P0051 HO2S Heater Controle Circuit Low (Bank 2 Sensor 1)

Home » OBD Codes » P0000-P0099 » P0051 HO2S Heater Controle Circuit Low (Bank 2 Sensor 1)

P0051 HO2S Heater Controle Circuit Low (Bank 2 Sensor 1)

OBD-II Trouble Code Technische beschrijving

Generic: Oxygen (A / F) Sensor Heater Controle Circuit Low (Bank 2 Sensor 1)
Nissan: Verwarmde zuurstofsensor (HO2S) 1 Bank 2 – gloeispanning laag

Wat betekent dat

Deze diagnostische code (DTC) is een generieke powertrain code, wat betekent dat het van toepassing is op OBD-II uitgeruste voertuigen? , waaronder maar niet beperkt tot Toyota, VW, Ford, Dodge, Honda, Chevrolet, Hyundai, Audi, Nissan, enz. Specifieke reparatie stappen kunnen variëren, afhankelijk van het model.

Een P0051 DTC moeite code verwijst naar O2 sensor (zuurstofsensor) aan Bank2 voor de katalysator. Er is ook een zuurstofsensor achter de omzetter die Sensor # 2. Bank # 2 is de zijde van de motor die niet cilinder # 1 bevat.

O2 sensor # 1 ook worden aangeduid als een lucht / brandstofverhouding sensor aangezien bepaalde voertuigen is. Het detecteert de hoeveelheid zuurstof in het uitlaatgas vergeleken met de buitenlucht en de computer aanpast voertuig de lucht / brandstofverhouding te gaan op de motor. De sensor is minder effectief wanneer de uitlaatgastemperatuur laag, zodat deze een kachel die is geactiveerd om hulp beter aflezingen van de A / F O2 sensor. Dit wezen P0051 codemiddelen die de weerstand van het verwarmingscircuit minder goed werkt. In de meeste gevallen moet deze weerstand onder 0,8 A vallen op de DTC-code.

Merk code is zeer vergelijkbaar in aard P0031, P0032 en P0052

Mogelijke symptomen

de meeste kans dat u zult geen andere dan de MIL symptomen (storing controlelampje, aka de check engine licht) merken zal verlichten.

Oorzaken

A P0051 DTC foutcode kan worden veroorzaakt door één of meer van de volgende:

  • Beknopte het verwarmingscircuit in de sensor
  • Een mislukte O2 sensor heater
  • bedrading / stekkers gebroken / gerafeld leidt de sensor en / of relais
  • Kan PCM / ECM
  • Mogelijke oplossingen

    een fix P0051 DTC-code, moet u een juiste diagnose te doen. Om dat te doen, wil je de bedrading en connectors die leidt tot de sensor inspecteren. Ook als uitgerust met een kachel relais en zekering, wil je deze ook te controleren. Een digitale volt ohmmeter tot:

  • controleren op 12 volt aan het verwarmingscircuit toevoer (hint: haal de sensor en controle op de bedrading connector om deze meting te doen)
  • controleer de massacircuit doorverbinding
  • meet de weerstand van het verwarmingscircuit (uitgevoerd op de sensor zelf)
  • meet de weerstand en de spanning van de bedrading
  • Raadpleeg een service handleiding voor de juiste specificaties (volt, ohm) voor uw voertuig. Bij sommige Toyota auto code wordt geactiveerd wanneer de weerstand van de verhitterketen ligt onder 0,8 A.

    Dat gezegd, een algemene oplossing voor dit DTC is om de lucht / brandstof (O2 zuurstof) sensor vervangen # 1 op de bank 2 (de zijkant van de motor die niet cilinder # 1 bevat).

    Houd er rekening mee dat de OEM (original equipment) vervanging sensors worden aanbevolen (bij de dealer). Aftermarket sensoren kunnen minder betrouwbaar zijn en van mindere kwaliteit (niet altijd, maar vaker). Er is ook een kans dat onderdelen voor de P0051 code ook onder een federale uitstoot garantie kan vallen (contact op met uw dealer om te zien of het overdekt).

    Hulp nodig?

    Laat ons uw probleem verhelpen. U bent van harte welkom onze diagnose experts hebben in de meeste gevallen de kennis en kunde om de oorzaak van de foutcode p0051 te vinden en de problemen op te lossen.

    Maak een afspraak voor diagnose

    X