P00BE massa of volume Air Flow “B” Circuit Range / Performance – Air Flow te laag

Home » OBD Codes » P0000-P0099 » P00BE massa of volume Air Flow “B” Circuit Range / Performance – Air Flow te laag

P00BE massa of volume Air Flow “B” Circuit Range / Performance – Air Flow te laag

Technische beschrijving

P00BE Mass of Volume Air Flow ” B ” Circuit Range / Performance – Air Flow te laag

Wat betekent dat

Deze diagnostische code (DTC) is een generieke powertrain code, wat betekent dat het van toepassing is op OBD-II? uitgeruste voertuigen met een massa of volume luchtstroom sensor (BMW, Ford, Mazda, Jaguar, Mini, Land Rover, etc.). Hoewel algemeen kan het specifieke reparatiestappen variabel jaar merk, model, en / of aandrijflijn.

De massa luchtstroom (MAF) is een sensor gemonteerd motorlucht aanzuigvleugel het voertuig benedenstrooms van het luchtfilter en wordt gebruikt om het volume en de dichtheid van lucht te meten wordt getrokken in de motor. MAF sensor zelf meet slechts een gedeelte van de lucht die en die waarde wordt gebruikt om het totale volume en de dichtheid van lucht wordt ingenomen berekenen. MAF kan ook worden genoemd Volume luchtstroomsensor.

De aandrijflijn (PCM) toepassingen die het lezen en andere sensorparameters de juiste brandstoftoevoer op elk moment optimaal vermogen en brandstofverbruik te garanderen.

In principe is dit P00BE storingscode (DTC) betekent dat er een probleem is met de massa of volume Air Flow (MAF) ” B ” sensorschakeling. De PCM detecteert dat de werkelijke MAF frequentiesignaal niet binnen een voorafbepaalde verwachte bereik van de berekende MAF waarde, en in dit geval is bepaald dat de luchtstroom te laag

” B ” van deze code omschrijving. Deze brief zit je enig onderdeel van de sensor of circuit, wellicht slechts één MAF-sensor wanneer het voertuig meerdere

. Opmerking: sommige MAF sensoren tevens een temperatuursensor, die een waarde waarvan incorporeren de PCM optimale motorwerking

Foto van een MAF-sensor.

Symptomen

De symptomen van een P00BE code kunnen zijn:

  • storing controlelampje (MIL) verlichting (aka check engine licht)
  • motor draait ruw
  • De zwarte rook uit de staart pipe
  • stalling
  • de motor moeilijk starten of afslaan na het begint
  • Eventuele andere driveability symptomen
  • Mogelijke P00BE oorzaken

    Mogelijke oorzaken voor deze problemen code kunnen zijn:

  • Dirty of verontreinigde luchtmassameter
  • Kan MAF
  • Intake luchtlekken
  • MAF draadbundel of bedrading probleem (open, kortgesloten, gerafeld, p oor-verbinding, enz.)
  • Merk op dat andere codes aanwezig kan zijn als je een P00BE. U kunt ontstekingsfouten codes of O2 sensor codes hebben, dus het is belangrijk om een ​​& quot nemen; big picture ” kijken hoe de systemen samen te werken en het effect van elkaar bij het doen van een diagnose

    Diagnosestappen &Mogelijke oplossingen

    De beste eerste stappen voor deze P00BE diagnostische code zijn om te controleren op Technical Service Bulletins (TSBs) die gelden voor uw jaar / merk / model / motor en voer een visuele inspectie van de bedrading en . systeemcomponenten

    Mogelijke diagnose en reparatie stappen zijn onder andere:

  • visueel alle MAF-sensor bedrading en connectors om ervoor te zorgen dat ze intact, niet versleten, gebroken, gerouteerd te dicht tot ontstekingsdraad / spoelen, relais, motoren, enz.
  • visuele inspectie niet is luchtlekkage in het luchtinlaatsysteem
  • Visueel * nauw * Controleer de MAF-sensor draden of folie kijk of je besmetting kunt zien, zoals vuil, stof, olie, etc.
  • als het luchtfilter vuil is, vervang
  • zorgvuldig zuiveren MAF met behulp van MAF schoner spuiten is over het algemeen een goede DIY vriendelijke diagnostische / reparatie stap
  • Als het luchtinlaatsysteem heeft een mesh in, zorg ervoor dat is ook schoon (VWS voornamelijk)
  • Loss van vacuüm op de MAP-sensor tr igger deze DTC
  • een lage minimale luchtsnelheid door de sensorboring kan deze DTC veroorzaken ingestelde stationair toerental tijdens het afremmen. Controleer op vacuümlekken benedenstrooms van de MAF-sensor.
  • Gebruik van scanapparatuur om realtime sensorwaarden van de MAF-sensor, O2 sensoren, etc.
  • De luchtdruk controleren ( BÄRO) die wordt gebruikt om de voorspelde waarde te berekenen MAF initieel gebaseerd op de MAP sensor toets oN.
  • Een hoge weerstand op grond circuit van de MAP-sensor kan deze DTC veroorzaken set
  • Doe een uitlaattegendruk test om te bepalen of de katalysator kan worden verstopt
  • Als u behoefte om de MAF sensor vervangen te doen, raden we het gebruik van een original equipment OEM één van de fabrikant in plaats van het kopen van een aftermarket deel.

    Hulp nodig?

    Laat ons uw probleem verhelpen. U bent van harte welkom onze diagnose experts hebben in de meeste gevallen de kennis en kunde om de oorzaak van de foutcode p00be te vinden en de problemen op te lossen.

    Maak een afspraak voor diagnose

    X