P006D Luchtdruk – turbocompressor / Supercharger Inlaatdruk Correlatie

Home » OBD Codes » P0000-P0099 » P006D Luchtdruk – turbocompressor / Supercharger Inlaatdruk Correlatie

P006D Luchtdruk – turbocompressor / Supercharger Inlaatdruk Correlatie

OBD-II Trouble Code Technische beschrijving

Luchtdruk – turbocompressor / Supercharger Inlaatdruk Correlatie

Wat betekent dat

Deze generieke aandrijflijn diagnostische (DTC) normaliter van toepassing op vele OBD-II-voertuigen. Die kunnen omvatten, maar is niet beperkt tot voertuigen van Dodge, Cadillac, Fiat, jeep, Nissan, Chrysler, etc.

Een opgeslagen code P006D betekent dat de aandrijflijn (PCM) een discrepantie in het gedetecteerde correleren van signalen tussen de atmosferische druksensor en de turbo / supercharger inlaat druksensor.

De code P006D geldt alleen voor voertuigen met geforceerde luchtinlaatsystemen. Andere opgeslagen atmosferische druksensor of geforceerde luchtinlaatsysteem codes moeten worden gediagnosticeerd en hersteld voordat een code P006D diagnosticeren.

De luchtdruk (luchtdichtheid) wordt gemeten in ofwel kilopascal (kPa) eenheden of inch kwik (Hg), onder toepassing van atmosferische druksensor. Deze metingen worden ingevoerd in de PCM als wisselend voltage. Luchtdruk en barometerdruk signalen worden gemeten in gelijke stappen.

De turbo / supercharger inlaat druksensor zal kenmerkend van een vergelijkbaar ontwerp als atmosferische druksensor. Het houdt ook toezicht op luchtdichtheid. Het wordt meestal geplaatst binnen de turbo / supercharger toevoerslang en geeft de PCM met een geschikt spanningssignaal reflecterende dergelijke.

Als de spanning ingangssignalen (tussen atmosferische druksensor en de turbo / supercharger inlaat druksensor ) verschillen dan een geprogrammeerde graad (gedurende een bepaalde periode en onder bepaalde omstandigheden), een code P006D worden opgeslagen, en een storing controlelampje (MIL) worden belicht.

in sommige voertuig toepassingen kan MIL verlichting meerdere rijden cycli met een mislukking nodig. Exacte parameters voor codeopslag (betrekking hebbend op het betrokken voertuig) kan worden verkregen door een betrouwbaar voertuiginformatie bron (bijvoorbeeld AllData DIY).

Wat is de ernst van de DTC?

Motor prestaties, rijgedrag, en een laag brandstofverbruik zal waarschijnlijk worden gehinderd door de voorwaarden die bijdragen aan de opslag van een code P006D. Het moet worden aangepakt met spoed

Wat zijn enkele van de symptomen van de code

De symptomen van een P006D motorcode kunnen zijn:.?

  • verminderde prestaties van de motor
  • Een verminderde brandstofverbruik
  • Vertraagde motorversnelling
  • Een rijk of arm mengsel
  • Luider dan normaal sissend / sissend geluid op acceleratie
  • Wat zijn enkele van de meest voorkomende oorzaken van de code

    oorzaken voor deze motor code kan zijn:?

  • Defecte barometrische druksensor
  • Defecte turbo / supercharger inlaat druksensor
  • open of kortgesloten draden of connector
  • Onvoldoende motorvacuüm
  • openbare luchtinlaat
  • PCM of PCM programmeerfout
  • Wat zijn enkele stappen P006D het oplossen van problemen?

    ik zou beginnen met een visuele inspectie van alle barometrische druksensor en turbocharger inlaatdruk sensor bedrading en aansluitingen. Ik zou er ook voor zorgen dat de turbo / supercharger inlaat slangen zijn veilig en in goede staat. Bovendien zou ik het luchtfilter te inspecteren. Het moet relatief schoon zijn en vrij van obstakels.

