P006C MAP – turbocompressor / Supercharger Inlaatdruk Correlatie
OBD-II Trouble Code Technische beschrijving
MAP – turbocompressor / Supercharger Inlaatdruk Correlatie
Wat betekent dat
Deze generieke aandrijflijn diagnostische code (DTC) normaliter van toepassing op vele OBD-II-voertuigen. Die kunnen omvatten, maar is niet beperkt tot voertuigen van Toyota, Dodge, Chrysler, Fiat, Sprinter, VW, Mazda, etc.
Een opgeslagen code P006C betekent dat de aandrijflijn (PCM) heeft gedetecteerd een discrepantie het correleren van signalen tussen het verdeelstuk absolute druk (MAP) sensor en de turbo / supercharger inlaat druksensor.
In sommige voertuigapplicaties, de MAP-sensor kan worden beschreven als een luchtdruksensor. Uiteraard is de code P006C is uitsluitend van toepassing op voertuigen met geforceerde lucht inductie systemen.
Andere opgeslagen MAP-sensor of geforceerde luchtinlaatsysteem codes moeten worden gediagnosticeerd en hersteld voordat een code P006C diagnosticeren.
Inlaatspruitstuk absolute druk (luchtdichtheid) wordt gemeten, hetzij kilopascal (kPa) eenheden of inch kwik (Hg), gebruikmakend van de MAP-sensor. Deze metingen worden ingevoerd in de PCM als wisselend voltage. MAP en barometerdruk signalen worden gemeten in gelijke stappen.
De turbo / supercharger inlaat druksensor zal kenmerkend van een vergelijkbaar ontwerp als de MAP sensor. Het houdt ook toezicht op luchtdichtheid. Het wordt meestal geplaatst binnen de turbo / supercharger toevoerslang en geeft de PCM met een geschikt spanningssignaal reflecterende dergelijke.
Als de spanning ingangssignalen (tussen de MAP-sensor en de turbo / supercharger inlaat druksensor) verschillen dan een geprogrammeerde graad (gedurende een bepaalde periode en onder bepaalde omstandigheden), een code P006C worden opgeslagen, en een storing controlelampje (MIL) worden belicht.
In sommige voertuigapplicaties kunnen MIL verlichting meervoudige aandrijving cycli (een fout) vereist. Exacte parameters voor codeopslag (betrekking hebbend op het betrokken voertuig) kan worden verkregen door een betrouwbaar voertuiginformatie bron (bijvoorbeeld AllData DIY).
Wat is de ernst van de DTC? H2 >
Motor prestaties, rijgedrag, en een laag brandstofverbruik zal waarschijnlijk worden gehinderd door de voorwaarden die bijdragen aan de opslag van een code P006C. Het moet worden aangepakt met spoed
Wat zijn enkele van de symptomen van de code
De symptomen van een P006C motorcode kunnen zijn:.?
Wat zijn enkele van de meest voorkomende oorzaken van de code
oorzaken voor deze motor code kan zijn:?
Wat zijn enkele stappen P006C het oplossen van problemen?
ik zou beginnen met een visuele inspectie van alle MAP-sensor en turbocharger inlaatdruk sensor bedrading en aansluitingen. Ik zou er ook voor zorgen dat de turbo / supercharger inlaat slangen zijn veilig en in goede staat. Ik zou het luchtfilter te inspecteren. Het moet relatief schoon zijn en vrij van obstakels.
Bij de diagnose van een code P006C, zou ik een handleiding vacuüm manometer, een diagnostische scanner, een digitale volt / ohmmeter (DVOM), en een bron van betrouwbare informatie over het voertuig nodig hebben.
een redelijke precursor geven MAP gerelateerde code een handmatige motorinlaat vacuümdruk test. Gebruik het vacuüm manometer en krijg je richtlijnen specificatie van uw voertuig informatiebron. Als motorvacuüm onvoldoende is, er een interne motordefect die moeten worden gecorrigeerd voordat.
Nu zou ik de scanner op het voertuig diagnosepoort en halen alle opgeslagen codes en freeze frame data. Freeze frame data geeft een beeld van de precieze omstandigheden die werden optreedt op het moment van de storing die tot de opgeslagen code P006C. Ik zou deze informatie opschrijven als het nuttig zijn als mijn diagnose ontvouwt kan zijn. Vervolgens zou ik de codes te wissen en een proefrit met de auto om te zien of de code wordt gereset
Als het gaat om:.
Als de juiste mate van referentiespanning en aarde ontdekt:
Als de betreffende sensoren in overeenstemming met de specificaties van de fabrikant:
testen
Als de juiste MAP sensor turbocompressor / supercharger inlaat druksensorspanning aanwezig is:
Verdachte PCM defect of PCM programmeren fout als alle MAP / turbo / supercharger inlaatdruk sensors en circuits binnen specificaties.
Hulp nodig?
Laat ons uw probleem verhelpen. U bent van harte welkom onze diagnose experts hebben in de meeste gevallen de kennis en kunde om de oorzaak van de foutcode p006c te vinden en de problemen op te lossen.
Maak een afspraak voor diagnose
"Foutcode definitief verwijderen, DTC Foutcode functie voor p006c uitschakelen in het ECU"
In het uiterste geval hebben we zelfs de mogelijkheid de specifieke DTC p006c definitief te verwijderen en de functie van de specifieke foutcode in het ECU uit te schakelen. Alle andere foutcode functies blijven dan gewoon werkzaam ter bescherming van de motor. Dit is wat anders dan het wissen van een foutcode met een diagnose apparaat. Wij hebben de mogelijkheid de functie van de specifieke foutcode definitief te verwijderen waardoor deze ook nooit meer terug komt. Ook noodloop die onstaat op de specifieke foutcode kan zo in de meeste gevallen worden verholpen
Essentiele foutcodes verwijderen wij niet aangezien dit schadelijk kan zijn voor de auto op lange termijn.
Voorbeelden, Het gaat om foutcodes gerelateerd aan:
-klopsensoren,
-distributie timing,
-eerste lambda sensoren voor de catalysator,
-versnellingsbak,
-overboost, underboost
Het verwijderen van deze bovenstaande foutcodes kan desastreuze gevolgen hebben.
We raden aan de mechanische oorzaak te verhelpen in geval van deze specifieke foutcodes.