P008F motorkoelvloeistoftemperatuur / brandstoftemperatuur Correlatie

Home » OBD Codes » P0000-P0099 » P008F motorkoelvloeistoftemperatuur / brandstoftemperatuur Correlatie

P008F motorkoelvloeistoftemperatuur / brandstoftemperatuur Correlatie

OBD-II Trouble Code Technische beschrijving

motorkoelvloeistoftemperatuur / brandstoftemperatuur Correlatie

Wat betekent dat?

Deze generieke aandrijflijn diagnostische code ( DTC) normaliter van toepassing op vele OBD-II-voertuigen. Dat kan, maar is niet beperkt tot voertuigen van Mercedes-Benz, Chevrolet, Sprinter, GMC, Ford, etc.

Als de OBD-II uitgerust voertuig vertoont een dienst motor snel lamp en een code P008F is opgeslagen , betekent dit dat de aandrijflijn (PCM) een discrepantie in het correlerende signalen tussen waargenomen motorkoelmiddeltemperatuur (ECT) en brandstoftemperatuur heeft gedetecteerd.

motorkoelvloeistoftemperatuur en brandstoftemperatuur worden typisch gecontroleerd vergelijkingsdoeleinden wanneer de motor bij omgevingstemperatuur.

ECT sensoren bestaan ​​uit een warmteweerstand die ondergedompeld is in een harde hars en ingesloten in een metalen of kunststof behuizing. Messing is de meest voorkomende metaal als ECT sensorhuis materiaal. De ECT behuizing is zodat het kan worden geschroefd in een koelkanaal in het inlaatspruitstuk, cilinderkop of blokkeren. Zo warm koelmiddel door de doorgangen en over de ECT-sensor, het niveau van warmteweerstand in het ECT afneemt. Als de motor koelmiddelen af ​​van de temperatuur, wordt weerstand toe en ECT sensorcircuit spanning verlaagd als gevolg. Deze fluctuaties in de weerstand (die leiden tot spanningsvariaties) worden de PCM geïnterpreteerd als veranderingen in koelvloeistoftemperatuur. ECT sensoringang gegevens essentieel berekening brandstoftoevoer en ontstekingstijdstip strategie.

De brandstoftemperatuursensor gebruikt ook een thermische weerstand, maar het is van de lage spanning ras. Het wordt meestal geïntegreerd in het brandstofniveau verzendende eenheid en geeft de PCM met een spanning signaal dat brandstoftemperatuur weerspiegelt wanneer het contact in de stand ON. Brandstoftemperatuur kan vooral cruciaal voor bestuurbaarheid in voertuigtoepassingen waarin een dieselmotor moeten worden gebruikt. Brandstoftemperatuur is ook een zorg in extreem koude klimaten.

Een code P008F wordt opgeslagen en een storing controlelampje (MIL) kan worden verlicht wanneer het PCM een discrepantie detecteert (tussen de thermosensor koelvloeistof en brandstoftemperatuursensor) die varieert meer dan de maximaal toelaatbare parameters gedurende een bepaalde tijd onder een bepaalde reeks omstandigheden.

Wat is de ernst van de DTC?

Sinds ECT en brandstoftemperatuur zo belangrijk zijn voor de brandstoftoevoer en ontstekingstijdstip strategie, een opgeslagen code P008F moet met een zekere mate van urgentie worden aangepakt.

Wat zijn enkele van de symptomen van de code?

De symptomen van een P008F motorcode kunnen zijn:

  • Minder motorprestaties
  • Diminished brandstofverbruik
  • te rijk uitlaat
  • Wat zijn enkele van de meest voorkomende oorzaken van de code

    oorzaken voor deze motor code kan zijn:?

  • Defecte ECT-sensor
  • Bad brandstoftemperatuursensor
  • Open of shor ted bedrading of connector
  • PCM of PCM programmeerfout
  • Wat zijn enkele stappen P008F het oplossen van problemen?

