P2106 Throttle Actuator Control System – Gedwongen Limited Power

Home » OBD Codes » P2100-P2199 » P2106 Throttle Actuator Control System – Gedwongen Limited Power

P2106 Throttle Actuator Control System – Gedwongen Limited Power

OBD-II Trouble Code Technische beschrijving

Throttle Actuator Control System – Gedwongen Limited Power

Wat betekent dat

Deze generieke aandrijflijn diagnostische code (DTC) normaliter van toepassing op alle OBD-II uitgeruste voertuigen die een drive-by-wire gebruiken gashendel systeem, inclusief maar niet beperkt tot voertuigen van Ford, Mercedes Benz, Mazda, Kia, Hyundai, Dodge / Ram, Land Rover, VW, Jaguar, tc.

de P2106 OBD-II foutcode is een aantal mogelijke codes wordt weergegeven dat de Motormanagementsysteem (PCM) defect is gedetecteerd en het beperken van de werking van de Throttle Actuator control System

deze toestand is bekend als het activeren van een fail-safe of slap modus voorkomen dat de motor versnelt tot de storing is opgeheven en de geassocieerde code wordt gewist. Er zijn vier codes die worden aangeduid als kracht codes en ze P2104, P2105, P2106 en P2110.

De PCM stelt deze wanneer andere codes aanwezig zijn die een probleem dat verband de veiligheid of schade veroorzaken aan de motor of aandrijflijn componenten kunnen zijn indien niet tijdig gecorrigeerd te vermelden.

Code P2106 wordt door de PCM te dwingen de Throttle Actuator control System om de macht niveau van de motor te beperken.

Deze code kan worden gerelateerd aan een Throttle Actuator Control System storing, maar normaal gesproken een ander probleem is het instellen van deze code. Foutcode P2106 wordt geactiveerd door de PCM wanneer een abnormaal signaal uit verschillende onderdelen ontvangt. De Throttle Actuator Control System is werkcyclus bestuurd door de PCM en de functie van het systeem wordt beperkt wanneer andere foutcodes gedetecteerd.

Code Ernst & Symptomen

De ernst van deze code kan matig tot ernstig zijn gebaseerd op de specifieke storing. Symptomen van een P2106 foutcode kunnen zijn:

  • Motor zal niet
  • Weinig of geen reactie op het gaspedaal
  • beginnen Check Engine Light verlichte
  • ABS licht verlicht
  • Automatische transmissie zal niet verschuiven
  • De aanvullende codes zijn aanwezig
  • Common oorzaken van deze DTC Code

    de meest voorkomende situaties die deze code in te stellen en plaats van de motor in fail-safe of slap modus om een ​​probleem aan te geven en fungeren als een rode vlag zijn:

  • oververhitting van de motor
  • koelvloeistoflekken
  • Uitlaatgasregelingsklep Storing
  • luchtmassameter Storing
  • Drive Axle Wijzigingen
  • ABS, Traction control of Stability controle Failures
  • Automatische transmissie Problemen
  • Abnormale System Spanningen
  • Wat zijn een aantal veel voorkomende reparaties?

  • Reparatie koelvloeistof lek
  • vervangen of reinigen ABS sensor
  • vervangen of reinigen Uitlaatgasregelingsklep
  • vervangen of reinigen Mass Luchtstromingssensor
  • Cleaning corrosi op basis van connectoren
  • repareren of vervangen bedrading
  • knipperend of vervangen PCM
  • Diagnostische en reparatieprocedures

    De eerste stap in het proces het oplossen van problemen voor storingen is het onderzoeken van de Technical service Bulletins (TSB’s) voor de specifieke voertuig jaar, model en power plant. In sommige gevallen kan dit een hoop tijd op de lange termijn op te slaan door te wijzen u in de juiste richting.

    Dit is een belangrijke stap, maar als een voorbeeld, sommige Fords uit 2003-2005 worden beïnvloed door een P2106 en / of andere code en de correctie is het PCM herprogrammeren.

    De tweede stap van deze code een PCM scannen naar andere foutcodes identificeren voltooien. Deze code is een informatieve code en in de meeste gevallen de functie van deze code is om een ​​driver die de PCM een fail-safe mode is gestart als gevolg van een storing of defect in een systeem dat niet direct gerelateerd is aan de gashendel actuator te waarschuwen.

    Als andere codes worden geïdentificeerd u moet controleren TSB’s die verband houden met de specifieke voertuig en die code. Als een TSB niet is gegenereerd moet u de specifieke volgen stappen voor probleemoplossing voor die code om de bron van de storing die het PCM is het opsporen van de motor in fail-safe of slap te zetten lokaliseren.

    Als alle andere codes zijn gewist of als er geen andere codes worden gedetecteerd, als de Throttle Control Actuator code bestaat nog steeds de PCM en Throttle Control Actuator moeten worden geëvalueerd. Alle bedrading en aansluitingen moet visueel geïnspecteerd worden voor de hand liggende gebreken vertonen als uitgangspunt.

    veelgemaakte fout

    Het vervangen van de Throttle Control Actuator of PCM wanneer andere storingen zijn het instellen van deze code.

    Rare Reparatie

    Vervangen Throttle Actuator controle

    Hopelijk is de informatie in dit artikel is nuttig voor u in de juiste richting om het probleem met uw Throttle Actuator control System kracht code te corrigeren zijn. Dit artikel is strikt informatief en de specifieke technische gegevens en service bulletins voor uw voertuig moet altijd voorrang.

    Externe Links

    Hier vindt u links naar een aantal discussies over Ford-modellen met de P2106 code:

  • P2106 Code 2004 F150 5.4l 3V
  • Een andere 04 F150 Throttle probleem!
  • Hulp nodig?

    Laat ons uw probleem verhelpen. U bent van harte welkom onze diagnose experts hebben in de meeste gevallen de kennis en kunde om de oorzaak van de foutcode p2106 te vinden en de problemen op te lossen.

    Maak een afspraak voor diagnose

    X