P008D Fuel Cooler Pompbesturing Circuit Low

Home » OBD Codes » P0000-P0099 » P008D Fuel Cooler Pompbesturing Circuit Low

P008D Fuel Cooler Pompbesturing Circuit Low

OBD-II Trouble Code Technische beschrijving

Fuel Cooler Pomp Controle Circuit Low

Wat betekent dat?

Deze generieke aandrijflijn storingscode (DTC ) normaliter van toepassing op dieselmotor OBD-II-voertuigen. Dat kan, maar is niet beperkt tot voertuigen van Ford / Powerstroke, BMW, Dodge / Ram / Cummins, Chevrolet, GMC, etc. Hoewel generieke, de specifieke reparatie stappen kunnen variëren, afhankelijk van merk / model.

foutcode P008D is een van de mogelijke codes geassocieerde dieselvoertuigen die aangeeft dat de Motormanagementsysteem (PCM) defect is gedetecteerd en de werking van de Fuel Cooler pomp besturingscircuit dat wordt opgenomen om de goede werking van een dieselmotor bevorderen motor.

De codes die vaak worden geassocieerd met Fuel Cooler Pomp besturingscircuit Storingen P008C, P008D en P008E.

Het doel van de Fuel koelerbesturing pompcircuit is om de werking van het regelen brandstofkoeler pomp. Deze functie is specifiek voor dieselvoertuigen om de overtollige brandstof te koelen voorafgaand aan het terugkeren van de brandstof terug naar de brandstoftoevoer. De brandstof wordt gekoeld door de brandstofkoeler die werkt op soortgelijke wijze als een radiator gebruikt koelmiddel warmte uit de brandstof te verwijderen.

De pomp temperatuurgeregelde de brandstofkoeler pompregeling circuit dat de pomp wordt ingeschakeld het routeren van brandstof door de brandstofkoeler samenstel voorafgaand aan het terugkeren van de brandstof naar de brandstoftank. Dit proces varieert afhankelijk van de specifieke diesel aangedreven voertuig en het brandstofsysteem configuratie. Het eindresultaat is gelijk een optimale prestatie en bescherming brandstofsysteem componenten.

Op basis van de specifieke diesel aangedreven voertuig betrokken, diverse andere codes kunnen worden geactiveerd door de PCM en verlichten de Check Engine Light ook.

Code P008D wordt door de PCM ingesteld wanneer de Fuel Cooler Pomp Controle Circuit heeft een lage spanning staat.

In deze foto, kunt u de brandstof koeler, de lijnen, en de brandstofkoeler pomp (midden) is verbonden met de lijnen te zien:

Wat is de ernst van deze DTC?

de ernst van deze code begint als matig gebaseerd op de specifieke storing en de ernst niveau zal vorderen. Hot brandstof temperaturen zijn niet gewenst en kan overmatige slijtage van onderdelen van het brandstofsysteem en overmatige slijtage van de interne onderdelen motor eveneens veroorzaken indien niet tijdig gecorrigeerd.

Wat zijn enkele van de symptomen van de code

De symptomen van een P008D motorcode kunnen zijn:

  • Verminderde prestaties van de motor
  • Versnelling en stationair stijgende
  • Check engine Light verlicht
  • Verhoogd brandstofverbruik
  • lawaai afkomstig van de brandstofkoeler pomp
  • Wat zijn enkele van de mogelijke oorzaken van de code?

    Oorzaken hiervoor code kunnen omvatten:

  • Defecte brandstofkoeler pomp
  • gecorrodeerde of beschadigde aansluiting
  • Defecte of beschadigde draden
  • Defecte PCM
  • Wat zijn sommige P008D stappen voor probleemoplossing?

    Zoek alle componenten in verband met de Fuel Cooler pompregeling Circuit. Dit omvat de brandstofkoeler pomp, brandstofkoeler de brandstofkoeler reservoir en de PCM een simplex systeem. Zodra deze componenten zich een grondige visuele controle worden uitgevoerd om alle bijbehorende bedrading en aansluitingen controleren op zichtbare gebreken zoals afkrabben, wrijving, blanke draden of verbranden vlekken. Tekenen van koelvloeistof lekken, niveau en de conditie van de vloeistof moet ook worden opgenomen in dit proces.

    Geavanceerd Steps

    De geavanceerde stappen worden zeer specifieke voertuig en hebt de juiste geavanceerde apparatuur uit te voeren nauwkeurig. Deze procedures vereisen een digitale multimeter en de specifieke technische referenties voor het voertuig. Voltage eisen zal zeer op basis van de specifieke jaar, model en diesel motor in de auto.

    Het is ook helpen om te controleren op bulletins technische dienst (TSBs) in uw specifieke auto, want er een bekend probleem kan zijn en vast te stellen dat u geld en tijd besparen tijdens de diagnose.

    Circuit Controles

    Voltage eisen zullen variëren op basis van de specifieke motor, de Fuel Cooler pompregeling Circuit configuratie en de componenten opgenomen. Tech data worden gerelateerd aan het juiste spanningsbereik voor elke component en de geschikte trouble shooting sequentie te verkrijgen. De juiste spanning van een brandstofkoeler pomp niet werkt normaliter een indicatie van interne storing. Een defecte brandstofkoeler pomp kan ook een piepend geluid dat zal ontwikkelen tot het punt dat het een blaffend geluid lijkt op een hond.

    Als dit proces identificeert het ontbreken van een voedingsbron of gemalen, continuïteit kunnen maken testen kan nodig zijn om de toestand van de bedrading en aansluitingen te controleren. Continuïteit testen worden altijd uitgevoerd met de kracht verwijderd van het circuit en de normale waarden moet 0 ohm weerstand, tenzij anders aangegeven door de technische gegevens. Resistance of geen continuïteit is een indicatie van defecte bedrading of connectors die worden kortgesloten of open en moet worden gerepareerd of vervangen.

    Wat zijn enkele gewone reparaties?

  • Het vervangen van de brandstof koeler pomp
  • Cleaning corrosie connectoren
  • repareren of vervangen bedrading
  • knipperend of vervangen PCM
  • Hopelijk informatie in dit artikel is nuttig om u te wijzen in de goede richting geweest om het probleem te verhelpen met uw Fuel Cooler pompregeling Circuit. Dit artikel is strikt informatief en de specifieke technische gegevens en service bulletins voor uw voertuig moet altijd voorrang.

    Hulp nodig?

    Laat ons uw probleem verhelpen. U bent van harte welkom onze diagnose experts hebben in de meeste gevallen de kennis en kunde om de oorzaak van de foutcode p008d te vinden en de problemen op te lossen.

    Maak een afspraak voor diagnose

    X