P2118 Throttle Actuator controle Motor Current Range / performance

Home » OBD Codes » P2100-P2199 » P2118 Throttle Actuator controle Motor Current Range / performance

P2118 Throttle Actuator controle Motor Current Range / performance

OBD-II Trouble Code Technische beschrijving

Throttle Actuator Controle Motor Current Range / performance

Wat betekent dat?

Deze generieke aandrijflijn diagnostische code (DTC) normaliter van toepassing op alle OBD-II uitgeruste voertuigen die een drive-by-wire gebruiken gas regelsysteem inclusief maar niet beperkt tot voertuigen van Toyota, Honda, Hyundai, Lexus, Volvo, Scion, Nissan, Kia, enz.

de P2118 OBD-II foutcode is een aantal mogelijke codes wordt weergegeven dat de Motormanagementsysteem (PCM) een storing met de werking van de Throttle Actuator control System heeft gedetecteerd.

Er zijn zes codes die zijn gekoppeld aan Throttle Actuator control System storingen en ze zijn P2107, P2108, P2111, P2112, P2118 en P2119. Code P2118 wordt door de PCM ingesteld wanneer de Throttle Actuator controle Motor is buiten bereik of niet goed presteren.

De PCM regelt de Throttle Actuator Control System door het monitoren van één of meer gas positiesensoren. De werking van de smoorklep wordt bepaald door de stand van de smoorplaat die wordt bestuurd door één of meer Throttle actuator motoren. De PCM controleert ook de gaspedaalstandsensor om te bepalen hoe snel de bestuurder wil gaan en dan bepaalt de geschikte gasrespons. De PCM doet dit door een veranderende stroom naar de Throttle Actuator regelmotor dat de gasklep wordt verplaatst naar de gewenste positie. Sommige storingen zal de PCM om de werking van de Throttle Actuator Control System beperken veroorzaken. Dit staat bekend als fail-safe of slap modus waarin de motor op stationair gehouden of niet zal starten in alle

Code Ernst & Symptomen

De ernst van deze code kan matig tot ernstig zijn gebaseerd op de specifieke storing. Symptomen van een P2118 foutcode kunnen zijn:

  • De motor start niet
  • Slechte prestaties die gespeeld wordt
  • Weinig of geen reactie op het gaspedaal
  • Check Engine Light verlichte
  • De rook van uitlaat
  • Verhoogd brandstofverbruik
  • voorkomende oorzaken van een P2118 Code

    Mogelijke oorzaken van deze code kunnen omvatten:

  • Defecte gasklep
  • Vuile smoorplaat of koppeling
  • Defecte gasklepsensor
  • defecte gaspedaalstandsensor
  • Throttle actuator regelmotor defect
  • gecorrodeerde of beschadigde aansluiting
  • defecte of beschadigde draden
  • defecte PCM
  • Common Reparaties

  • gasklephuis vervangen
  • Cleaning gasklep en de koppeling
  • Het vervangen van gaskleppositie sensor
  • vervangen gasklep actuator regelmotor
  • vervangen gaspedaalstandsensor
  • Cleaning corrosie connectoren
  • repareren of het vervangen van bedrading
  • Flashing of vervangen PCM
  • Diagnostische en reparatieprocedures

    Controleren op TSBs

    De eerste stap in de het oplossen van problemen proces voor storingen is het onderzoeken van de Technical service Bulletins (TSB’s) voor de specifieke voertuig jaar, model en power plant. In sommige gevallen kan dit een veel tijd besparen op de lange termijn door te wijzen u in de juiste richting.

    De tweede stap is om alle componenten geassocieerd met de Throttle Actuator Control System lokaliseren. Dit omvat het gasklephuis, gaspedaal positiesensor gasklep actuator regelmotor, de PCM en het gaspedaal positiesensor op een simplex systeem. Zodra deze componenten zich een grondige visuele controle worden uitgevoerd om alle bijbehorende bedrading op zichtbare gebreken zoals afkrabben, wrijving controleren, blanke draden, brandplekken of gesmolten kunststof. Vervolgens is de connectors controleren elk onderdeel voor de veiligheid, corrosie en beschadigde pennen.

    De laatste visuele en fysieke inspectie de gasklep. Met het contactslot uitgeschakeld, moet u in staat zijn om de gasklep te draaien door de knop in op. Het moet draaien om de open positie. Als er slib achter de plaat moet worden schoongemaakt, terwijl het toegankelijk is.

    Geavanceerd Steps

    De geavanceerde stappen worden zeer specifieke voertuig en hebt de juiste geavanceerde apparatuur om nauwkeurig uit te voeren. Deze procedures vereisen een digitale multimeter en de specifieke technische referenties voor het voertuig. Voltagevereisten zal zeer basis van het specifieke model- en motor van de auto.

    Circuit controles

    Met het contactslot in de uitstand, koppelt de elektrische connector aan het gasklephuis . Plaats de 2 pinnen die de motor of motoren op het gasklephuis gaan. Met behulp van een digitale ohmmeter ingesteld op ohm, controleer dan de weerstand van de motor of motoren. De motor moet lezen ongeveer tussen de 2 en 25 ohm, afhankelijk van het specifieke voertuig (check fabrikanten specs voor uw voertuig). Als de weerstand te hoog of te laag is, zal het gasklephuis vervangen moeten worden. Als alle tests tot nu toe hebben aangenomen, zal je de spanning signalen te controleren op de motor.

    Als dit proces identificeert het ontbreken van een voedingsbron of gemalen, kan continuïteitstesten nodig om de integriteit van de installatie te controleren. Continuïteit tests moeten altijd door uitgevoerd terwijl de stroom verwijderd uit het circuit en de normale waarden moet 0 ohm weerstand, tenzij anders aangegeven door de technische gegevens. Resistance of geen continuïteit is een indicatie van verkeerde bedrading die moeten worden gerepareerd of vervangen.

    Hopelijk is de informatie in dit artikel is nuttig om u te wijzen in de goede richting geweest om het probleem te verhelpen met uw Throttle Actuator controle Systeem. Dit artikel is strikt informatief en de specifieke technische gegevens en service bulletins voor uw voertuig moet altijd voorrang.

    Hulp nodig?

    Laat ons uw probleem verhelpen. U bent van harte welkom onze diagnose experts hebben in de meeste gevallen de kennis en kunde om de oorzaak van de foutcode p2118 te vinden en de problemen op te lossen.

    Maak een afspraak voor diagnose

    X