P00B7 Koelvloeistof Flow Low / prestatie

Home » OBD Codes » P0000-P0099 » P00B7 Koelvloeistof Flow Low / prestatie

P00B7 Koelvloeistof Flow Low / prestatie

OBD-II Trouble Code Technische beschrijving

Motorkoelvloeistofpeil Flow Low / optreden

Wat betekent dat?

Deze generieke aandrijflijn storingscode (DTC ) normaliter van toepassing op vele OBD-II-voertuigen. Die kunnen omvatten, maar zijn niet beperkt tot voertuigen van Chevy, Audi, Ford, VW, enz. Anecdotally deze bijzondere code lijkt vaker te vinden op Chevrolet / Chevy voertuigen (Sonic, Aveo, Malibu, Spark, enz.).

Anytime dat ik geconfronteerd met de diagnose van een code P00B7 is bedoeld dat de aandrijflijn (PCM) een discrepantie in het correlerende signalen tussen de koelvloeistof temperatuursensor en de koelvloeistof temperatuur was gedetecteerd (ECT) sensor. Kan de PCM leiden tot de conclusie komen dat de motor coolanat gering is.

Om ervoor te zorgen dat koelvloeistof zoals bedoeld tussen de radiator en de motor koelkanalen, koelmiddeltemperatuur in de radiator soms gecontroleerd ten opzichte van de temperatuur van de koelvloeistof van de motor

een voorbeeld van een koelvloeistof temperatuursensor.

thermosensor koelvloeistof ontwerpen meestal uit een warmteweerstand die ondergedompeld in een harde hars en ingesloten in een metalen of kunststof behuizing. Brass is de meest populaire van deze huisvesting materialen vanwege de duurzaamheid. In de meeste gevallen, de thermosensor koelvloeistof zodanig dat geschroefd kan worden geschroefd in een koelkanaal in het inlaatspruitstuk, cilinderkop of blokkeren. Het niveau van warmteweerstand in de thermosensor koelvloeistof afneemt als koelmiddel verwarmt en stroomt over het. Dit leidt tot verhoogde ECT sensorschakeling spanning aan het PCM. De motor afkoelt, voelerweerstand toe en ECT sensorcircuit spanning (het PCM) wordt verminderd als gevolg. De PCM herkent deze fluctuaties in spanning als veranderingen in de temperatuur van de koelvloeistof. Brandstoftoevoer en ontstekingstijdstip strategie behoren de bij werkelijke motorkoelvloeistoftemperatuur en invoergegevens van ECT sensorfuncties.

De koelvloeistof temperatuursensor bewaakt koelvloeistof op vrijwel dezelfde wijze als de thermosensor koelvloeistof. Het wordt typisch ingebracht in een van de radiatortanks, maar kunnen ook in een stromend koelmiddel reservoir worden gemonteerd.

Als de PCM spanningssignalen van de ECT-sensor en de koelvloeistof temperatuursensor die verschillen van elkaar met meer dan de maximaal toelaatbare parameters detecteert, wordt een code P00B7 worden opgeslagen en een storing controlelampje (MIL) kan worden verlicht. Meerdere Drive-cycles met een storing kan vereist zijn voor MIL verlichting.

Wat is de ernst van deze DTC?

Als ECT-sensor ingang is van cruciaal belang voor de brandstoftoevoer en ontstekingstijdstip strategie, de voorwaarden die bijdragen aan een opgeslagen code P00B7 moeten worden aangepakt met spoed

Wat zijn enkele van de symptomen van de code

de symptomen van een P00B7 motorcode kunnen zijn:.?

  • te rijk uitlaat
  • Drivability kwesties
  • Slechte stationair kwaliteit
  • Ernstig verminderde brandstofverbruik
  • Wat zijn enkele van de meest voorkomende oorzaken van de code

    oorzaken voor deze motor code kan zijn:?

  • Lage koelvloeistof
  • Stuck thermostaat
  • Defecte ECT-sensor
  • Defecte koelvloeistof temperatuursensor
  • Een kortgesloten of open circuits en aansluitingen
  • Bad PCM of PCM programmeerfout
  • Wat zijn enkele stappen P00B7 het oplossen van problemen?

    Een werk moet worden gesteld om ervoor te zorgen dat de motor vol met koelvloeistof en niet oververhitting voordat u eventueel opgeslagen ECT-sensor gerelateerde codes diagnosticeren. Voordat u verder gaat, moet de motor vol met de juiste koelvloeistof en geen oververhitting onder alle omstandigheden. Koude start de motor en het toestaan ​​van de thermostaat te openen (met inachtneming van de temperatuurmeter of scanner data display) is ook een goed idee.

