P213D Exhaust Gas Recirculation Throttle Control Circuit “B” High

Home » OBD Codes » P2100-P2199 » P213D Exhaust Gas Recirculation Throttle Control Circuit “B” High

P213D Exhaust Gas Recirculation Throttle Control Circuit “B” High

OBD-II Trouble Code Technische beschrijving

Exhaust Gas Recirculation Throttle Position Control Circuit “B” High

Wat betekent dat?

Deze generieke aandrijflijn / motor diagnostische code geldt doorgaans naar OBD-II-voertuigen. Voertuigmerken kunnen omvatten maar zijn niet beperkt tot jeep, Chrysler, Dodge, Ford, GM, Chevrolet, enz.

uitlaatgasrecirculatie (EGR) gashendel klep geplaatst tussen het inlaatspruitstuk en de lucht filter, vergelijkbaar met een gasklep. Het wordt gebruikt om een ​​kleine vacuüm dat uitlaatgassen in het inlaatspruitstuk zal trekken creëren.

De Motormanagementsysteem (PCM) beschrijft de uitlaatgasrecirculatie (EGR) gasklep regelklep waar te positioneren. Deze code bekijkt de spanningssignalen van de EGR klep gashendel om te bepalen of ze correct zijn gebaseerd op ingangssignalen voor het PCM. Deze code kan zijn het meest waarschijnlijk zijn ingesteld als gevolg van elektrische problemen. In dit geval, P213D naar een hoge elektrische voorwaarde dat stuurcircuit.

Problemen stappen kunnen variëren afhankelijk van de fabrikant, type EGR klep gashendel en metaalgaas kleuren.

Symptomen

De symptomen van een P213D motorcode kunnen zijn:

  • storingsindicatielampje (MIL) verlichte
  • langer dan normaal actief nabehandeling regeneratietijden ( duurt het langer voordat het uitlaatsysteem nemen warm te krijgen en af ​​te branden het roet dat is opgebouwd in het roetfilter / katalysator)
  • oorzaken

    Mogelijke oorzaken deze code reeks zijn:

  • Korte spanning in het signaalcircuit om de EGR gashendel klep
  • Algemene elektrische probleem binnen het circuit naar de EGR gashendel klep
  • EGR gashendel klep defect – intern kortgesloten
  • Kan PCM – onwaarschijnlijk
  • Diagnostische en reparatieprocedures

    Een goed uitgangspunt punt is altijd controleren technica l dienst bulletins (TSB) voor uw specifieke voertuig. Uw probleem kan een bekend probleem met een bekende oplossing zijn gezet door de fabrikant en kunt u tijd en geld te besparen tijdens de diagnose.

    Zoek vervolgens naar de EGR gashendel klep van uw specifieke voertuig. Deze klep wordt gevonden tussen het inlaatspruitstuk en het luchtfilter, vergelijkbaar met een gasklep. Eenmaal gelegen, visueel te inspecteren de connectoren en bekabeling. Kijk voor het schrapen, wrijven, kale draden, branden vlekken of gesmolten plastic. Trek de connectoren uit elkaar en controleer de ontvangen aansluitingen (metalen onderdelen) in de connectoren. Kijk of ze zien er verbrand of hebben een groene tint te geven corrosie. Gebruik elektrisch contact schoner en een kunststof borstel of reinigen van de klemmen nodig. Laten drogen en breng diëlektrisch siliconenvet waar de terminals contact.

    Als u een scanner, schakelt u de diagnostische foutcodes uit het geheugen, en kijk of deze code terugkeert. Als dit niet gebeurt, dan is de verbindingen waren het meest waarschijnlijk uw probleem.

    Als de P213D code doet ruil daarvoor zullen we nodig hebben om de EGR gashendel klep en de bijbehorende circuits te testen. Doorgaans zijn er 3 of 4 draden aan de EGR klep gashendel. Koppel het harnas naar de EGR klep gashendel. Met een digitale Volt Ohm Meter (DVOM), test de EGR gashendel klep signaal circuit (Red leiden tot de klep signaal circuit, zwarte leiden tot een goede grond). Als er geen 5 volt om de klep, of als je ziet 12 volt bij de klep, het herstel van de bedrading van de PCM om de klep, of eventueel een slechte PCM.

    Als dat is OK, controleren om ervoor te zorgen dat u een goede grond in de EGR gashendel klep. Sluit een testlamp 12V accu positieve (rode klem) en raakt het andere uiteinde van de testlamp op de grond circuit naar de EGR klep gashendel circuitaarde. Als de test licht niet gaat branden, zou dit het probleem circuit aan te geven. Als dat zo is gaan branden, wiebelen de bedrading naar de EGR gashendel klep om te zien of de test licht knippert, wat aangeeft een intermitterende verbinding.

    Als alle voorgaande tests hebben doorgegeven en u nog steeds een P213D krijgen , zou dit zeer waarschijnlijk duiden op een mislukte EGR gashendel klep, hoewel een mislukte PCM niet naar buiten kon worden uitgesloten totdat de EGR gashendel klep vervangen was.

    Hulp nodig?

    Laat ons uw probleem verhelpen. U bent van harte welkom onze diagnose experts hebben in de meeste gevallen de kennis en kunde om de oorzaak van de foutcode p213d te vinden en de problemen op te lossen.

    Maak een afspraak voor diagnose

    "Foutcode definitief verwijderen, DTC Foutcode functie voor p213d uitschakelen in het ECU"

    In het uiterste geval hebben we zelfs de mogelijkheid de specifieke DTC p213d definitief te verwijderen en de functie van de specifieke foutcode in het ECU uit te schakelen. Alle andere foutcode functies blijven dan gewoon werkzaam ter bescherming van de motor. Dit is wat anders dan het wissen van een foutcode met een diagnose apparaat. Wij hebben de mogelijkheid de functie van de specifieke foutcode definitief te verwijderen waardoor deze ook nooit meer terug komt. Ook noodloop die onstaat op de specifieke foutcode kan zo in de meeste gevallen worden verholpen

    Essentiele foutcodes verwijderen wij niet aangezien dit schadelijk kan zijn voor de auto op lange termijn.

    Voorbeelden, Het gaat om foutcodes gerelateerd aan:
    -klopsensoren,
    -distributie timing,
    -eerste lambda sensoren voor de catalysator,
    -versnellingsbak,
    -overboost, underboost

    Het verwijderen van deze bovenstaande foutcodes kan desastreuze gevolgen hebben.
    We raden aan de mechanische oorzaak te verhelpen in geval van deze specifieke foutcodes.

    Maak een afspraak voor definitieve verwijdering van p213d

    X