P2155 Fuel Injector Group “D” Voedingsspann Circuit / Open

Home » OBD Codes » P2100-P2199 » P2155 Fuel Injector Group “D” Voedingsspann Circuit / Open

P2155 Fuel Injector Group “D” Voedingsspann Circuit / Open

OBD-II Trouble Code Technische beschrijving

Fuel Injector Groep D Circuit / Open

Wat betekent dat?

Dit is een generieke powertrain diagnostische (DTC) en gewoonlijk van toepassing op voertuigen OBD-II. Dat kan, maar is niet beperkt tot voertuigen van Dodge Ram (Cummins), GMC Chevrolet (Duramax), VW, Audi, Ford (Powerstroke), Mercedes Sprinter, Peugeot, Alfa Romeo, Nissan, Saab, Mitsubishi, enz. Hoewel generieke, de exacte reparatie stappen kunnen variëren, afhankelijk van jaar, merk, model en powertrain configuratie.

Brandstofinjecteurs zijn een integraal onderdeel van de levering brandstofsystemen in moderne auto’s.

Fuel systemen gebruik verschillende hoeveelheden componenten bediening en de controle van het volume, timing, drukken, etc. van het systeem in samenhang met de ECM (motorregeleenheid). Brandstofinjecteurs werden geïntroduceerd als een vervanging van de carburateur omdat injectoren zijn efficiënter en effectiever in het controleren van brandstoftoevoer. Als gevolg daarvan hebben ze onze brandstof economie verbeterd, en ingenieurs zijn actief het ontwerpen van meer ideale manieren om de efficiëntie te verhogen om dit ontwerp.

Gezien het feit dat spuiten de injector’s elektronisch wordt bestuurd, voedingsspanning is van cruciaal belang in toevoeren van brandstof aan de cilinders. Dat gezegd hebbende, een probleem in dit circuit kan en / of zal aanzienlijke drivability kwesties onder andere potentiële gevaren / symptomen

De groep letter ” D ” in deze code wordt gebruikt om onderscheid te maken wat de exacte circuit de fout verwijst. Om te bepalen hoe dit van toepassing is op uw specifieke voertuig, moet u verwijzen naar fabrikant specifieke technische informatie. Voorbeelden van verschillen met injectoren. Bank 1, 2, enz., Gekoppeld injectoren, afzonderlijke injectoren, etc

De ECU verlicht de MIL (storingsindicatielampje) met P2155 en / of verwante codes (P2156, P2157) als het monitoren van een storing in de voedingsspanning van de brandstofinjectoren en / of hun circuits. Het feit dat harnassen de brandstofinjectoren worden geleid in de nabijheid van extreme temperaturen dient te worden opgemerkt. Door de ligging van de harnassen, ze zijn volatiel fysieke schade. Met dit in het achterhoofd, zal ik zeggen, het grootste deel van de tijd, zal dit een mechanisch probleem.

De P2155 Fuel Injector Groep D Circuit / Open code is actief als de ECM een geopende of een storing in het detecteert injector’s voedingsspanningschakeling.

Wat is de ernst van deze DTC?

de mooie ernstige zou ik zeggen. In het veld, noemen we een gebrek aan brandstof in het mengsel wordt verbrand, een ” lean ” staat. Als je motor mager loopt, loopt u het risico van het veroorzaken van extreme schade aan de motor in zowel de onmiddellijke en verre toekomst uit te voeren. Met dat in gedachten, altijd op het onderhoud van uw motor. Er moet hier een zekere mate van zorgvuldigheid te zijn, dus laten we houden onze draaiende motoren soepel en efficiënt. Immers, zij zijn ongeveer trekken ons gewicht om ons te vervoeren op een dagelijkse basis

Wat zijn enkele van de symptomen van de code

De symptomen van een P2155 foutcode kan omvatten.?:

  • Onregelmatige prestaties van de motor
  • Misfire
  • Het brandstofverbruik gereduceerd
  • Onregelmatig stationair
  • Overmatige rook
  • Het motorgeluid (s)
  • Het ontbreken van de macht
  • Kan niet klimmen steile hellingen
  • Minder gasrespons
  • Wat zijn enkele van de meest voorkomende oorzaken van de code

    oorzaken voor deze P2155 brandstof injector groep voedingsspanning code kan zijn:?

