P0081 Intake klepbediening Solenoid Circuit (Bank 2)

Home » OBD Codes » P0000-P0099 » P0081 Intake klepbediening Solenoid Circuit (Bank 2)

P0081 Intake klepbediening Solenoid Circuit (Bank 2)

OBD-II Trouble Code Technische beschrijving

Intake Valve Controle Solenoid Circuit (Bank 2)

Wat betekent dat?

Deze code is een generieke OBD-II aandrijflijn code, dat middelen toepassing op alle merken en modellen van voertuigen (1996-nieuwer), alhoewel specifieke reparatiestappen kan variëren afhankelijk van het model.

bij voertuigen met variabele kleptiming (VVT ), de motorregeleenheid / Motormanagementsysteem (ECM / PCM) de nokkenasstand door regeling van de motorolie in de solenoïdeklep om de positie van de nokkenas veranderen. De solenoïdeklep wordt bestuurd via een pulsbreedte gemoduleerd signaal (PWM) van de ECM / PCM. De ECM / PCM controleert dit signaal en indien de spanning niet aan de specificaties of intermitterende, zal deze DTC te stellen en verlichten de Check Engine Light / storingsindicatielampje (CEL / MIL).

Bank 2 verwijst naar de zijde van de motor die niet cilinder # 1 bevat – kijk controleren volgens specificaties van de producent. De inlaatklep solenoïdeklep bevindt zich meestal op het inlaatspruitstuk van de cilinderkop. Deze code is vergelijkbaar met codes P0082 en P0083. Deze code kan ook gepaard gaan met P0028

Symptomen

De symptomen van een P0081 DTC kunnen zijn:.

  • ‘motor controleren licht verlicht (storing controlelampje )
  • voertuig kunnen last hebben van slechte acceleratie en een verminderde brandstofverbruik
  • mogelijke oorzaken

    Mogelijke oorzaken kunnen zijn:.

  • Draadhulzen slecht contact of gecorrodeerde klemmen
  • Defecte solenoïdeklep
  • Kortsluiting naar
  • Korte geaard
  • Defecte ECM
  • Diagnosestappen

    kabelboom – Controleer afgesloten harnas verbindingen blik op corrosie of losse draden connectoren. Loskoppelen kabelboomconnectoren van solenoïde en PCM hand van een schakelschema vind + en – draad aan de solenoïde. De solenoïde kan bodemzijde of vermogen side gecontroleerd, afhankelijk van de toepassing. Neem contact op met de fabriek elektrische schema’s om de energiestroom in het circuit te bepalen. Met een digitale volt ohmmeter (DVOM) ingesteld op de instelling ohm, controleer weerstand tussen elk einde van de draad. Een te beperken kilometerteller van het DVOM kan een breuk in de bedrading, losse verbinding of aansluiting. . Weerstand moet ongeveer 1 ohm of minder, als er grote weerstand kan er corrosie of slechte bedrading tussen de solenoïde en PCM / ECM zijn

    solenoïdeklep – met de draadbundel aan de solenoïde losgekoppeld, met het DVOM ingesteld op ohm, controle op weerstand tussen elk van de elektrische aansluitingen van de magneetklep zelf. Met de fabrieksspecificaties of een bekende goede magneetklep indien beschikbaar om te bepalen of er teveel weerstand in de spoel. Indien er een te beperken of overmatige lezing weerstand op de DVOM, de solenoïde waarschijnlijk defect. Controleer of er een kortsluiting naar de grond door de solenoïdeklep door de invoering van een van beide DVOM leiden tot een bekende goede grond en de andere op elke terminal op de magneetklep. Als er weerstand aanwezig, kan de solenoïde intern kortgesloten

    Kortsluiting naar -. Trek het harnas de PCM / ECM en zoek de draden aan de magneetklep. De DVOM ingesteld op de Volt schaal sluit de negatieve draad op de grond en de positieve draad aan de kabel (s) naar de magneetklep. Controleer op spanning als er spanning kan er een kortsluiting naar de kabelboom. Vind kortsluiting naar door de stekker kabelboomconnectoren en testen van de bedrading naar de solenoïde

    Korte geaard -. Trek het harnas de PCM / ECM en zoek de draden aan de magneetklep. De DVOM ingesteld op de Volt schaal sluit de positieve draad aan een bekende goede spanningsbron zoals de batterij en de negatieve draad op de kabel (s) naar de magneetklep. Controleer op spanning, als er spanning kan er een kort naar massa in de kabelboom. Plaats de korte geaard door de stekker kabelboomconnectoren en testen van de bedrading naar de solenoïde. Controleer of er een kortsluiting naar de grond door de solenoïdeklep door de invoering van een van beide DVOM leiden tot een bekende goede grond en de andere op elke terminal op de magneetklep. Als er een lage huidige weerstand, kan de elektromagnetische intern worden kortgesloten

    PCM / ECM -. Als alle bedrading en de solenoïdeklep controles oke, zal het nodig zijn om de elektromagnetische tijdens werking van de motor door terug te controleren sonderen van de draden aan de PCM / ECM. Met behulp van een geavanceerde scan tool die de motor functies zullen lezen, toezicht houden op de duty cycle geboden de magneetklep. Het zal nodig zijn om de elektromagnetische tijdens werking van de motor onder verschillende toerental van de motor en de lading te controleren. Met een oscilloscoop of grafische multimeter de duty cycle schaal sluit de negatieve draad op een bekende goede bodem en de positieve draad aan beide draden terminal van de solenoïde zelf. De lezing over de multimeter gereedschap moet overeenkomen met de opgedragen duty cycle op de scan tool. Als ze tegenover, kan de polariteit worden omgekeerd – Sluit de positieve draad anderzijds lipklem aan de solenoïde en hertest te controleren. Als er geen signaal gedetecteerd van het PCM, kan er een fout in de PCM zelf.

    Hulp nodig?

    Laat ons uw probleem verhelpen. U bent van harte welkom onze diagnose experts hebben in de meeste gevallen de kennis en kunde om de oorzaak van de foutcode p0081 te vinden en de problemen op te lossen.

    Maak een afspraak voor diagnose

    X