P2102 Throttle Actuator “A” Controle motorcircuit Low

Home » OBD Codes » P2100-P2199 » P2102 Throttle Actuator “A” Controle motorcircuit Low

P2102 Throttle Actuator “A” Controle motorcircuit Low

OBD-II Trouble Code Technische beschrijving

Throttle Actuator A Controle motorcircuit Low

Wat betekent dat?

Deze generieke aandrijflijn / motor diagnostische code normaliter van toepassing op alle OBDII motoren uitgerust met elektrische Throttle Actuators, maar verschijnt vaker in bepaalde Ford en Nissan voertuigen.

De Throttle Actuator A (TA-A) staat meestal gemonteerd op de voorzijde van de motor, bovenop de motor in het wiel putjes of tegen het schot. De TA-A wordt door een elektrisch signaal van de Motormanagementsysteem (PCM).

De PCM ontvangt invoeren om te bepalen wanneer en hoe lang het moet de TA-A bedienen. Deze ingangen zijn spanningssignalen ontvangen van koelmiddeltemp, inlaatlucht temperatuur, motortoerental en airconditioningsysteem druksensoren. Zodra de PCM deze ingangen heeft ontvangen kan het signaal naar de TA-A te modificeren.

P2102 wordt doorgaans ingesteld door elektrische (TA-Schakeling) problemen. Deze kunnen niet worden genegeerd in de proef probleemoplossing, vooral dan wanneer het een intermitterend probleem.

Problemen stappen kunnen variëren afhankelijk van de fabrikant, type TA-A en metaalgaas kleuren.

Related gasklep Een actuator regelmotor schakeling codes:

  • P2100 Throttle actuator ” A ” Controle motorcircuit Open
  • P2101 Throttle Actuator ” A ” Controle motorcircuit Range / performance
  • P2103 Throttle Actuator ” A ” Controle motorcircuit hoog
  • Code Ernst & Symptomen

    De ernst is ernstig toe te schrijven aan de impact ervan op het koelsysteem. Omdat dit meestal een elektrische storing, kan de PCM niet volledig compenseren. Gedeeltelijke compensatie meestal betekent dat de motor heeft een vast stationair toerental (meestal rond 1000-1200 rpm)

    De symptomen van een P2102 motor code kan zijn:

  • Malfunction Indicator Light. op
  • Fixed stationair toerental
  • Kan motor versnellen
  • oorzaken

    In het algemeen de oorzaken van deze code set zijn :

  • Open of kortsluiting in het circuit van de Throttle Actuator – waarschijnlijk
  • Kan Throttle Actuator – waarschijnlijk
  • Kan PCM – onwaarschijnlijk
  • Diagnostische en reparatieprocedures

    Een goed uitgangspunt is altijd om te controleren of bulletins technische dienst (TSB) voor uw specifieke voertuig. Uw probleem kan een bekend probleem met een bekende oplossing zijn gezet door de fabrikant en kunt u tijd en geld te besparen tijdens de diagnose.

    Zoek vervolgens naar de Throttle Actuator A (TA-A) van uw specifieke voertuig. Deze actuator is meestal gemonteerd op de voorzijde van de motor, bovenop de motor in het wiel putjes of tegen het schot. Zodra zich visueel op de connector en bedrading. Kijk voor het schrapen, wrijven, kale draden, branden vlekken of gesmolten plastic. Trek de connector uit elkaar en controleer de ontvangen aansluitingen (metalen onderdelen) in de connector. Kijk of ze zien er verbrand of hebben een groene tint te geven corrosie. Gebruik elektrisch contact schoner en een kunststof borstel of reinigen van de klemmen nodig. Laten drogen en breng elektrische vet wanneer het contact terminals.

    Als u een scanner, schakelt u de diagnostische foutcodes uit het geheugen, en kijk of P2102 code rendement. Als dit niet het geval, dan is de verbindingen waren het meest waarschijnlijk uw probleem.

