P0076 Intake Valve controle Solenoid Circuit Low (Bank 1)

Home » OBD Codes » P0000-P0099 » P0076 Intake Valve controle Solenoid Circuit Low (Bank 1)

P0076 Intake Valve controle Solenoid Circuit Low (Bank 1)

OBD-II Trouble Code Technische beschrijving

Intake Valve Controle Solenoid Circuit Low (Bank 1)

Wat betekent dat?

Deze code is een generieke OBD-II aandrijflijn code, dat middelen toepassing op alle merken en modellen van voertuigen (1996-nieuwer), alhoewel specifieke reparatiestappen kan variëren afhankelijk van het model.

bij voertuigen met variabele kleptiming ( VVT), de motorregeleenheid / Motormanagementsysteem (ECM / PCM) de nokkenasstand door regeling van de motorolie in de solenoïdeklep om de positie van de nokkenas veranderen. De solenoïdeklep wordt bestuurd via een pulsbreedte gemoduleerd signaal (PWM) van de ECM / PCM. De ECM / PCM controleert dit signaal en indien de spanning onder specificatie, zal deze foutcode ingesteld en verlichten de storingsindicatielampje (MIL).

Bank 1 verwijst naar de zijkant van de motor met cilinder # 1 – zorg ervoor om te controleren volgens de specificaties van de fabrikant. De inlaatklep solenoïdeklep bevindt zich meestal op het inlaatspruitstuk van de cilinderkop. Deze code is vergelijkbaar met codes P0075 en P0077. Deze code kan ook gepaard gaan met P0026

Symptomen

De symptomen kunnen zijn:.

  • ‘motor controleren licht verlicht (Storing lampje)
  • voertuig kunnen last hebben van slechte acceleratie en een verminderde brandstofverbruik
  • mogelijke oorzaken

    Mogelijke oorzaken van een P0076 diagnostische code kunnen zijn:.

  • Draadhulzen kortgesloten naar aarde
  • Solenoid kortgesloten naar aarde
  • Defecte ECM
  • Diagnosestappen

    Draadhulzen – sluit kabelboomconnectoren van de PCM / ECM hand van een schakelschema vind + en – draad aan de solenoïde. De solenoïde kan bodemzijde of vermogen side gecontroleerd, afhankelijk van de toepassing. Neem contact op met de fabriek elektrische schema’s om de energiestroom in het circuit te bepalen. Met een digitale volt ohmmeter (DVOM) ingesteld op de instelling volt, controleer op spanning met de positieve draad op de accu en de negatieve draad op elke draad met de magneetklep. Afhankelijk van de toepassing, wanneer de solenoïde wordt geaard op het chassis, test de voedingsdraad aan de solenoïdeklep op PCM / ECM kabelboom mag er geen spanning aanwezig is. . Als er spanning aanwezig is, check voor een kort naar massa in de bedrading tot aan de solenoïdeklep door loskoppelen van de verbindingen en werken terug naar de elektromagnetische

    solenoïdeklep – Controleer of er een kortsluiting naar de grond door de solenoïdeklep door er ofwel DVOM leidt tot een bekende goede grond en de andere op elke terminal van de magneetklep. Als er een lage huidige weerstand, kan de elektromagnetische intern worden kortgesloten

    PCM / ECM -. Als alle bedrading en de solenoïdeklep controles oke, zal het nodig zijn om de elektromagnetische tijdens werking van de motor door terug te controleren sonderen van de draden aan de PCM / ECM. Met behulp van een geavanceerde scan tool die de motor functies zullen lezen, toezicht houden op de duty cycle geboden de magneetklep. Het zal nodig zijn om de elektromagnetische tijdens werking van de motor onder verschillende toerental van de motor en de lading te controleren. Met een oscilloscoop of grafische multimeter de duty cycle schaal sluit de negatieve draad op een bekende goede bodem en de positieve draad aan beide draden terminal van de solenoïde zelf. De lezing over de multimeter gereedschap moet overeenkomen met de opgedragen duty cycle op de scan tool. Als ze tegenover, kan de polariteit worden omgekeerd – Sluit de positieve draad anderzijds lipklem aan de solenoïde en hertest te controleren. Als er geen signaal gedetecteerd van de PCM, kan er een storing met de PCM zelf.

    Related DTC Discussies

    Schrijf u nu in om een ​​vraag te stellen (gratis)

  • 2015 Nissan Altima error code: P0076
    ik heb onlangs deze foutcode P0776 (Pressure control Solenoid B Perf / Off) ik weet niets over auto’s te leren kennen en was benieuwd gaat dit een dure reparatie? Ook mijn auto is slechts 54.000 mijl en wordt dit onder de garantie? Elk advies zou nuttig zijn. Dank u …
    ?
  • Meer hulp nodig met een p0076 code

    Als u nog steeds hulp nodig heeft met betrekking tot de P0076 foutcode, dan kunt u bericht je vraag in onze gratis garage forums.

    OPMERKING: Deze informatie is louter ter informatie. Het is niet bedoeld als reparatie-advies en wij zijn niet verantwoordelijk voor eventuele acties die u op elk voertuig te nemen. Alle informatie op deze site is auteursrechtelijk beschermd.

    Hulp nodig?

    Laat ons uw probleem verhelpen. U bent van harte welkom onze diagnose experts hebben in de meeste gevallen de kennis en kunde om de oorzaak van de foutcode p0076 te vinden en de problemen op te lossen.

    Maak een afspraak voor diagnose

    X