P0094 Fuel System lekdetectie – klein lek
OBD-II Trouble Code Technische beschrijving
Fuel System lekdetectie – klein lek
Wat betekent dat
Deze diagnostische code (DTC) is een generieke powertrain code, wat betekent dat het van toepassing is op alle 1996-nieuwere voertuigen (Ford, GMC, Chevrolet, VW, Dodge, etc.). Hoewel algemeen kan het specifieke reparatiestappen variabel merk / model.
Als ik een opgeslagen code P0094 komen, in het algemeen middelen die de aandrijflijn (PCM) een aanzienlijke daling van de brandstofdruk gedetecteerd . Brandstofdruk specificaties verschillen van fabrikant tot fabrikant en de PCM op Monitor brandstofdruk volgens deze specificaties. Deze code wordt voornamelijk gebruikt in dieselvoertuigen.
Diesel brandstofsystemen bewaakt (door de PCM) via een of meer brandstof druksensoren. Lage brandstofdruk wordt vanuit de opslagtank naar de hogedruk injectiepomp via een toevoerleiding (of overdracht) pomp die meestal ofwel wordt bevestigd met de chassisbalk of binnen de brandstoftank. Zodra de brandstof verlaat de injector pomp, kan het niveau oplopen tot 2.500 psi. Wees voorzichtig bij het testen van brandstofdruk. Deze extreme brandstofdruk omstandigheden kan zeer gevaarlijk zijn. Hoewel diesel is niet zo brandbaar als benzine, het is zeer ontvlambaar vooral onder hoge druk. Bovendien kan diesel onder deze drukniveaus de huid doordringen en in de bloedbaan. Dit kan schadelijk of zelfs dodelijk onder bepaalde omstandigheden.
Fuel druksensoren op strategische plaatsen in het brandstoftoevoersysteem geplaatst. Typisch zullen er minstens één brandstofdruksensor voor elk segment van het brandstofsysteem; een sensor voor de lage druktoevoer en een voor de hogedruk aflevereinde.
De brandstof druksensoren zijn gewoonlijk van een drie-draads ontwerp. Sommige fabrikanten gebruiken accuspanning en anderen gebruiken een mindere mate van spanning (meestal vijf-volt) als referentie voor de PCM. Referentiespanning en aardsignaal worden toegevoerd aan de sensor. De sensor geeft de PCM een spanning ingangssignaal. Zoals brandstofsysteem druk toeneemt, de weerstand van de brandstofdruksensor afneemt, waardoor het spanningssignaal dat wordt toegevoerd aan de PCM dienovereenkomstig te verhogen. Wanneer brandstof afneemt, weerstand niveaus in de brandstofdruksensor verhogen, waardoor de spanning ingangssignaal naar de PCM afneemt. Wanneer de brandstofdruksensor / s werkt normaal deze cyclus ingaat bij elke cyclus voor aanzetten.
wanneer de PCM brandstofsysteem druk die niet samenvallen met geprogrammeerde gegevens gedurende een bepaalde tijd en onder bepaalde omstandigheden, zal een code P0094 worden opgeslagen en een storing controlelampje kan worden verlicht
Ernst & Symptomen
Gezien het potentieel voor een voertuig brand, evenals de duidelijke mogelijkheid van verminderde brandstofefficiëntie die geassocieerd kan worden met een opgeslagen P0094 code, met een grote mate van urgentie moet worden aangepakt. P >
De symptomen van een P0094 code kunnen zijn:
oorzaken
Mogelijke oorzaken voor deze motor code zijn onder andere:
Diagnostische en reparatieprocedures
Een goed uitgangspunt is altijd om te controleren of bulletins technische dienst (TSB) voor uw specifieke voertuig. Uw probleem kan een bekend probleem met een bekende oplossing zijn gezet door de fabrikant en kunt u tijd en geld te besparen tijdens de diagnose.
Ik zou toegang tot een geschikte diagnostische scanner, een dieselbrandstof drukmeter, een winst digitale volt / ohmmeter (DVOM), en een keuringsstation handleiding of een abonnement op All data (DIY), bij een poging om een code van dit type te diagnosticeren.
ik begin meestal mijn diagnose met een visuele inspectie van brandstofleidingen en componenten. Als er lekken worden ontdekt, repareren en het systeem opnieuw controleren. Inspecteer systeem bedrading en aansluitingen op dit moment.
Sluit de scanner het voertuig diagnose-aansluiting en ophalen al opgeslagen codes en freeze frame data. Noteer deze informatie in geval dit blijkt een intermitterende code, die veel meer moeilijk te diagnosticeren zal blijken te zijn. Als er andere brandstofsysteem gerelateerde codes aanwezig zijn, kunt u ze eerst de diagnose voordat u de P0094 diagnosticeren. Schakel de codes en proefrit het voertuig.
Als de P0094 direct wordt gezet, zoekt u de datastroom van de scanner en observeer brandstofdruk lezingen. Door het verkleinen van de datastroom alleen relevante gegevens op te nemen, krijgt u een snellere respons te krijgen. Vergelijk de werkelijke uiting brandstofdruk metingen met de specificaties van de fabrikant.
Als de brandstofdruk niet binnen specs, gebruik dan de brandstofdrukmeter om testsysteem druk in de juiste kwadrant. Als de werkelijke brandstofdruk waarden niet binnen de aanbevolen specificaties van de fabrikant, vermoedt dat er een mechanisch defect. Verder door het loskoppelen van de brandstofdruksensor connector en het testen van de weerstand van de sensor zelf. Als de sensor weerstand niet voldoet aan de specificaties van de fabrikant, te vervangen en opnieuw testen van het systeem.
Als de sensor controles, koppelt alle bijbehorende controllers en beginnen met het testen systeem circuits voor de weerstand en continuïteit. Repareren of vervangen kortgesloten of open circuits zoals vereist.
Als alles systeem sensors en circuits lijkt normaal, vermoedt dat er een defect PCM of PCM programmeerfout
Extra diagnostische tips:.
Zie ook: P0093 Fuel System lekdetectie – groot lek
Hulp nodig?
Laat ons uw probleem verhelpen. U bent van harte welkom onze diagnose experts hebben in de meeste gevallen de kennis en kunde om de oorzaak van de foutcode p0094 te vinden en de problemen op te lossen.
Maak een afspraak voor diagnose
"Foutcode definitief verwijderen, DTC Foutcode functie voor p0094 uitschakelen in het ECU"
In het uiterste geval hebben we zelfs de mogelijkheid de specifieke DTC p0094 definitief te verwijderen en de functie van de specifieke foutcode in het ECU uit te schakelen. Alle andere foutcode functies blijven dan gewoon werkzaam ter bescherming van de motor. Dit is wat anders dan het wissen van een foutcode met een diagnose apparaat. Wij hebben de mogelijkheid de functie van de specifieke foutcode definitief te verwijderen waardoor deze ook nooit meer terug komt. Ook noodloop die onstaat op de specifieke foutcode kan zo in de meeste gevallen worden verholpen
Essentiele foutcodes verwijderen wij niet aangezien dit schadelijk kan zijn voor de auto op lange termijn.
Voorbeelden, Het gaat om foutcodes gerelateerd aan:
-klopsensoren,
-distributie timing,
-eerste lambda sensoren voor de catalysator,
-versnellingsbak,
-overboost, underboost
Het verwijderen van deze bovenstaande foutcodes kan desastreuze gevolgen hebben.
We raden aan de mechanische oorzaak te verhelpen in geval van deze specifieke foutcodes.