P0088 Fuel Rail / System Pressure – Te Hoog
OBD-II Trouble Code Technische beschrijving
Fuel Rail / System Pressure – Te hoog
Wat betekent dat
Deze diagnostische problemen code (DTC ) is een generieke powertrain code, wat betekent dat het van toepassing is op alle 1996-nieuwere voertuigen (Audi, Dodge, Isuzu, Toyota, VW, Jeep, Chevrolet, enz.). Hoewel algemeen kan het specifieke reparatiestappen variabel merk / model.
De voertuigen zijn uitgerust met een returnless brandstoftoevoer, betekent dit dat de brandstofpomp pulsbreedte gemoduleerd en kan variëren pompsnelheid leveren brandstof naar de rail een varible snelheid in plaats van constant lopende de brandstofpomp en regelen van de druk van een drukregelaar, terugkerende brandstof naar de tank.
Wanneer een code P0088 wordt weergegeven, betekent dit dat de aandrijflijn (PCM) een brandstofrail druk of brandstofdruksensor spanningsingang die maximale specificaties overschrijdt gedetecteerd.
De brandstofrail druksensor is typisch de drie draden, piëzoelektrische ras. Meestal een 5 volt referentiespanningssignaal en aardsignaal worden toegevoerd aan de sensor. Zoals brandstofdruk (op de sensor) toeneemt, sensorweerstand af. Als vijf zijn maximum spanning op de sensor en brandstofdruk op het laagste moeten sensoruitgangssignaal ongeveer 0,5 volt zijn, omdat voelerweerstand het grootst is. Als brandstof druktoename voelerweerstand vermindert, moet het sensorsignaal spanning op de PCM dienovereenkomstig te verhogen tot een maximum van 4,5 volt. Deze spanning cijfers zijn generiek en je moet de service van de fabrikant handleiding te raadplegen alvorens voor uw voertuig te testen.
Er is een andere brandstof raildruksensor ontwerp dat de inname vacuüm bevat. In plaats van direct toezicht brandstofrail druk wordt de sensor bewaakt de mate van inlaatspruitstuk en voelerweerstand dienovereenkomstig gevarieerd. De PCM ontvangt het ingangspanningsignaal op vrijwel dezelfde manier als de rechte brandstofdruksensor.
In nog andere brandstof raildruksensor wordt de brandstof drukregelaar geïntegreerd. De druksensor heeft geen invloed op de regulering van de brandstofdruk op de brandstofrail maar de regulator kan (of niet) worden elektronisch geregeld. Zelfs als de brandstofdrukregelaar en sensor geïntegreerd, de regelaar kan ook worden vacuum bediend.
Brandstofrail druksensorspanning wordt ontvangen door de PCM, die brandstofpomp spanning instelt op de gewenste hoeveelheid brandstofrail verwezenlijken druk. Dit bevordert een efficiënter brandstofverbruik.
Als brandstofrail hoger is dan geprogrammeerd in de PCM bedrag, wordt een P0088 worden opgeslagen en een voorziening machine snel lamp kan worden verlicht.
Severity & Symptomen
Sinds overmatige druk brandstof kan leiden tot een breed scala van drivability kwesties en interne schade motor, moet een code P0088 worden onderzocht met een zekere mate van urgentie. Symptomen van een deze motor code kunnen zijn:
Oorzaken
Mogelijke oorzaken van een P0088 foutcode kunnen omvatten:
Mogelijke oplossingen
een goed uitgangspunt is altijd om te controleren op bulletins technische dienst (TSB) voor uw specifieke voertuig. Uw probleem kan een bekend probleem met een bekende oplossing zijn gezet door de fabrikant en kunt u tijd en geld te besparen tijdens de diagnose.
Een diagnostische scanner, een digitale volt / ohmmeter (DVOM), een geschikte brandstofdruk gauge, en de service van een fabrikant handleiding (of het equivalent) zal blijken te instrumenteel in de diagnose van een code P0088.
LET OP: Wees voorzichtig bij het gebruik van een brandstofdrukmeter onder de motorkap van uw voertuig. Brandstof is onder hoge druk en brandstof die in contact met een heet oppervlak of een open vonk kan ontbranden en ernstig lichamelijk letsel komt.
