P0062 HO2S Heater Controle Circuit (Bank 2 Sensor 3)

Home » OBD Codes » P0000-P0099 » P0062 HO2S Heater Controle Circuit (Bank 2 Sensor 3)

P0062 HO2S Heater Controle Circuit (Bank 2 Sensor 3)

OBD-II Trouble Code Technische beschrijving

HO2S Heater Controle Circuit (Bank 2 Sensor 3)

Wat betekent dat?

Deze diagnostische code (DTC) is een generieke OBD-II aandrijflijn code. Het wordt beschouwd als generiek, omdat het geldt voor alle merken en modellen van voertuigen (1996-nieuwer), hoewel specifieke reparatie stappen kunnen variëren, afhankelijk van het merk en model. Eigenaars van deze deze merken kunnen omvatten maar zijn niet beperkt tot VW, Dodge, Saab Pontiac, Ford, GM, etc.

injectie- voertuigen gebruiken verhit zuurstofsensoren in het uitlaatsysteem voor en na de katalysator zuurstof te bepalen. Deze feedback wordt gebruikt om het brandstofsysteem te passen om een ​​juiste lucht / brandstof-verhouding van 14,7 te handhaven. 1

De zuurstofsensoren gebruikten een verwarmd schakeling te warmen de sensor voor snellere feedback operatie. De zuurstofsensor kan gebruiken drie of vier draden afhankelijk van de auto worden twee meestal gebruikt voor de sensorterugkoppeling de Motormanagementsysteem (PCM) / motorregeleenheid (ECM) en de andere draden van de verwarming vermogen het verwarmde circuit . Driedraads sensoren gewoonlijk geaard via het uitlaatsysteem en vierdraads sensoren hebben een aparte aardingsdraad.

De P0062 code verwijst naar de derde stroomafwaartse sensor in de uitlaat op Bank 2, die aan de zijde van de motor die niet de # 1 cilinder bevat. Het verwarmingscircuit kan stroom of gemalen worden geleverd door de PCM / ECM of een andere bron die kan worden bestuurd door de PCM / ECM

. Opmerking: Pas op omzeilen een uitlaatsysteem dat liep onlangs is want deze worden zeer heet kunnen worden. Deze code is vergelijkbaar met P0030 en P0036 wezen identiek.

Symptomen

De symptomen van een P0062 DTC omvat MIL (storingsindicatielampje) verlichting. U zult waarschijnlijk geen andere symptomen die gepaard gaan met het falen van het verwarmde circuit merkt, omdat het alleen rijdt tijdelijk wanneer het voertuig voor het eerst wordt gestart. Deze sensor ook na de katalysator, zodat het niet van invloed op de lucht / brandstofverhouding toegevoerd aan de PCM / ECM; Het wordt voornamelijk gebruikt om de katalysatoren efficiëntie verifiëren

Oorzaken

Mogelijke oorzaken van een P0062 foutcode omvatten:.

  • Open circuit binnen zuurstof sensor of geopend voeding of aarde draden aan zuurstofsensor
  • Uitlaatsysteem aardingstrip kunnen zijn geweest aangetast of afgebroken
  • PCM / ECM of zuurstofsensorverwarming bedradingspatroon mislukt
  • Mogelijke oplossingen

    visueel de zuurstofsensor bedrading op beschadigde of losse bedrading naar de sensor, in het bijzonder sensor 3 op bank 2.

    Haal de zuurstofsensor en met een digitale volt ohmmeter (DVOM) ingesteld op de ohmschaal, test de weerstand van het verwarmingscircuit behulp van een bedradingsschema voor referentie. Het verwarmingscircuit in de sensor dient enige weerstand aanwezig, grote weerstand of een niet beperken lezing zou aangeven open in het verwarmde gedeelte van het circuit en de zuurstofsensor moet worden vervangen hebben.

    Back-sonde de aarddraad aan de connector en controleer weerstand tussen een goed bekende grond en de connector op de zuurstofsensor.

    Back-sonde de voedingsdraad op de connector met de DVOM ingesteld op DC volt met de positieve draad op de voedingsdraad en de negatieve draad op een goed bekende grond te controleren macht aanbod op de zuurstof sensor. Indien geen stroom aanwezig is op het verbindingsorgaan bij de eerste inbedrijfstelling auto (koude start) is, kan er een probleem met de voedingsschakeling aan de zuurstofsensor of PCM zelf.

    Hulp nodig?

    Laat ons uw probleem verhelpen. U bent van harte welkom onze diagnose experts hebben in de meeste gevallen de kennis en kunde om de oorzaak van de foutcode p0062 te vinden en de problemen op te lossen.

    Maak een afspraak voor diagnose

    X