P007F Inlaatluchtkoeler temperatuursensor Bank1 / Bank2 Correlatie

Home » OBD Codes » P0000-P0099 » P007F Inlaatluchtkoeler temperatuursensor Bank1 / Bank2 Correlatie

P007F Inlaatluchtkoeler temperatuursensor Bank1 / Bank2 Correlatie

OBD-II Trouble Code Technische beschrijving

Inlaatluchtkoeler temperatuursensor Bank1 / Bank2 Correlatie

Wat betekent dat?

Deze generieke aandrijflijn diagnostische (DTC) normaliter van toepassing op vele OBD-II-voertuigen. Die kunnen omvatten, maar is niet beperkt tot voertuigen van Ford, Range Rover, Mercedes-Benz, etc.

Een opgeslagen code P007F betekent dat de aandrijflijn (PCM) een discrepantie in het correlerende signalen tussen is gedetecteerd de temperatuur van inlaatlucht (CAT) sensoren voor de afzonderlijke banken van de motor. Bank 1 verwijst naar de motor bank die de nummer een cilinder bevat.

Zoals u waarschijnlijk al verzameld door de code omschrijving, een P007F is alleen van toepassing op voertuigen die zijn uitgerust met geforceerde lucht inductie systemen en meerdere inlaatlucht inlaat bronnen. Intake luchtinlaat bronnen omvatten gasklephuizen en gedwongen luchtinlaatsystemen zijn geconfigureerd rond turbocompressoren en aanjagers.

CAT sensoren bestaan ​​typisch uit een thermische weerstand in een kunststof behuizing. De CAT sensor wordt ingebracht door de lucht inlaatbuis (van buiten naar binnen) met de weerstand opgehangen aan een tweedraads voetstuk. Het zodanig is gepositioneerd dat de lucht die in de turbocompressor inlaatpijp (na het verlaten van de air koeler / tussenkoeler), overheen kan stromen. De CAT sensor is doorgaans ontworpen schroefdraad of bout in de turbo / supercharger inlaat nabij de interkoeler.

Het resistentieniveau in de CAT sensor weerstand afneemt werkelijke inlaatluchttemperatuur toeneemt. Hierdoor spanning te komen tot de maximum referentie. De PCM herkent deze variaties in CAT sensorvoltage veranderingen in inlaatluchttemperatuur en reageert dienovereenkomstig.

De CAT sensoren gegevens naar de PCM laaddruk solenoïde werking en boost drukontlastingsklep werking, evenals bepaalde facetten van het brandstofdebiet en ontstekingstijdstip kalibratie.

Als de PCM spanningssignalen van de CAT sensoren (voor de motor banken een en twee) die een verschil dat de maximaal toelaatbare parameters overschrijdt weerspiegelen, wordt een code P007F worden opgeslagen en een storing controlelampje (MIL) kan worden verlicht. Meerdere Drive-cycles met een gedetecteerde fout kan vereist zijn voor MIL verlichting.

Wat is de ernst van deze DTC?

Motor prestaties en een laag brandstofverbruik zal ongetwijfeld negatief worden beïnvloed door de voorwaarden die bijdragen aan een code P007F wordt opgeslagen. Het moet worden gecategoriseerd als ernstig

Wat zijn enkele van de symptomen van de code

De symptomen van een P007F motorcode kunnen zijn:.?

  • verminderde prestaties van de motor
  • Louder dan normaal zuigen of sissend geluid op de versnelling
  • Aarzeling bij acceleratie
  • Rijk of lean uitlaat voorwaarde
  • Diminished brandstof efficiëntie
  • Wat zijn enkele van de meest voorkomende oorzaken van de code

    oorzaken voor deze motor code kan zijn:?

  • Defecte CAT sensor
  • verbroken of beschadigde luchtinlaatslang
  • open of kortgesloten CAT sensor bedrading of stekker
  • openbare luchtfilterelement
  • Introductie aftermarket methanol injectie systemen
  • PCM of PCM programmeerfout
  • Wat zijn enkele stappen P007F het oplossen van problemen?

    Bij de diagnose van CAT sensor gerelateerde codes, zou ik waarschijnlijk beginnen door ervoor te zorgen dat er geen belemmeringen in de luchtstroom over de intercooler.

