P0042 HO2S Heater stuurschakeling (Bank 1 Sensor 3)

Home » OBD Codes » P0000-P0099 » P0042 HO2S Heater stuurschakeling (Bank 1 Sensor 3)

P0042 HO2S Heater stuurschakeling (Bank 1 Sensor 3)

OBD-II Trouble Code Technische beschrijving

HO2S Heater stuurschakeling (Bank 1 Sensor 3)

Wat betekent dat?

Deze diagnostische code (DTC) is een generieke code aandrijflijn, die betekent dat deze toepassing OBD-II uitgeruste voertuigen, inclusief maar niet beperkt tot VW Volkswagen, Audi, Mazda, Ford, Chevrolet, etc. Hoewel generieke, specifieke reparatiestappen variabel merk / model.

injectie- voertuigen gebruiken verhit zuurstofsensoren in het uitlaatsysteem voor en na de katalysator om zuurstof te bepalen. Deze feedback wordt gebruikt om het brandstofsysteem te passen om een ​​juiste lucht / brandstof-verhouding van 14,7 te handhaven. 1

De zuurstofsensoren gebruikten een verwarmd schakeling te warmen de sensor voor snellere feedback operatie. De zuurstofsensor kan gebruiken drie of vier draden afhankelijk van de auto worden twee meestal gebruikt voor de sensorterugkoppeling de Motormanagementsysteem (PCM) / motorregeleenheid (ECM) en de andere draden van de verwarming vermogen het verwarmde circuit . Driedraads sensoren gewoonlijk geaard via het uitlaatsysteem en vierdraads sensoren hebben een aparte aarddraad.

De P0042 code verwijst naar de derde sensor stroomafwaarts van de motor op bank 1, die aan de zijde van de motor met de # 1 cilinder. Het verwarmingscircuit kan stroom of gemalen worden geleverd door de PCM / ECM of een andere bron die kan worden bestuurd door de PCM / ECM

. Opmerking: Pas op omzeilen een uitlaatsysteem dat liep onlangs is want deze worden zeer heet kunnen worden.

Symptomen

De symptomen van een P0042 DTC omvat MIL (Malfunction indicator lamp) verlichting. Je zult waarschijnlijk niet anyother symptomen die gepaard gaan met het falen van het verwarmde circuit merkt, omdat het alleen rijdt tijdelijk wanneer het voertuig voor het eerst wordt gestart. Deze sensor ook na de katalysator, zodat het niet van invloed op de lucht / brandstofverhouding toegevoerd aan de PCM / ECM; Het wordt voornamelijk gebruikt om de katalysatoren efficiëntie verifiëren

Oorzaken

Mogelijke oorzaken van een P0042 foutcode omvatten:.

  • Open circuit binnen zuurstof sensor of geopend voeding of aarde draden bank 1, nr.3 zuurstofsensor
  • Uitlaatsysteem aardingstrip kunnen zijn geweest aangetast of afgebroken
  • PCM / ECM of zuurstofsensorverwarming bedrading is mislukt
  • Mogelijke oplossingen

    visueel de zuurstofsensor bedrading op beschadigde of losse bedrading naar de sensor.

    Haal de zuurstofsensor en het gebruiken van digitale volt ohmmeter (DVOM) ingesteld op de ohmschaal, test de weerstand van het verwarmingscircuit behulp van een bedradingsschema voor referentie. Het verwarmingscircuit in de sensor dient enige weerstand aanwezig, grote weerstand of een niet beperken lezing zou aangeven open in het verwarmde gedeelte van het circuit en de zuurstofsensor moet worden vervangen hebben.

    Back-sonde de aarddraad aan de connector en controleer weerstand tussen een goed bekende grond en de connector op de zuurstofsensor.

    Back-sonde de voedingsdraad op de connector met de DVOM ingesteld op DC volt met de positieve draad op de voedingsdraad en de negatieve draad op een goed bekende grond te controleren macht aanbod op de zuurstof sensor. Indien geen stroom aanwezig is op het verbindingsorgaan bij de eerste inbedrijfstelling auto (koude start) is, kan er een probleem met de voedingsschakeling aan de zuurstofsensor of PCM zelf.

    Hulp nodig?

    Laat ons uw probleem verhelpen. U bent van harte welkom onze diagnose experts hebben in de meeste gevallen de kennis en kunde om de oorzaak van de foutcode p0042 te vinden en de problemen op te lossen.

    Maak een afspraak voor diagnose

    X