P213F Fuel Pump System Fault – Gedwongen uitschakelen van de motor

Home » OBD Codes » P2100-P2199 » P213F Fuel Pump System Fault – Gedwongen uitschakelen van de motor

P213F Fuel Pump System Fault – Gedwongen uitschakelen van de motor

OBD-II Trouble Code Technische beschrijving

Brandstofpompsysteem Fault – Gedwongen uitschakelen van de motor

Wat betekent dat

Dit is een generieke diagnostische problemen? (DTC) en gewoonlijk van toepassing op voertuigen OBD-II. Auto merken kunnen omvatten maar zijn niet beperkt tot Chevrolet / Chevrolet, Land Rover, GM, etc.

Wanneer een code P213F is per OBD-II voertuig opgeslagen, betekent dit dat de aandrijflijn besturingsmodule ( PCM) een probleem in de brandstofpomp / toevoersysteem gedetecteerd en de motor heeft ondergaan een geforceerde afsluiting. Deze code kan worden veroorzaakt door een mechanisch probleem of een elektrische storing.

In het algemeen, deze code zal moeten worden opgeruimd voordat de motor wordt gestart.

Wees voorzichtig bij een poging om vast te stellen elke hogedruk brandstofsysteem gerelateerde codes. Volg de aanbevelingen van de fabrikant zorgvuldig en gebruik altijd de juiste beschermingsmiddelen. Het brandstofsysteem mag alleen worden nu in een goed geventileerde ruimte verwijderd van open vuur of vonk.

De PCM gebaseerd op ingangssignalen van de brandstof druksensoren, brandstofvolume sensoren en elektronische brandstofdrukregelaar effectief controle brandstoftoevoer naar de motor. Waar het gaat om motor noodsituatie shutdown, wordt het brandstoftoevoersysteem meestal verdeeld in twee secties. Het gedeelte brandstoftoevoer omvat de brandstofpomp (of pompen) en alle toevoerleidingen naar de elektronische brandstofinjectie common rail of directe inspuiting lijnen. Het brandstofinjectiesysteem bevat de brandstofrail en alle inspuitventielen.

In dit type systeem meerdere brandstofdruk en brandstofvolume sensoren kunnen worden opgenomen.

Deze sensoren zijn gepositioneerd strategische gebieden van het brandstoftoevoersysteem en aangeduid met een letter van het alfabet. Bijvoorbeeld in een voertuig met benzine aangedreven motor een spanningssignaal van brandstofdruksensor (A) in het toevoergedeelte brandstof worden vergeleken (door de PCM) met een spanningssignaal van brandstofdruksensor (B) in het brandstofinjectiesysteem , wanneer de sleutel is en de motor draait (KOER). Als de PCM een verschil tussen brandstofdruksensoren A en B dat de maximumgrens voor langer dan een bepaalde tijdsduur overschrijdt detecteert, zal de spanning aan de brandstofpomp onderbroken (injector puls kan worden gedeactiveerd en) en de motor gesloten zijn omlaag.

voertuig applicaties met dieselaandrijving zijn setup iets anders. Aangezien de diesel injectiesysteem veel hogere brandstofdruk in de brandstof injectie kwadrant dan in het brandstoftoevoersysteem kwadrant vereist, wordt geen vergelijking gemaakt tussen het brandstoftoevoersysteem druksensor en de brandstofinjectie druksensor. In plaats daarvan, de PCM controleert elke brandstoftoevoer kwadrant onafhankelijk en schakelt de motor uit wanneer een storing wordt gedetecteerd. Het gebied van de storing bepaalt welke code is opgeslagen.

In beide gevallen, wanneer de PCM een zekere brandstofinjectiesysteem drukafwijking die garandeert motoruitschakeling detecteert, een code P213F worden opgeslagen en storingsindicator (MIL) worden belicht.
benzine en diesel toepassingen kunnen ook toezicht brandstofafgiftebewerking deelspanning. Deze componenten omvatten gewoonlijk brandstofpompen en de inspuitinrichtingen. Elke component wordt verwacht dat een bepaalde hoeveelheid spanning onder een bepaalde belasting trekken. Indien de levering brandstofcomponent betrokken een overmatige mate van spanning trekt onder een bepaald percentage van de maximale belasting, kan de motor worden stopgezet en een code P213F kan worden opgeslagen. In dit type systeem zal een extra aangeeft een bepaalde cilinders worden opgeslagen. Wanneer het PCM een overbelaste onderdeel of detecteert, wordt een code P213F opgeslagen en een voorziening machine snel lamp brandt.

een brandstofpomp, een van de hoofdbestanddelen van een brandstofinjectiesysteem:

Wat is de ernst van deze DTC?

