P00A7 Inlaatluchttemperatuursensor 2 Circuit Low Bank 2
OBD-II Trouble Code Technische beschrijving
INLAATLUCHTTEMPERATUURSENSOR 2 Circuit Low Input Bank 2
Wat betekent dat?
Deze diagnostische code (DTC) is een generieke code aandrijflijn, die betekent dat deze toepassing OBD-II uitgeruste voertuigen. Hoewel algemeen kan het specifieke reparatiestappen variabel merk / model.
De IAT (inlaatluchttemperatuur) meet eenvoudig de temperatuur van lucht die in de motor. Inlaatluchttemperatuur belangrijk omdat hoe hoger de inlaatlucht, hoe hoger de verbrandingstemperaturen. Hoge verbranding temperaturen leiden tot een verhoogde NOx (stikstofoxiden) uitstoot.
Om deze hogere temps te houden van het veroorzaken van een verhoogde verbranding temps, de inlaatlucht slang moet intact zijn, waardoor de motor “ademen” lucht die isn’ t bemonsterd uit de motorruimte. IAT meet luchttemperatuur door een thermistor of een thermometer van soorten. De thermistor wordt toegevoerd 5 volt referentiespanning van de PCM (Motormanagementsysteem) en gemalen. Gewoonlijk, wanneer de luchttemperatuur koude weerstand van de thermistor is hoog wanneer de luchttemperatuur warmer, de weerstand afneemt.
Deze weerstandsverandering verandert de 5 V verzoek van het PCM, waardoor het PCM van de temperatuur van de binnenkomende lucht te informeren. Als de PCM merkt dat de binnenkomende bank 2 air temp sensor # 2 is ongewoon hoog, laten we zeggen, 300 graden, wanneer de motor temp is nog relatief laag is, zal het een P00A7 te stellen. Bank 2 is de kant van de motor die niet cilinder bevat # 1
Zie ook Bank 2 IAT-sensor 2 foutcodes zijn onder andere:.
symptomen
Er mogen geen merkbare symptomen van een P00A7 code anders dan een MIL (Malfunction Indicator Lamp). Echter, een emissietest hogere Nox lezingen, afhankelijk van de aard van de IAT mislukking onthullen. Of kan de motor pingen onder belasting, afhankelijk van de aard van de IAT mislukking.
Oorzaken
Meestal is de P00A7 wordt veroorzaakt door een slechte # 2 IAT (intern kortgesloten of geopend of anderszins beschadigd ), maar het kan ook zijn:
Mogelijke oplossingen
Sluit uw scanner of code lezer en lees de IAT lezen. Bij koude motor moet de IAT ruwweg overeenkomen met de koelvloeistof lezen, aangezien beide omgevingstemperatuur leest. Indien de IAT # 2 te hoog leest, controleert de IAT connector beschadigd. Als je vind ze niet, trek dan de IAT sensor en controleer het lezen. Nu moet het lezen van de minimum, rond -20 graden. Zo ja, dan vervangt de thermosensor inlaatlucht # 2.
Maar als het gegeven nog steeds hoog, loskoppelen van de sensor en controleer weerstand over de twee bedrading terminals. Als er oneindig veel weerstand, dan is de PCM zelf is slecht. Als de weerstand niet oneindig, controleer en reparatie van de korte naar aarde op het signaalcircuit.
Hulp nodig?
Laat ons uw probleem verhelpen. U bent van harte welkom onze diagnose experts hebben in de meeste gevallen de kennis en kunde om de oorzaak van de foutcode p00a7 te vinden en de problemen op te lossen.
Maak een afspraak voor diagnose
"Foutcode definitief verwijderen, DTC Foutcode functie voor p00a7 uitschakelen in het ECU"
In het uiterste geval hebben we zelfs de mogelijkheid de specifieke DTC p00a7 definitief te verwijderen en de functie van de specifieke foutcode in het ECU uit te schakelen. Alle andere foutcode functies blijven dan gewoon werkzaam ter bescherming van de motor. Dit is wat anders dan het wissen van een foutcode met een diagnose apparaat. Wij hebben de mogelijkheid de functie van de specifieke foutcode definitief te verwijderen waardoor deze ook nooit meer terug komt. Ook noodloop die onstaat op de specifieke foutcode kan zo in de meeste gevallen worden verholpen
Essentiele foutcodes verwijderen wij niet aangezien dit schadelijk kan zijn voor de auto op lange termijn.
Voorbeelden, Het gaat om foutcodes gerelateerd aan:
-klopsensoren,
-distributie timing,
-eerste lambda sensoren voor de catalysator,
-versnellingsbak,
-overboost, underboost
Het verwijderen van deze bovenstaande foutcodes kan desastreuze gevolgen hebben.
We raden aan de mechanische oorzaak te verhelpen in geval van deze specifieke foutcodes.