    Bij de diagnose van een code P006D, zou ik een handleiding vacuüm manometer, een diagnostische scanner, een digitale volt / ohmmeter (DVOM), en een bron van betrouwbare informatie over het voertuig nodig hebben.

    een redelijke voorloper elke barometrische druksensor bijbehorende code een handmatige motorinlaat vacuümdruk test. Gebruik het vacuüm manometer en krijg je richtlijnen specificatie van uw voertuig informatiebron. Als motorvacuüm onvoldoende is, er een interne motordefect die moeten worden gecorrigeerd voordat.

    Nu zou ik de scanner op het voertuig diagnosepoort en halen alle opgeslagen codes en freeze frame data. Freeze frame data geeft een beeld van de precieze omstandigheden die werden optreedt op het moment van de storing die tot de opgeslagen code P006D. Ik zou deze informatie opschrijven als het nuttig zijn als mijn diagnose ontvouwt kan zijn. Vervolgens zou ik de codes te wissen en een proefrit met de auto om te zien of de code wordt gereset

    Als het gaat om:.

  • Gebruik de DVOM om te testen voor een referentiesignaal (kenmerkend 5 volt) en een grond bij atmosferische druksensor en turbo / supercharger inlaatdruk sensorconnectoren
  • Dit kan worden bereikt door het verbinden van de positieve testdraad van de DVOM de referentiespanning pin van de sensoraansluiting en de negatieve meetkabel op grond pin van de connector
  • Als de juiste mate van referentiespanning en aarde ontdekt:

  • I zou de barometrische druk testen sensor turbo / supercharger inlaat druksensor met de DVOM en mijn voertuiginformatie source
  • voertuig informatiebron moet opleveren bedradingsschema uitzicht Connectorzijde, connectorpen-out grafieken en diagnostische flow grafieken en onderdelentesting specificaties
  • Test de afzonderlijke sensoren terwijl ze losgemaakt terwijl de DVOM geplaatst de Ohm instelling
  • luchtdruk en / turbo / supercharger inlaat druksensoren die niet voldoen aan de specificaties van de fabrikant, worden beschouwd defect
  • Als de betreffende sensoren in naleving opgave fabrikant:

  • met de sleutel en de motor draait (KOER), sluit de sensoren en gebruik de DVOM afzonderlijke sensorsignaal bedrading direct achter de betreffende sensor connectors testen
  • om te bepalen of de betreffende sensorsignalen juist zijn, volgt de luchtdruk spanning grafieken (die moet zich binnen de voertuiginformatie source)
  • Indien een van de sensoren niet weerspiegelen mate van spanning die aan de specificaties van de fabrikant valt (volgens luchtdruk en turbo / supercharger laaddruk) van mening dat defect
  • Als de juiste atmosferische druksensor en turbo / supercharger inlaat druksensorspanning signaal aanwezig:

  • Toegang tot de PCM en test het overeenkomstige signaalcircuit (voor elke desbetreffende sensor) en (PCM) connector. Als er een sensorsignaal aan de stekker, dat niet aanwezig is op de PCM-vermoeden een open circuit tussen de twee componenten
  • U het PCM (en alle bijbehorende regelaars) loskoppelen en testen individueel systeem schakelingen via de DVOM. Volg aansluitschema’s en connectorpin uit grafieken individuele circuitweerstand en / of continuïteit
  • Verdachte PCM defect of PCM programmeren fout als alle barometrische druk / turbo / supercharger inlaatdruk sensors en circuits testen binnen de specificaties.

  • De geldende technische bulletins dienst (TSB) kan dramatisch helpen in uw diagnose
  • De turbo / supercharger inlaat druksensor wordt vaak overgelaten losgekoppeld na het luchtfilter vervangen en andere gerelateerde onderhoud . Als het voertuig betrokken is onlangs onderhouden, check deze eerste connector
  • Hulp nodig?

    Laat ons uw probleem verhelpen. U bent van harte welkom onze diagnose experts hebben in de meeste gevallen de kennis en kunde om de oorzaak van de foutcode p006d te vinden en de problemen op te lossen.

    Maak een afspraak voor diagnose

    X