    Voor deze code, dit is de meest voorkomende gebied van zorg, evenals de relais / verbindingen naar het relais, met een actuator mislukking een goede tweede.

    Als de code doet terugkeer, zullen we nodig hebben om de aandrijving en de bijbehorende circuits te testen. Doorgaans zijn er 2 draden in elke Throttle Actuator. Ten eerste, de stekker uit het harnas te gaan naar de Throttle Actuator. Een digitale Volt ohmmeter (DVOM) verbindt een leiding van de meter met een aansluiting van de actuator. Sluit de resterende meter leiden tot overige actorklem. Het mag niet geopend of kortgesloten zijn. Controleer de weerstand specificaties van uw specifieke voertuig. Als de servomotor open of kortgesloten (oneindige weerstand of geen weerstand / 0 ohm), vervangt de Throttle actuator.

    Als die test slaagt, met een DVOM, controleer dan of u 12V om de Throttle Actuator voedingscircuit (Red leiden tot de actuator voedingscircuit, zwarte leiden tot een goede grond). Met een scanner die de Throttle Actuator kan activeren, zet de Throttle Actuator. Als er geen 12 volt aan de actuator, het herstel van de bedrading van de PCM of doorgeven aan de actuator, of eventueel een slechte PCM.

    Als dat is OK, controleren om ervoor te zorgen dat u een goede grond in de Throttle Actuator. Sluit een testlamp 12V accu positieve (rode klem) en raakt het andere uiteinde van de testlamp op de grond circuit naar de Throttle actuator circuitaarde. Met behulp van de scan instrument om de Throttle Actuator bedienen, te zien of de test gaat branden telkens wanneer de scanner stuurt de actuator. Als de test licht niet gaat branden, zou dit het probleem circuit aan te geven. Als dat zo is gaan branden, wiebelen de bedrading naar de actuator om te zien of de test licht knippert, wat aangeeft een intermitterende verbinding.

    Als alle voorgaande tests hebben gepasseerd en je blijft een P2102 te krijgen, zou dit het meest waarschijnlijk wijzen op een mislukte Throttle Actuator, hoewel een mislukte PCM niet kon worden uitgesloten totdat de Throttle Actuator was vervangen. Als je onzeker bent, zoek hulp van een getrainde automotive diagnosticus. PCM worden geprogrammeerd of gekalibreerd op het voertuig om volledig te kunnen installeren.

    Hulp nodig?

    Laat ons uw probleem verhelpen. U bent van harte welkom onze diagnose experts hebben in de meeste gevallen de kennis en kunde om de oorzaak van de foutcode p2102 te vinden en de problemen op te lossen.

    Maak een afspraak voor diagnose

    "Foutcode definitief verwijderen, DTC Foutcode functie voor p2102 uitschakelen in het ECU"

    In het uiterste geval hebben we zelfs de mogelijkheid de specifieke DTC p2102 definitief te verwijderen en de functie van de specifieke foutcode in het ECU uit te schakelen. Alle andere foutcode functies blijven dan gewoon werkzaam ter bescherming van de motor. Dit is wat anders dan het wissen van een foutcode met een diagnose apparaat. Wij hebben de mogelijkheid de functie van de specifieke foutcode definitief te verwijderen waardoor deze ook nooit meer terug komt. Ook noodloop die onstaat op de specifieke foutcode kan zo in de meeste gevallen worden verholpen

    Essentiele foutcodes verwijderen wij niet aangezien dit schadelijk kan zijn voor de auto op lange termijn.

    Voorbeelden, Het gaat om foutcodes gerelateerd aan:
    -klopsensoren,
    -distributie timing,
    -eerste lambda sensoren voor de catalysator,
    -versnellingsbak,
    -overboost, underboost

    Het verwijderen van deze bovenstaande foutcodes kan desastreuze gevolgen hebben.
    We raden aan de mechanische oorzaak te verhelpen in geval van deze specifieke foutcodes.

    Maak een afspraak voor definitieve verwijdering van p2102

    X