P2125 Throttle / Pedal Position Sensor / Schakelaar “E” Circuit

Home » OBD Codes » P2100-P2199 » P2125 Throttle / Pedal Position Sensor / Schakelaar “E” Circuit

P2125 Throttle / Pedal Position Sensor / Schakelaar “E” Circuit

OBD-II Trouble Code Technische beschrijving

Throttle / Pedal Position Sensor / Switch ” E ” Circuit Storing

Wat betekent dat?

Deze diagnostische code (DTC) is een generieke powertrain code, wat betekent dat het van toepassing is op OBD-II uitgeruste voertuigen. Hoewel algemeen kan het specifieke reparatiestappen variabel merk / model.

De TPS (Throttle Position Sensor) is een potentiometer die is gemonteerd op het gasklephuis. Het detecteert de gashendel bladhoek. Aangezien het smoorblad beweegt, de TPS een signaal naar de PCM (Motormanagementsysteem). Meestal een drie draads sensor. Een 5 volt referentie van de PCM TPS, een grond van de PCM TPS, en een signaal terugkeer van de TPS de PCM

De TPS verzendt de gasklepstand informatie terug naar de PCM deze signaaldraad. Wanneer de gasklep gesloten signaal nabij 0,45 volt. Bij WOT (Wide Open Throttle) zal de TPS signaal spanning benaderen een volledige 5 volt. Wanneer de PCM een spanning die buiten de normale bedrijfsbereik ziet, zal P2125 stellen. & Quot; E ” verwijst naar een bepaalde schakeling sensor of gebied van een bepaalde keten

Opmerking. Het PCM weet dat een grote verandering van de gaspedaalpositie betekent cooresponding verandering verdeelstuk (MAP). Op sommige modellen zal de PCM MAP en TPS werking te controleren ter vergelijking. Wat betekent dat als de PCM ziet een groot percentage verandering in gasklepstand verwacht een cooresponding verandering spruitstukdruk en vice versa zien. Als het op deze vergelijkende verandering niet ziet, kan P2125 in te stellen. Dit geldt niet voor alle modellen

Symptomen

Mogelijke symptomen zijn:.

  • MIL (Malfunction Indicator Lamp) verlichting
  • Misfiring bij stationair toerental of op de rijweg snelheid
  • Slechte stationair kwaliteit
  • Mogelijk zal niet stil
  • Mogelijk begint en kraampjes
  • oorzaken

    Mogelijke oorzaken van de P2125 code zijn:

  • Plakken gas terugstelveer
  • MAP of TPS connector corrosie
  • verkeerd verzonden harnas waardoor schuren
  • Bad TPS
  • Bad PCM
  • Mogelijke oplossingen

    Als u toegang tot een scanner, met KOEO (toets aan de motor uit) let op de TPS spanning. Met gasklep gesloten, moet de spanning ongeveer 0,45 volt. Het moet geleidelijk vegen omhoog naar ongeveer 4,5 tot 5 volt als je het gaspedaal indrukken. Soms slechts scope kan een intermitterende fout in het TPS signaalspanning vangen. Als u een glitch in de TPS sweep spanning opmerken, vervang dan de TPS

    . OPMERKING: sommige TPS sensors fijnafstelling. Als je niet vertrouwd bent met het gebruik van een DVOM (Digital Volt Ohm meter) aan de nieuwe TPS aan te passen, dan is het best om het voertuig te nemen naar een winkel. Indien de spanning niet 0,45 volt (+ of 0,3 volt of zo) de gasklep gesloten of als het gegeven ” stuck ” koppel het TPS connector. Met KOEO cheque van 5 volt referentiespanning bij het connector en een goede grond. U kunt het signaalcircuit continuïteit controleren door springen van een gesmolten draad tussen de aarde van de schakeling TPS connector en het signaalcircuit. Als de TPS lezing over de scanner nu op nul staat, dan vervangt de TPS. Maar als dat niet de aflezing op nul verandert, controleer dan een open of kort op de signaaldraad en als er geen wordt gevonden, vermoeden slechte PCM. Als het manipuleren van de TPS bedrading veroorzaakt een verandering in de ruststand, dan verdachte slecht TPS.

    Hulp nodig?

    Laat ons uw probleem verhelpen. U bent van harte welkom onze diagnose experts hebben in de meeste gevallen de kennis en kunde om de oorzaak van de foutcode p2125 te vinden en de problemen op te lossen.

    Maak een afspraak voor diagnose

    X