P00B9 lagedrukbrandstofsysteem druk – te lage, lage omgevingstemperatuur

Home » OBD Codes » P0000-P0099 » P00B9 lagedrukbrandstofsysteem druk – te lage, lage omgevingstemperatuur

P00B9 lagedrukbrandstofsysteem druk – te lage, lage omgevingstemperatuur

OBD-II Trouble Code Technische beschrijving

lagedrukbrandstofsysteem druk – te lage, lage omgevingstemperatuur

Wat betekent dat

Deze generieke? powertrain diagnostische foutcode (DTC) normaliter van toepassing op alle OBD-II-voertuigen. Die kunnen omvatten, maar zijn niet beperkt tot voertuigen van Hyundai, Ford, Mazda, Dodge, etc.

Lage brandstofdruk systemen worden over het algemeen gebruikt in diesel systemen. Het feit dat de injectiepomp doet het zware werk voor zover het verstrekken van dieselmotoren met de hoge brandstofprijzen drukken die ze nodig hebben om de brandstof op adequate wijze te vernevelen.

Dat gezegd hebbende, de injectiepomp moet nog worden voorzien de brandstof in de eerste plaats. Hier lage brandstofdruk pompen / systemen een rol spelen. Het is uiterst belangrijk voor de ECM (Engine Control Module) aan deze voorwaarden nauwlettend blijven volgen. Reden hiervoor is, elke ingebrachte lucht veroorzaakt door een uitgehongerde injectiepomp / injector onder belasting kan en zal grote problemen veroorzaken. Geforceerde beperkt vermogen meestal een soort modus die het voertuig in wanneer het moet bepaalde controlewaarden voor de gebruiker verhinderen de motor verder te beschadigen. Brandstof, heeft ook te gaan door een groot aantal filters, pompen, injectoren, lijnen, aansluitingen etc. om uiteindelijk worden geleverd aan de motor, zodat u zich kunt voorstellen, zijn er veel mogelijkheden hier. Zelfs kleine brandstof lekt bieden u meestal met een geur sterk genoeg is om kennisgeving dus hou dat in gedachten

In P00B9 lagedrukbrandstofsysteem Pressure -. Te laag, bij lage omgevingstemperatuur’s worden lage omgevingsluchttemperaturen waardoor een lage brandstofdruk staat, wat logisch is als je denkt aan vocht links in koude weersomstandigheden.

Al de observatie talloze andere systemen en sensoren, de ECM heeft gedetecteerd een lage brandstofdruk toestand en / of onvoldoende stroming. Wees je bewust van de plaatselijke brandstof omstandigheden. Repetitive fill-ups met vuile brandstof kan verontreinigen niet alleen de brandstoftank, maar ook de brandstofpomp en alle andere betrokkenen om eerlijk te zijn

P00B9 lagedrukbrandstofsysteem Pressure -. Te laag, lage omgevingstemperatuur code is set wanneer de omgevingsluchttemperatuur waardoor lage druk in de lage brandstofdruk systeem.

Wat is de ernst van de DTC?

Zoals eerder uitgelegd, low fuel druk kan en zal problemen veroorzaken in de toekomst, wanneer dieselmotoren betreft. Ik zou zeggen dat de ernst zou worden ingesteld op matig-hoog, want als je van plan bent om dagelijks uw voertuig rijden, en het is een diesel, moet u ervoor zorgen dat uw brandstofsysteem is functie adequaat.

Wat zijn enkele van de symptomen van de code

de symptomen van een P00B9 diagnostische code kunnen omvatten:?

  • Low power
  • Limited uitgang
  • Abnormale gasrespons
  • Daling brandstofverbruik
  • een verhoogde uitstoot
  • Trage
  • Het motorgeluid
  • Harde start
  • Motor roken op het opstarten
  • Wat zijn enkele van de meest voorkomende oorzaken van de code?

    oorzaken voor deze code kan zijn onder andere:

  • De vuile brandstof
  • Extreme koude weer / temperatuur
  • Plugged brandstoffilter
  • Beperkt brandstofleiding (bijv geknikt, verstopt, enz.)
  • brandstofpomp pickup vuil
  • Unstable brandstof
  • brandstofinjectoren defect
  • Weak lagedruk brandstofpomp
  • Slurrie brandstof (bv oud, dik, verontreinigd)
  • Wat zijn enkele P00B9 tro ubleshooting stappen?

    Basic Step # 1

    Zorg ervoor dat als P00B9 actief is, de temperatuur is redelijk uit. Als het erg koud buiten, kunt u de auto te laten opwarmen adequaat eerste dan, duidelijke codes en drive auto te zien of het weer actief gaat. Soms is de elementen om ons heen zijn extreem genoeg om zelfs de meest betrouwbare merk en model storingen of andere manier te maken.

    Basic Step # 2

    Zorg ervoor dat als er geen lekken, aan te pakken direct. Dit kan en zal lager zijn dan gewenst brandstof druk veroorzaken elk gesloten systeem, zodat het systeem waarborgen goed afgesloten en niet actief lekt overal. Verroeste lijnen, brandstoffilter pakkingen, verslechterd o-ringen, etc. alle leiden tot brandstoflekkage.

    Basic Tip # 3

    Controleer filter uw lage brandstofdruk van het systeem. Deze kunnen zich op de chassisbalk of dichtbij de brandstoftank. Het moet vrij duidelijk zijn indien de brandstoffilter is onlangs vervangen of als het lijkt alsof het nooit is veranderd (al dan niet voor een tijdje). Vervanging daarvan. Houd in gedachten, het inbrengen van lucht in een diesel-systeem kan een lastig probleem te verhelpen zijn dus zorg ervoor dat u de juiste bloeden en filter vervanging procedures volgen. Raadpleeg de service manual voor specificaties en procedures.

    Basic Stap # 4

    Als het mogelijk is, de locatie van uw brandstof injector. Deze zijn meestal vrij eenvoudig te vinden, maar dat gezegd, soms plastic deksels en andere beugels kunnen in een goede werking van visuele inspectie. Zorg ervoor dat u controleren of er geen hulpstukken of aansluitingen zijn lekkende brandstof. Ook rond de injector zelf (O-ring) is een gemeenschappelijk lek. Visueel op tekenen van beschadiging of wat dat betreft alles wat zou veroorzaken brandstofstroom te reduceren (d.w.z. geknikte lijn bij verstuiver). Deeltjes in de brandstof een reële mogelijkheid gezien de openingen zo klein. Zorg voor een goede brandstofsysteem onderhoud (bijv brandstoffilters, EVAP, enz.)

    Hulp nodig?

    Laat ons uw probleem verhelpen. U bent van harte welkom onze diagnose experts hebben in de meeste gevallen de kennis en kunde om de oorzaak van de foutcode p00b9 te vinden en de problemen op te lossen.

    Maak een afspraak voor diagnose

    X