motor. Dit is wat anders dan het wissen van een foutcode met een diagnose apparaat. Wij hebben de mogelijkheid de functie van de specifieke foutcode definitief te verwijderen waardoor deze ook nooit meer terug komt. Ook noodloop die onstaat op de specifieke foutcode kan zo in de meeste gevallen worden verholpen

    Essentiele foutcodes verwijderen wij niet aangezien dit schadelijk kan zijn voor de auto op lange termijn.

    Voorbeelden, Het gaat om foutcodes gerelateerd aan:
    -klopsensoren,
    -distributie timing,
    -eerste lambda sensoren voor de catalysator,
    -versnellingsbak,
    -overboost, underboost

    Het verwijderen van deze bovenstaande foutcodes kan desastreuze gevolgen hebben.
    We raden aan de mechanische oorzaak te verhelpen in geval van deze specifieke foutcodes.

    Maak een afspraak voor definitieve verwijdering van p2172

    X