P2160 snelheidssensor “B” Circuit Low

Home » OBD Codes » P2100-P2199 » P2160 snelheidssensor “B” Circuit Low

P2160 snelheidssensor “B” Circuit Low

OBD-II Trouble Code Technische beschrijving

Rijsnelheidssensor ” B ” Low Input

Wat betekent dat?

Deze diagnostische code (DTC) is een generieke powertrain code, wat betekent dat het van toepassing is op alle 1996-nieuwere voertuigen (Ford, Dodge, GMC, Chevy, etc.). Hoewel algemeen kan het specifieke reparatiestappen variabel merk / model.

Een opgeslagen code P2160 betekent dat de aandrijflijn (PCM) een lage spanning ingangssignaal van rijsnelheidssensor (VSS) B gedetecteerde . de aanduiding B verwijst doorgaans naar de secundaire VSS in systemen waarin meerdere voertuigsnelheid sensoren gebruiken.

De meeste voertuigsnelheid sensoren elektromagnetische sensoren die een soort van getande reluctor ringwiel of versnelling die permanent is bevestigd aan een as, transmissie / verdeelbak uitgangsas, differentiaaldrijfwerk of aandrijfas gebruiken. Wanneer de as draait, zodat draait de reluctor inrichting die een circuit met de stationaire elektromagnetische sensor is voltooid. Als reluctor passeert in zeer dichte nabijheid van het elektromagnetische punt van de sensor, de inkepingen in de reluctantie ring creëren onderbrekingen van de sensorschakeling. De combinatie van circuit afwerkingen en onderbrekingen worden ontvangen door de PCM (en andere regelaars) als golfvorm patronen die spanning.

De PCM controleert voertuigsnelheid met invoergegevens uit één of meer voertuigsnelheid sensoren en vergelijkt deze met ingangen van de antilock brake control module (ABCM) of elektronische rembesturing module (EBCM). In sommige gevallen kan secundaire VSS ingang worden gecontroleerd via een of meer wielsnelheidssensoren maar de primaire VSS ingang (B) wordt waarschijnlijk geïnitieerd door de VSS in de transmissie.

Als de PCM een lage ingangsspanning signaal van het primaire VSS detecteert, wordt een code P2160 worden opgeslagen en storingsindicatielampje worden belicht. Een laagspanningsingang toestand kan worden veroorzaakt door ofwel een elektrisch of mechanisch probleem

Code Ernst & Symptomen

Sinds de voorwaarden waaraan een P2160 code kan veroorzaken op te slaan kon rijgedrag en ABS kwesties te maken, dient te worden aangemerkt als ernstig en zo snel aangesproken als mogelijk te maken.

De symptomen van een P2160 code kunnen omvatten:

  • Onregelmatige snelheidsmeter / kilometerteller bedrijf
  • Irregular versnellingsbakschakelmechanisme patronen
  • Verlichting van de dienst motor snel lamp, traction control lamp, of antilock remlicht
  • Onverwachte activering / deactivering van de tractieregeling (indien aanwezig)
  • Andere transmissie- ABS codes kunnen worden opgeslagen
  • het ABS kan onbruikbaar worden gemaakt in sommige gevallen
  • oorzaken

    Mogelijke oorzaken voor deze code zijn onder andere:

  • Overmatig metalen puin opbouw op snelheidssensor / s
  • een defecte wielsnelheid of rijsnelheidssensor
  • Knippen of beschadigd bedrading of stekkers (vooral bij snelheidssensoren)
  • beschadigde of versleten tanden op een reluctor ring
  • Een defecte PCM, ABCM of EBCM
  • Diagnostische en reparatieprocedures

    Een diagnose scanner, een digitale volt / ohmmeter (DVOM) eventueel een oscilloscoop en een betrouwbare voertuiginformatie Source nodig zijn wanneer de diagnose van een code P2160.

    ik normaal als mijn diagnose van een P2160 beginnen met een visuele inspectie van het systeem bedrading, snelheid sensoren en connectoren. Reparatie geopend of kortgesloten als voorgeschreven en schoon overmatige metallische afval uit bewerkstelligd sensoren. Controleer reluctor ring integriteit bij het inspecteren van de sensor.