Elke brandstof systeem gerelateerde code moet worden als ernstig en met een grote mate van urgentie aangepakt. Aangezien dit een brandstof uitschakeling code, zult u waarschijnlijk geen andere keuze hebben

Wat zijn enkele van de symptomen van de code

De symptomen van een P213F diagnostische code kunnen zijn:.?

  • Geen start voorwaarde
  • brandstoflekkage
  • Extra rijeigenschappen en brandstofsysteem codes
  • Wat zijn enkele van de gemeenschappelijke oorzaken van de code

    oorzaken voor deze P213F code kan zijn:?

  • Defecte brandstofpomp
  • Verstopt brandstoffilter
  • brandstoflekkage
  • Defecte brandstofdruksensor
  • Bad brandstofdrukregelaar / volumeregelaar
  • PCM defect of PCM programmafout
  • Wat zijn sommige P213F diagnostische en stappen voor probleemoplossing

    Extra nodig is om een ​​code P213F diagnosticeren zijn onder andere:?

  • een diagnostische scanner
  • een digitale volt / ohmmeter
  • Een brandstofdruk tester met adapters en fittingen
  • Een bron van betrouwbare informatie over het voertuig
  • De bron van informatie voertuig testen specificaties te verkrijgen en procedures voor fu el en brandstofsysteem systeemcomponenten. U moet ook weten bedradingsdiagrammen, uitzicht connector gezicht, connector pin-out grafieken en diagnostische flow charts die u zal helpen bij uw diagnose.

    U moet deze code te wissen voordat de brandstofpomp kan worden geactiveerd en een brandstofsysteem drukproef of lekkage controle kan worden uitgevoerd. Sluit de scanner op het voertuig diagnose-aansluiting en halen alle opgeslagen codes en freeze frame data. Noteer deze informatie in het geval dat u later nodig hebt. Daarna schakelt u de codes en probeer de motor te starten. Indien mogelijk, één persoon cyclus de contactsleutel op, terwijl een tweede persoon looks op brandstoflekkage in de buurt van de toevoer brandstofleidingen. Wanneer een brandstof lek wordt ontdekt, heb je waarschijnlijk het probleem gevonden. Reparatie en stimuleert het voertuig totdat de PCM gaat gereedheid modus of de P213F wordt gereset.

    Als er geen brandstofsysteem lekken worden ontdekt, gebruik dan de brandstofdruk tester en volg de richtlijnen van de fabrikant voor het uitvoeren van een handmatige brandstofdruk test. U moet de tester aan te sluiten in de buurt van de brandstofpomp. Indien het voertuig is uitgerust met een externe brandstoffilter ik de brandstofdruk geteste tussen de brandstofpomp en het brandstoffilter voor de oorspronkelijke controle te plaatsen. Als mijn eerste test bleek dat de brandstofdruk was binnen specs, zou ik mijn brandstofdruk tester verhuizen naar de uitlaatzijde van het brandstoffilter en opnieuw te testen. Als er brandstof druk te laag is aan de uitlaatzijde van het brandstoffilter, zou ik beschouw het verstopt (slecht). Met brandstofdruk testresultaten in de hand, zorgen voor de nodige reparaties en hertest van het systeem.

    Als de brandstofdruk is overdreven, vermoedt dat er een brandstof drukregelaar probleem.

    Als de brandstofdruk binnen specs en geen lekken aanwezig zijn, aanbevelingen follow fabrikant voor het testen brandstofdruksensoren de brandstof drukregelaar en het volume brandstofregelaar.

  • Als de brandstofpomp circuit overbelast nadat de motor normale bedrijfstemperatuur bereikt , vermoeden dat de brandstofpomp defect
  • hoge druk diesel systemen moeten worden onderhouden door gekwalificeerd personeel
  • Hulp nodig?

    Laat ons uw probleem verhelpen. U bent van harte welkom onze diagnose experts hebben in de meeste gevallen de kennis en kunde om de oorzaak van de foutcode p213f te vinden en de problemen op te lossen.

    Maak een afspraak voor diagnose

    X