P0047 turbocompressor / Supercharger Boost Control “A” Circuit Low

Home » OBD Codes » P0000-P0099 » P0047 turbocompressor / Supercharger Boost Control “A” Circuit Low

P0047 turbocompressor / Supercharger Boost Control “A” Circuit Low

OBD-II Trouble Code Technische beschrijving

turbocompressor / Supercharger Boost Control ” A ” Circuit Low

Wat betekent dat?

Deze diagnostische code (DTC) is een generieke powertrain code, wat betekent dat het van toepassing is op OBD-II uitgeruste voertuigen die een supercharger of turbocharger (Toyota, Hyundai, Ford Powerstroke, GMC Chevy Duramax, VW, Kia, enz.). Hoewel algemeen kan het specifieke reparatiestappen variabel merk / model.

Turbochargers en aanjagers zijn luchtpompen die kracht lucht in de motor te verhogen. Aanjagers worden door de motor aangedreven krukas door een riem, terwijl turboladers worden aangedreven door uitlaatgassen van de motor.

Veel moderne turbo voertuigen te gebruiken wat een turbolader met variabele geometrie (VGT) .Dit type turbo heeft verstelbare schoepen rond de buitenzijde van de turbine die kan worden geopend en gesloten om de mate van versterking verschillen bedoelde druk. Hierdoor kan de turbo onafhankelijk van het motortoerental te regelen. In het algemeen, de lamellen zijn geopend wanneer de motor onder lichte belasting en open als lading toeneemt. Vaanstand wordt bestuurd door de aandrijflijn (PCM), waarbij typisch een elektronische magneetklep of motor. Turbo vaanstand wordt bepaald met een speciale positiesensor.

Bij voertuigen die een traditionele, constant debiet turbolader of compressor gebruiken, versterking wordt geregeld via een wastegate of omloopklep. Deze klep opent naar verlichten turbodruk. De PCM controleert het systeem met een boost druksensor.

Met betrekking tot deze foutcode, de ” A ” geeft het probleem met een gedeelte van het systeem schakeling, in plaats van een bepaald symptoom of onderdeel.

Code P0047 ingesteld wanneer het PCM een lage impuls solenoïdeklep detecteert, ongeacht of de motor gebruikt een VGT turbo of traditionele turbo / supercharger

Een stijl van turbo boost solenoïderegelklep:.

Zie ook turbo / supercharger motor foutcodes:

  • P0045 turbocompressor / supercharger boost control ” A ” Circuit / Open
  • P0046 turbocompressor / Supercharger Boost Control ” A ” Circuit Range / performance
  • P0048 turbocompressor / Supercharger Boost Control ” A ” Circuit hoog
  • P0049 turbocompressor / Supercharger Turbine Overspeed
  • P004A turbocompressor / Supercharger Boost Control ” A ” Circuit Onderbroken / Erratic
  • Code Ernst & Symptomen

    De ernst van deze codes is matig tot ernstig. In sommige gevallen kan leiden tot problemen met de turbo / supercharger leiden tot ernstige schade aan de motor. Het is een goed idee om deze code te pakken zo snel mogelijk.

    De symptomen van een P0047 code kunnen zijn:

  • Onvoldoende boost resulteert in een gebrek aan prestaties van de motor
  • Illuminated check engine licht
  • oorzaken

    Mogelijke oorzaken voor deze code set zijn:

  • Defecte turbodruk / turbocharger positiesensor
  • Kan turbocharger / super lader
  • Defecte solenoïdeklep
  • bedradingsproblemen
  • Defecte PCM
  • vacuüm lekt wanneer de klep vacuümcontrolesystemen
  • Diagnostische en reparatieprocedures

    Begin met een visuele inspectie van de turbo en turbo controlesysteem. Kijk voor losse verbindingen, beschadigde draden, vacuüm lekken etc. Vervolgens cheque van dienst bulletins technische (TSBs) met betrekking tot de kwestie. Als er niets wordt gevonden, moet u om vooruit te gaan stap voor stap diagnose van het systeem.

    De volgende is een algemene procedure, zoals het testen van deze code varieert tussen voertuigen. Om het systeem nauwkeurig te testen, wil je doorverwezen naar de fabrikant diagnostische stroomschema.

    Controleer het systeem functie door de commandant van de solenoïdeklep om verandering positie met behulp van een bidirectionele scan tool. Verhoog het motortoerental tot ongeveer 1200 RPM en schakelen de spoel tussen aan en uit. Terwijl u dit doet, moet motortoerental veranderen en de sensor positie PID op de scan instrument moet ook veranderen. Als de RPM fluctueert maar de positie / druk PID niet verandert, vermoedt een probleem met de sensor of het circuit. Als RPMS niet veranderen helemaal vermoeden een probleem met de solenoïdeklep, turbo / supercharger of bedrading

  • Om het circuit te controleren. Test voor voeding en aarde op de solenoïde. Let op: de magneet moet worden geboden op met een scanner tijdens het maken van deze controles. Als een van beide macht of gemalen ontbreken, moet u naar de fabriek schema om te bepalen waarom
  • Controleer de turbo / supercharger te traceren. Verwijder de intake aan de turbo / supercharger op beschadigingen of vuil te controleren. In geval van beschadiging, vervang het apparaat
  • Test de positie / druksensor en circuit. Vermogen, aarden signaalaansluitingen: in de meeste gevallen moet de positiesensor drie draden zal hebben. Test dat alle drie aanwezig zijn
  • Test de magneetklep. In sommige gevallen kunt u in staat zijn om de magneet te testen door het controleren van de interne weerstand met een ohmmeter. Raadpleeg de fabriek reparatie-informatie voor meer informatie. U kunt ook in staat zijn om de elektromagnetische springen aan de macht en de grond te zien of het operationeel is.
  • Hulp nodig?

    Laat ons uw probleem verhelpen. U bent van harte welkom onze diagnose experts hebben in de meeste gevallen de kennis en kunde om de oorzaak van de foutcode p0047 te vinden en de problemen op te lossen.

    Maak een afspraak voor diagnose

    X