    Een bron van betrouwbare voertuiginformatie, een diagnose scanner, een digitale volt / ohmmeter (DVOM) en een infrarood thermometer met laser pointer vereist zal zijn om een ​​code P00B7 diagnosticeren.

    Een visuele inspectie van ECT sensor en koelvloeistof temperatuursensorsysteem bedrading en aansluitingen moet je volgende stap als de motor niet oververhit,.

    Bereid alle opgeslagen codes en freeze frame data ophalen door het aansluiten van de scanner aan het voertuig diagnostische poort. Zodra deze informatie wordt opgehaald, schrijf het op als het nuttig kan zijn als u doorgaat met de diagnose. Vervolgens wist u de codes en een proefrit met de auto om te zien of de code opnieuw wordt ingesteld.

    Uw auto bron van informatie zal u voorzien van elektrische schema’s, connector pin-out charts, het testen van onderdelen specificaties en uitzicht connector . Deze dingen zullen u helpen om afzonderlijke circuits en sensoren testen met de DVOM. Test individueel systeem circuits met behulp van de DVOM pas na de PCM (en alle bijbehorende controllers) zijn losgekoppeld. Dit zal helpen om te waken tegen controller schade. Connectorpen-out grafieken en schema’s zijn vooral nuttig voor het testen van individuele spanning, weerstand, en / of continuïteit

    Hoe de radiatorkoelvloeistof temperatuursensor en EGV-sensor te testen.

  • Zoek de juiste component testprocedures / specificaties en bedradingsschema van de informatiedrager source
  • Maak de sensor te testen
  • Plaats de DVOM de ohm instelling
  • Gebruik de DVOM meetkabels en uw component testen specs met elke sensor te testen
  • elke sensor die niet voldoen aan de fabrikant & rsquo; specificaties en moet worden beschouwd als defect
  • Hoe sonde voor referentiespanning en grond aan het radiatorkoelvloeistof temperatuursensor en ECT sensor:

  • met de sleutel en de motor uit (KOEO) sluit de positieve testdraad van de DVOM de referentiespanning pin van elke sensor connector (proef één sensor tegelijk)
  • Gebruik ontkennend meetsnoer met de aardpen van de sonde dezelfde connector (tegelijkertijd)
  • test voor de referentiespanning (kenmerkend 5 volt) en een grond op individueel sensorconnectoren
  • Hoe proef koelvloeistof temperatuur sensor en ECT sensorsignaal voltage:

  • Sluit de sensoren
  • Probe het signaalcircuit van elke sensor met de positieve testdraad van de DVOM
  • The negatieve meetsnoer moet worden aangesloten op het aardpunt van dezelfde connector of een bekende goede motor / accu grond
  • Gebruik de infraroodthermometer werkelijke koelmiddeltemperatuur controleren bij elk van de sensoren
  • U kan ofwel de temperatuur spanning grafiek (binnen het voertuig informatiebron) of het schermgebied op de scanner te bepalen of elke sensor goed functioneert
  • Vergelijken werkelijke spanning / temperatuur gewenste spanning / temperatuur
  • Elke sensor moet weerspiegelen werkelijke temperatuur van de koelvloeistof of spanning. Indien één van hen niet, vermoeden dat het defect
  • Test afzonderlijke signaalstroomkringen de PCM stekker als het individu sensorsignaal circuits geven de juiste mate van spanning op de stekker. Dit kan worden gedaan met behulp van de DVOM. Indien het sensorsignaal gedetecteerd bij de sensor connector niet op de corresponderende schakeling van de PCM-, een open circuit tussen de desbetreffende sensor en het PCM bestaat.

    Pas na uitputting van alle andere mogelijkheden, en als alles radiator temperatuur van de koelvloeistof en ECT temperatuursensoren en circuits zijn binnen de specificaties, kan u verdachte PCM falen of een PCM programmeren fout.

  • de technische dienst bulletins (TSB), die van toepassing zijn op de auto te maken en het model zijn de symptomen, en codes opgeslagen, kunnen u helpen met uw diagnose
  • Hulp nodig?

    Laat ons uw probleem verhelpen. U bent van harte welkom onze diagnose experts hebben in de meeste gevallen de kennis en kunde om de oorzaak van de foutcode p00b7 te vinden en de problemen op te lossen.

    Maak een afspraak voor diagnose

    X