P009D Fuel Pressure Relief Controle Circuit High

Home » OBD Codes » P0000-P0099 » P009D Fuel Pressure Relief Controle Circuit High

P009D Fuel Pressure Relief Controle Circuit High

OBD-II Trouble Code Technische beschrijving

Fuel Pressure Relief Controle Circuit hoog

Wat betekent dat?

Deze generieke aandrijflijn storingscode (DTC ) normaliter van toepassing op alle OBD-II-voertuigen. Die kunnen omvatten, maar zijn niet beperkt tot voertuigen van Dodge, Ram, Chevy, Ford, GMC, Saturn, etc. Hoewel generieke, de specifieke reparatie stappen kunnen variëren, afhankelijk van merk / model.

De P009D OBD- II foutcode één van vijf mogelijke codes die aangeeft dat de Motormanagementsysteem (PCM) defect en de werking van de brandstofdruk Relief besturingscircuit is gedetecteerd.

De codes die behoren bij Fuel Pressure Relief Storingen P009B, P009C, P009D, P009E en P009F.

Het doel van de brandstofdruk Relief besturingscircuit is de hoeveelheid besturen en de druk van de brandstof geleverd aan de motor goed te laten werken. De PCM controleert de brandstofdruk regelaar en opent de brandstofdruk ontlastklep overtollige brandstof naar het brandstoftoevoersysteem terugkeren.

Code P009D wordt door de PCM als de brandstofdruk Relief besturingscircuit een hoogspanning staat.

Wat is de ernst van de DTC?

De ernst van deze code wordt gewoonlijk matige gebaseerd op de specifieke defecten.

Een voorbeeld van een brandstof drukontlasting afsluiter:

Wat zijn enkele van de symptomen van de code

de symptomen van een P009D motorcode kunnen zijn:?

  • de motor start niet
  • Slechte prestaties van de motor
  • Check Engine Light verlichte
  • Fuel druipen van uitlaat
  • Verhoogd brandstofverbruik
  • Wat zijn enkele van de mogelijke oorzaken van de code

    Oorzaken voor deze code kunnen zijn:?

  • Defecte brandstofpomp
  • Defecte brandstof overdrukventiel
  • Benzinedrukregelaar storing
  • gecorrodeerde of beschadigde aansluiting
  • Defecte of beschadigde draden
  • Defecte PCM
  • Wat zijn P009D stappen voor probleemoplossing?

    de eerste stap in het proc het oplossen van problemen ess voor storingen is om de Technical Service Bulletins (TSB’s) voor de specifieke voertuig onderzoek op jaar, model en power plant. In sommige gevallen kan dit een veel tijd besparen op de lange termijn door te wijzen u in de juiste richting.

    Zoek alle componenten in verband met de brandstofdruk Relief Controle Circuit. Dit omvat de brandstofpomp, brandstofdrukregelaar energie overdrukventiel en PCM een simplex systeem. Zodra deze componenten zich een grondige visuele controle worden uitgevoerd om alle bijbehorende bedrading en aansluitingen controleren op zichtbare gebreken zoals afkrabben, wrijving, blanke draden of verbranden vlekken.

    brandstofdruk Tests

    De juiste brandstofdruk variëren afhankelijk van de specifieke motor en de configuratie van het brandstoftoevoersysteem. Tech gegevens moeten worden verwezen naar de juiste brandstof drukbereik en de locaties krijgen een brandstofdrukmeter installeren om de drukproeven nauwkeurig voorvormen.

    Geavanceerd Steps

    De geavanceerde stappen worden zeer specifieke voertuig en hebt de juiste geavanceerde apparatuur om nauwkeurig uit te voeren. Deze procedures vereisen een digitale multimeter en de specifieke technische referenties voor het voertuig. Voltage eisen zal zeer op basis van de specifieke jaar, model en de motor in het voertuig.

    Circuit Controles

    Voltage eisen zullen variëren op basis van de specifieke motor, de brandstofdruk Relief Controle Circuit configuratie en de onderdelen opgenomen. Tech data worden gerelateerd aan het juiste spanningsbereik voor elke component te verkrijgen.

    Als dit proces identificeert het ontbreken van een voedingsbron of gemalen, kan continuïteitstesten nodig zijn om de toestand van de installatie te controleren. Continuïteit testen worden altijd uitgevoerd met de kracht verwijderd van het circuit en de normale waarden moet 0 ohm weerstand, tenzij anders aangegeven door de technische gegevens. Resistance of geen continuïteit is een indicatie van defecte bedrading of connectors die moeten worden gerepareerd of vervangen.

    Wat zijn enkele gewone reparaties?

  • de brandstofpomp vervangen
  • de brandstofdruk relief vervangen afsluiter
  • de Benzinedrukregelaar vervangen
  • Cleaning corrosie connectoren
  • repareren of vervangen bedrading
  • knippert of het vervangen van PCM
  • Hopelijk is de informatie in dit artikel is nuttig om u te wijzen in de juiste richting om het probleem te verhelpen met uw Fuel Pressure Relief Controle Circuit geweest. Dit artikel is strikt informatief en de specifieke technische gegevens en service bulletins voor uw voertuig moet altijd voorrang.

    Hulp nodig?

    Laat ons uw probleem verhelpen. U bent van harte welkom onze diagnose experts hebben in de meeste gevallen de kennis en kunde om de oorzaak van de foutcode p009d te vinden en de problemen op te lossen.

    Maak een afspraak voor diagnose

    X