  • Defecte of beschadigde brandstof injector ( s)
  • Beschadigde bedrading
  • interne bedrading storing
  • interne ECM uitgifte
  • Connector probleem
  • Wat zijn sommige stappen P2155 voor probleemoplossing

    Basic Step # 1

    De eerste aanbevolen stap is te vinden welke “? groep ” sensoren de fabrikant verwijst. Met deze informatie kunt u vervolgens op zoek naar de fysieke locatie van de verstuiver (s) en de circuits. Dit kan het verwijderen van tal motorkap en / of componenten visuele toegang krijgen (indien mogelijk). Zorg ervoor dat het harnas te inspecteren op gebroken draden. Versleten-away isolatie moet goed worden gerepareerd met krimp-buis om verdere en / of toekomstige problemen te voorkomen.

    Basic Step # 2

    Op sommige momenten, water en / of vloeistoffen kunnen krijgen ” opgesloten ” in de valleien waar de injectoren zijn geïnstalleerd. Dit verhoogt de kans aansluitingen van de sensor onder meer elektrische verbindingen te corroderen sneller dan normaal. Zorg ervoor dat alles is hoe het zou moeten zijn en de connectoren tabs zijn goed afdichten van de verbinding. Aarzel niet om met behulp van enkele elektrisch contact schoner om alles te verbinden te maken en verbreken soepel, en niet te vergeten de verhoogde elektrische verbindingen binnen de verbindingen met het gebruik van dit product.

    Basic Stap # 3

    Controleer de integriteit van het circuit door de volgende stappen voor probleemoplossing die door serviceproviders de handleiding van uw specifieke voertuig. Een voorbeeld is de voedingsspanning circuit los te koppelen van de ECM en op de brandstof injector, vervolgens met behulp van uw multimeter, bepalen of de draden in goede orde.

    Een test die ik wil doen om te bepalen sneller als er een open binnen een bepaalde draad die zou helpen bij code P2155 te doen ” continuïteitstest “. je multimeter om de weerstand (a.k.a .: Ohm impedantie, enz.) instellen, raakt u het ene eind naar één punt van het circuit en het andere uiteinde aan het andere uiteinde. Niet hoger dan gewenste waarde kan een probleem binnen het circuit aan te geven. Elk probleem hier zal moeten worden bepaald door het opsporen van de specifieke draad u de diagnose.

    Hulp nodig?

    Laat ons uw probleem verhelpen. U bent van harte welkom onze diagnose experts hebben in de meeste gevallen de kennis en kunde om de oorzaak van de foutcode p2155 te vinden en de problemen op te lossen.

    Maak een afspraak voor diagnose

    "Foutcode definitief verwijderen, DTC Foutcode functie voor p2155 uitschakelen in het ECU"

    In het uiterste geval hebben we zelfs de mogelijkheid de specifieke DTC p2155 definitief te verwijderen en de functie van de specifieke foutcode in het ECU uit te schakelen. Alle andere foutcode functies blijven dan gewoon werkzaam ter bescherming van de motor. Dit is wat anders dan het wissen van een foutcode met een diagnose apparaat. Wij hebben de mogelijkheid de functie van de specifieke foutcode definitief te verwijderen waardoor deze ook nooit meer terug komt. Ook noodloop die onstaat op de specifieke foutcode kan zo in de meeste gevallen worden verholpen

    Essentiele foutcodes verwijderen wij niet aangezien dit schadelijk kan zijn voor de auto op lange termijn.

    Voorbeelden, Het gaat om foutcodes gerelateerd aan:
    -klopsensoren,
    -distributie timing,
    -eerste lambda sensoren voor de catalysator,
    -versnellingsbak,
    -overboost, underboost

    Het verwijderen van deze bovenstaande foutcodes kan desastreuze gevolgen hebben.
    We raden aan de mechanische oorzaak te verhelpen in geval van deze specifieke foutcodes.

    Maak een afspraak voor definitieve verwijdering van p2155

    X