    Als er geen intercooler obstructies een nd het luchtfilter relatief schoon; een visuele inspectie van CAT sensorsysteem bedrading en aansluitingen in orde.

    Indien het voertuig is voorzien van een aftermarket methanol injectiesysteem kan PCM herprogrammering vereist voor optimale prestatieverbeteringen. De PCM zal kenmerkend verder een code op te slaan tot herprogrammering plaatsvindt.

    Ik zou een diagnostische scanner, een digitale volt / ohmmeter (DVOM), en een bron van betrouwbare informatie over het voertuig moet bij een poging om een ​​code P007F vast te stellen.

    Ik zou blijven door het aansluiten de scanner het voertuig diagnosepoort en ophalen van alle opgeslagen codes en freeze frame data. Freeze frame data biedt een momentopname van de precieze omstandigheden die werden plaatsvinden op het tijdstip van de storing die hebben geleid tot de opgeslagen code P007F. Ik zou deze informatie opschrijven omdat het nuttig kan zijn als ik dieper ingaan op het diagnostisch proces. Nu zou ik de codes te wissen en een proefrit met de auto om te zien of de code wordt gereset

    Als de P007F onmiddellijk resetten:.

  • Gebruik de positieve test lead van de DVOM de referentieschakeling pin van de sensoraansluiting en de negatieve meetkabel op de aardpen
  • sonde sonde Draai het op de motor uitgeschakeld (KOEO) en test op referentiespanning (gewoonlijk 5- V) en een grond op individueel CAT sensorconnectoren
  • Als de geschikte referentiespanning en aarde ontdekt:

  • Sluit de sensor en de sonde het signaalcircuit van de CAT sensor met de positieve testdraad van de DVOM (aardsonde geaard op bekende goede motor aarde)
  • Zet de sleutel op bij draaiende motor (KOER) en test de sensor signaalcircuit wanneer de motor draait . Het kan nodig zijn de motor rev of rijden van het voertuig een effectieve test van het CAT sensorsignaal circuit uitvoeren
  • Een temperatuur spanning kaart kan waarschijnlijk worden gevonden binnen de informatiedrager bron. Gebruiken om te bepalen of de sensor goed functioneert
  • Indien een van de sensoren CAT niet de juiste mate van spanning te geven (volgens de actuele CAT) vermoeden dat het defect. U kunt een infrarood thermometer te gebruiken met een laser pointer naar de werkelijke CAT vast te stellen.
  • Als de juiste mate van spanning wordt vertoond door de sensor signaalcircuit:

  • Gebruik DVOM aan het signaalcircuit (de desbetreffende sensor) testen het PCM connector. Als er een sensorsignaal aan de sensoraansluiting maar niet op de PCM-, moet een open circuit tussen de twee componenten worden gerepareerd
  • U kunt afzonderlijke installatiecircuits testen met de DVOM nadat de PCM (en alle gerelateerde controllers) zijn losgekoppeld. Volg connector pin-out grafieken en elektrische schema’s om effectief te testen individuele circuit weerstand en / of continuïteit.

    Als alles systeem circuits lijken te functioneren zoals de bedoeling is, kunt u de DVOM (en uw bron van betrouwbare voertuig te gebruiken ) welk CAT individuele sensors testen. Raadpleeg uw voertuig bron van informatie voor het testen van onderdelen van het bestek en plaats het DVOM op de ohm-instelling. Test de sensoren, terwijl ze zijn aangesloten. CAT sensoren die niet voldoen aan de specificaties van de fabrikant moet ondeugdelijk beschouwd.

    Verdachte PCM defect of PCM programmeren fout indien CAT sensors en circuits binnen de specificaties.

  • Het matchen van het voertuig, symptomen en codes opgeslagen in bulletins technische dienst (TSB), kan u helpen met uw diagnose te vinden
  • Hulp nodig?

    Laat ons uw probleem verhelpen. U bent van harte welkom onze diagnose experts hebben in de meeste gevallen de kennis en kunde om de oorzaak van de foutcode p007f te vinden en de problemen op te lossen.

    Maak een afspraak voor diagnose

    X