Ik wil graag beginnen met een visuele inspectie van het systeem bedrading en connectoren. Bijzondere aandacht besteden aan harnassen en componenten op de bovenkant van de motor. De warmte en het gemak van toegang in verband met dit gebied maakt het populair bij de plagen, die de neiging hebben om het systeem bedrading en connectoren beschadigen. Repareer of vervang defecte of beschadigde bedrading en / of aansluitingen zoals vereist. Ik zou ook testen accuspanning, accukabelaansluitingen en dynamo op dit moment.
Als inlaatspruitstuk wordt gebruikt om de controle of de monitor brandstofrail druk moet inlaatspruitstuk vacuüm voldoende is om de taak te volbrengen. Raadpleeg dienst van een fabrikant handleiding voor een acceptabele vacuüm specificaties van uw auto en zorg ervoor dat uw motor voldoet.
Test brandstofsysteem druk met behulp van de brandstofdrukmeter. Controleer of de service manual voor de exacte brandstofdruk specs die van toepassing zijn op uw voertuig. Volg de aanbevelingen van de fabrikant voor het gebruik van de brandstof manometer.
Als de werkelijke brandstofdruk is groter dan wat wordt aanbevolen door de fabrikant, vermoedt dat er een brandstof drukregelaar storing. Indien de brandstofdruk in specificaties, vermoedt een defecte brandstofrail druksensor of brandstofrail druksensor.
Volg de richtlijnen van de fabrikant voor het testen van de brandstofrail druksensor en circuits met DVOM. Koppel controllers van het circuit voor het testen met de DVOM
Extra diagnostische tips ¬es:
Related DTC discussies
Schrijf u nu in om een vraag te stellen (gratis)
ik heb een 2011 sprinter bestelwagen, het toont een code van P0088 die ik keek op en het is de hoge brandstofprijzen raildruk. Ik probeer erachter te komen wat het is al veroorzaakt, belde ik een onderdelenmagazijn om te zien of ik een drukregelaar kon krijgen, maar ze zeiden dat ze een dergelijk deel niet kon vinden, ook al heb ik …
ik heb een Jeep Grand Cherokee Laredo CRD 3.0 en ik heb een defecte (Fuel rail druksensor), dat is de code die ik heb na het scannen met mijn diagnostisch hulpmiddel. Dus wat ik probeer te doen is eerst gevestigd en vervolgens te vervangen door mijn zelf. Kan iemand mij vertellen of hij de verkoop van dit soort sensor, dus ik kan het een …
& nbsp kopen;
Hi guys ik zal echt uw hulp op prijs stellen, want ik word gek met mijn 2008 Jeep Grand Cherokee 3.0 diesel kocht ik een paar maanden geleden had ze 204.000 mijl op de teller. (één eigenaar) The auto liep prima een paar ophanging, remmen probleem, maar ik besteden $ 900 en repareerde het. Na 2 weken kreeg ik check engi …
Meer hulp nodig met een p0088 code
Als u nog steeds hulp nodig heeft met betrekking tot de P0088? foutcode, kunt u uw vraag in onze gratis garage forums.
Hulp nodig?
Laat ons uw probleem verhelpen. U bent van harte welkom onze diagnose experts hebben in de meeste gevallen de kennis en kunde om de oorzaak van de foutcode p0088 te vinden en de problemen op te lossen.
Maak een afspraak voor diagnose
"Foutcode definitief verwijderen, DTC Foutcode functie voor p0088 uitschakelen in het ECU"
In het uiterste geval hebben we zelfs de mogelijkheid de specifieke DTC p0088 definitief te verwijderen en de functie van de specifieke foutcode in het ECU uit te schakelen. Alle andere foutcode functies blijven dan gewoon werkzaam ter bescherming van de motor. Dit is wat anders dan het wissen van een foutcode met een diagnose apparaat. Wij hebben de mogelijkheid de functie van de specifieke foutcode definitief te verwijderen waardoor deze ook nooit meer terug komt. Ook noodloop die onstaat op de specifieke foutcode kan zo in de meeste gevallen worden verholpen
Essentiele foutcodes verwijderen wij niet aangezien dit schadelijk kan zijn voor de auto op lange termijn.
Voorbeelden, Het gaat om foutcodes gerelateerd aan:
-klopsensoren,
-distributie timing,
-eerste lambda sensoren voor de catalysator,
-versnellingsbak,
-overboost, underboost
Het verwijderen van deze bovenstaande foutcodes kan desastreuze gevolgen hebben.
We raden aan de mechanische oorzaak te verhelpen in geval van deze specifieke foutcodes.