    Elke opgeslagen ECT-sensor bijbehorende codes, zou prompt me om ervoor te zorgen dat de motor niet oververhit raakt. Het moet vol met koelvloeistof en operationele binnen de aanvaardbare richtlijnen temperatuur. Als de motor niet oververhit, een visuele inspectie van ECT-sensor en brandstof temperatuursensorsysteem bedrading en connectoren zou uw volgende stap zijn.

    Een diagnostische scanner, een digitale volt / ohmmeter (DVOM), een infrarood thermometer met een laser pointer, en een bron van betrouwbare informatie over het voertuig voordat u een code P008F diagnosticeren nodig zal zijn.

    Nu, sluit u de scanner aan het voertuig diagnostische poort en op te halen alle opgeslagen codes en freeze frame data. Noteer deze informatie naar beneden omdat het nuttig kan zijn als u doorgaat met dieper in het diagnostisch proces. Vervolgens zal je de codes te wissen en een proefrit met de auto om te zien of de code opnieuw wordt ingesteld.

    Gebruik uw voertuig informatiebron voor elektrische schema’s, connector pin uit grafieken, het testen van onderdelen specificaties te verkrijgen, en bekeken connector. Deze informatie zal u helpen bij het testen van individuele circuits en sensoren. Om controller schade, testen individueel systeem circuits met behulp van de DVOM pas na de PCM (en alle bijbehorende controllers) zijn losgekoppeld te voorkomen. Connector pin-out grafieken en schema’s zal u helpen om effectief te testen individuele circuit weerstand en / of continuïteit.

    U mag de DVOM (en uw bron van betrouwbare informatie over het voertuig) gebruiken om de ECT en brandstoftemperatuur testen sensors. Volg het testen van onderdelen specificaties, koppelt de sensor te testen, en plaats de DVOM op de ohm-instelling. Sensoren die niet voldoen aan de specificaties van de fabrikant zijn niet goed.

    Moet de P008F onmiddellijk teruggezet sonde de referentieschakeling pen van elk (ECT en brandstoftemperatuur) individuele stekker met de positieve testdraad van de DVOM. Met de negatieve meetkabel op de grond pinsonde.

    test voor de referentiespanning (kenmerkend 5 volt) en een grond op individueel sensorconnectoren met de sleutel en de motor uit (KOEO).

    Als referentiespanning en aarde aanwezig op de respectieve aansluitpennen zijn, opnieuw aansluiten. Nu sonde het signaalcircuit van elke sensor met de positieve testdraad van de DVOM (negatieve probe verbonden met bekende goede motor aarde). Met de infraroodthermometer werkelijke koelvloeistof en brandstoftemperatuur controleren.

    Controleer de temperatuur spanning grafiek (binnen het voertuig informatiebron). Hiermee kunt u bepalen of elke sensor goed werkt door vergelijking van de werkelijke spanning met de gewenste spanning. Wanneer een van de sensoren verzuimen de juiste hoeveelheid spanning te geven (volgens daadwerkelijke koelmiddeltemperatuur en brandstoftemperatuur) vermoeden dat het defect.

    Als het individu sensorsignaal circuits geven de juiste mate van spanning, gebruik DVOM aan het signaalcircuit testen (voor de desbetreffende sensor) en PCM-stekker. Als er geen sensorsignaal aan de PCM-, maar het wordt gedetecteerd bij de stekker, bestaat een open circuit tussen de twee componenten.

    Verdachte PCM defect of PCM programmeren fout wanneer alle ECT en brandstoftemperatuur sensors en circuits binnen de specificaties.

  • U kunt hulp bij uw diagnose te vinden door het afstemmen van het voertuig, symptomen en codes opgeslagen in toepasselijke bulletins technische dienst (TSB)
  • Hulp nodig?

    Laat ons uw probleem verhelpen. U bent van harte welkom onze diagnose experts hebben in de meeste gevallen de kennis en kunde om de oorzaak van de foutcode p008f te vinden en de problemen op te lossen.

    Maak een afspraak voor diagnose

    X