    Sluit de scanner aan het voertuig diagnostische poort en op te halen alle opgeslagen foutcodes en beschikbaar freeze-frame data. Voor het wissen van de codes, schrijf deze informatie af als het nuttig zijn als je de diagnose vordert kan blijken.

    Met behulp van uw voertuig informatiebron, zoeken toepasselijke technische dienst bulletins (TSB). Als je een TSB die overeenkomt met de symptomen en opgeslagen codes van het betrokken voertuig te lokaliseren, de diagnostische informatie daarin zal waarschijnlijk helpen bij de diagnose van de P2160 van hier.

    Gebruik de scanner gegevensstroom wielsnelheid en voertuigsnelheid acht wanneer de proef voertuig rijden. U mag de datastroom alleen relevante velden weer te geven voor de snelheid en nauwkeurigheid waarmee de gewenste data wordt afgeleverd te verhogen beperken. Inconsistente of onregelmatige metingen van VSS of wielsensoren kan leiden tot bedrading, elektrische connector of sensor problemen door het verkleinen van de regio van systeemstoring.

    Nadat de VSS circuit zijn gelegen waarvan de lage spanningsingang wordt gestart, gebruikt de DVOM een weerstand testen de desbetreffende sensor. Raadpleeg uw voertuig bron van informatie voor de aanbeveling van de fabrikant voor het testen van de VSS en sensoren die niet voldoen aan de specificaties te vervangen.

    Met de oscilloscoop livegegevens van elke afzonderlijke VSS ophalen door probing het sensorsignaal draad en de sensor aarddraad. Jacking of hijsen het voertuig vrijwel altijd nodig om dit type behoren testen uit te voeren. Na de aandrijfas / s veilig opgeborgen van de grond ren de aandrijving met inachtneming van de golfvormpatroon op de oscilloscoop. Focus op storingen of inconsistenties in het patroon en de procedure voor diagnose daarvan.

    voertuigsnelheid sensoren kunnen beschadigd raken regelmatig onderhoud terwijl wielsnelheid sensoren en sensorsystemen bedrading vaak beschadigd wanneer de rem reparaties uitgevoerd . Als de code direct gepresenteerd na een reparatie, vermoedt een beschadigde sensor harnas stekker of sensor

    Verdere diagnostische informatie:.

  • Bij het uitvoeren circuitweerstand en continuïteitstesten met een DVOM, altijd los te koppelen elektrische aansluitingen van verbonden controllers – niet te doen kan resulteren in een beschadigde controller
  • Wees voorzichtig bij het verwijderen van de sensoren van de transmissie gevallen omdat hot transmissie vloeistof per ongeluk kan worden vrijgegeven
  • Hulp nodig?

    Laat ons uw probleem verhelpen. U bent van harte welkom onze diagnose experts hebben in de meeste gevallen de kennis en kunde om de oorzaak van de foutcode p2160 te vinden en de problemen op te lossen.

    Maak een afspraak voor diagnose

    "Foutcode definitief verwijderen, DTC Foutcode functie voor p2160 uitschakelen in het ECU"

    In het uiterste geval hebben we zelfs de mogelijkheid de specifieke DTC p2160 definitief te verwijderen en de functie van de specifieke foutcode in het ECU uit te schakelen. Alle andere foutcode functies blijven dan gewoon werkzaam ter bescherming van de motor. Dit is wat anders dan het wissen van een foutcode met een diagnose apparaat. Wij hebben de mogelijkheid de functie van de specifieke foutcode definitief te verwijderen waardoor deze ook nooit meer terug komt. Ook noodloop die onstaat op de specifieke foutcode kan zo in de meeste gevallen worden verholpen

    Essentiele foutcodes verwijderen wij niet aangezien dit schadelijk kan zijn voor de auto op lange termijn.

    Voorbeelden, Het gaat om foutcodes gerelateerd aan:
    -klopsensoren,
    -distributie timing,
    -eerste lambda sensoren voor de catalysator,
    -versnellingsbak,
    -overboost, underboost

    Het verwijderen van deze bovenstaande foutcodes kan desastreuze gevolgen hebben.
    We raden aan de mechanische oorzaak te verhelpen in geval van deze specifieke foutcodes.

    Maak een afspraak voor definitieve verwijdering van p2160

    X