P00AC Inlaatluchttemperatuursensor 1 Circuit Low Bank 2

Home » OBD Codes » P0000-P0099 » P00AC Inlaatluchttemperatuursensor 1 Circuit Low Bank 2

P00AC Inlaatluchttemperatuursensor 1 Circuit Low Bank 2

OBD-II Trouble Code Technische beschrijving

INLAATLUCHTTEMPERATUURSENSOR 1 Circuit Low Input Bank 2

Wat betekent dat?

Deze diagnostische code (DTC) is een generieke code aandrijflijn, die betekent dat deze toepassing OBD-II uitgeruste voertuigen. Hoewel algemeen kan het specifieke reparatiestappen variabel merk / model.

De IAT (inlaatluchttemperatuur) meet eenvoudig de temperatuur van lucht die in de motor. Inlaatluchttemperatuur belangrijk omdat hoe hoger de inlaatlucht, hoe hoger de verbrandingstemperaturen. Hoge verbranding temperaturen leiden tot een verhoogde NOx (stikstofoxiden) uitstoot.

Om deze hogere temps te houden van het veroorzaken van een verhoogde verbranding temps, de inlaatlucht slang moet intact zijn, waardoor de motor “ademen” lucht die isn’ t bemonsterd uit de motorruimte. IAT meet luchttemperatuur door een thermistor of een thermometer van soorten. De thermistor wordt toegevoerd 5 volt referentiespanning van de PCM (Motormanagementsysteem) en gemalen. Gewoonlijk, wanneer de luchttemperatuur koude weerstand van de thermistor is hoog wanneer de luchttemperatuur warmer, de weerstand afneemt.

Deze weerstandsverandering verandert de 5 V verzoek van het PCM, waardoor het PCM van de temperatuur van de binnenkomende lucht te informeren. Indien de PCM merkt dat de binnenkomende bank 2 air temperatuursensor ongewoon hoog, bijvoorbeeld 300 graden, wanneer de motortemperatuur nog relatief laag is, zal een P00AC stellen. Bank 2 is de zijde van de motor die geen cilinder bevat nr.1

Gerelateerde bank 2 thermosensor sensorschakeling foutcodes:.

  • P00AA INLAATLUCHTTEMPERATUURSENSOR 1 circuitbank 2
  • P00AB iNLAATLUCHTTEMPERATUURSENSOR 1 Circuit Range / performance Bank 2
  • P00AD iNLAATLUCHTTEMPERATUURSENSOR 1-circuit High Bank 2
  • P00AE inlaatluchttemperatuursensor 1 circuit Onderbroken / Erratic Bank 2
  • symptomen

    Er mogen geen merkbare symptomen van een P00AC code anders dan een MIL (Malfunction Indicator Lamp). Echter, een emissietest hogere Nox lezingen, afhankelijk van de aard van de IAT mislukking onthullen. Of kan de motor pingen onder belasting, afhankelijk van de aard van de IAT mislukking.

    Oorzaken

    Meestal is de P00AC wordt veroorzaakt door een slechte bank 2 IAT sensor (intern kortgesloten of geopend of anderszins beschadigd), maar het kan ook zijn:

  • nr referentiespanning aan de bank 2 IAT sensor als gevolg van een open draad
  • een te hoge inname luchttemperaturen
  • Short aan de grond op het signaal circuit
  • Beschadigde IAT connector
  • Bad PCM
  • Mogelijke oplossingen

    Sluit uw scanner of codelezer en lees de IAT lezen. Bij koude motor moet de IAT ruwweg overeenkomen met de koelvloeistof lezen, aangezien beide omgevingstemperatuur leest. Indien de IAT # 2 te hoog leest, controleert de IAT connector beschadigd. Als je vind ze niet, trek dan de IAT sensor en controleer het lezen. Nu moet het lezen van de minimum, rond -20 graden. Zo ja, dan vervangt de thermosensor inlaatlucht # 2.

    Maar als het gegeven nog steeds hoog, loskoppelen van de sensor en controleer weerstand over de twee bedrading terminals. Als er oneindig veel weerstand, dan is de PCM zelf is slecht. Als de weerstand niet oneindig, controleer en reparatie van de korte naar aarde op het signaalcircuit.

    Hulp nodig?

    Laat ons uw probleem verhelpen. U bent van harte welkom onze diagnose experts hebben in de meeste gevallen de kennis en kunde om de oorzaak van de foutcode p00ac te vinden en de problemen op te lossen.

    Maak een afspraak voor diagnose

    X