P0039 Turbo / Super Charger Bypass stuurschakeling Range / performance

Home » OBD Codes » P0000-P0099 » P0039 Turbo / Super Charger Bypass stuurschakeling Range / performance

P0039 Turbo / Super Charger Bypass stuurschakeling Range / performance

OBD-II Trouble Code Technische beschrijving

Turbo Charger Bypass stuurschakeling Range Prestaties

Wat betekent dat?

Deze diagnostische problemen code (DTC ) is een generieke OBD-II aandrijflijn code. Het wordt beschouwd als generiek, omdat het geldt voor alle merken en modellen van voertuigen (1996-nieuwer), hoewel specifieke reparatie stappen kunnen variëren, afhankelijk van het merk en model.

De eigenaars van deze deze merken kunnen omvatten, maar zijn niet beperkt tot VW, Dodge, Saab, Pontiac, Ford, GM, enz.

Een code P0039 Turbo / Super Charger Bypass Valve controle schakeling Bereik / optreden wordt opgeslagen in turbo en supercharged voertuigen wanneer de aandrijflijn (PCM) een turbocharger of supercharger laaddruk omloopklep stuurschakeling storing gedetecteerd. Een dienst motor snel licht kan ook worden verlicht. Wanneer deze code wordt tentoongesteld in een voertuig dat niet turbo of met drukvulling, vermoedt een PCM programmeerfout.

De vuldruk omloopklep is een elektronisch bestuurde klep die is ingericht voor verlichten turbo / supercharger laaddruk vóór boven de fabrikant gespecificeerde grens (gewoonlijk negen tot veertien pond). Dit is noodzakelijk om verlichten potentieel schadelijk (de motor) boost drukniveaus bij een turbo / supercharger storing. De vuldruk omloopklep wordt door de aandrijflijn (PCM) of een aparte vuldruk regeleenheid. Vaker wel dan niet, de boost controller is een geïntegreerd onderdeel van het PCM. De boost controller verzamelt invoersignalen van verschillende motorsensoren en toepassingen aan de optimale mate van turbo / supercharger laaddruk berekenen. De vuldruk omleidingsklep wordt vervolgens geactiveerd met behulp van een elektronische solenoïde, elektromotor of vacuumregelklep de gewenste hoeveelheid vuldruk bereiken. Als de vuldruk sensor levert een ingangssignaal aan het PCM dat een niet succesvol beheersen vuldruk aangeeft, wordt deze code worden opgeslagen. Bovendien, als de PCM een ingangsspanningssignaal dat niet binnen geprogrammeerde grenzen gedurende een bepaalde tijd en onder bepaalde omstandigheden detecteert een P0039 Turbo / Supercharger omloopklep besturingscircuit Bereik / optreden code kan worden opgeslagen.

Turbo / supercharger bypassbesturing klepwerking wordt gewoonlijk bewerkstelligd met behulp van een elektromagneet of een kleine elektromotor. Vacuüm bediende kleppen worden gebruikt op sommige modellen, maar dit is het ontwerp is veel minder vaak voor. De PCM levert een gelijkspanningssignaal teneinde elektronisch geregelde kleppen maar vacuum bediende kleppen activeren worden bediend via een vacuümregeleenheid (of vacuüm dienst) solenoïde. Het vacuüm dienst solenoïde wordt gewoonlijk bij constante spanning en de PCM geeft een sein wanneer de klep moet worden geopend om verlichten laaddruk. De klep wordt automatisch gesloten als het aardsignaal gestopt door de PCM. Het vacuüm bediende omloopklep wordt geregeld met een spanningssignaal van de aan een vacuüm dienst solenoïde PCM. Het openen en sluiten van de solenoïde toelaat motorvacuüm om het bereik van de afsluiter (indien nodig) voor het activeren opening. Raadpleeg dienst van de fabrikant handleiding (of equivalent) voor turbo / supercharger bypass besturingssysteem specificaties voor het begin van een diagnose.

Code Ernst & Symptomen

De voorwaarden voor het veroorzaken van deze code moet worden opgeslagen kan leiden tot grote schade aan de motor van overmatige turbo boost druk; Daarom is deze code moet dringend worden behandeld

De symptomen van een P0039 motor code kunnen zijn:.

  • Een significante vermindering van de prestaties van de motor
  • gesis van de turbocompressor (en / of slangen) of compressor
  • motor en / of transmissie temperatuur kan hoger dan normaal
  • Overmatige uitlaatsysteem rook
  • bougies zijn
  • Cilinder ontsteking, veroorzaakt door hetere motor temps, ook mogelijk
  • Andere turbo boost verwante codes, ontstekingsfout codes of klopsensor codes kunnen ook worden opgeslagen
  • oorzaken

    Mogelijke oorzaken voor deze code zijn:

  • A kortgesloten / open keten in de turbocharger bypassregeling sensorschakeling
  • de meest voorkomende oorzaak van een opgeslagen P0039 turbo / supercharger omloopklep stuurschakeling range / prestatiecode waarschijnlijk een defect boost druksensor
  • een defecte turbo / supercharger bypass servomotor
  • Turbo / supercha rger omloopklep falen is ook vrij algemeen
  • Ingestort, verbroken of split vacuümleidingen zijn mogelijk (indien vacuüm bediende bypassklep wordt gebruikt)
  • losse, gecorrodeerde of losgekoppeld elektrische bedrading / stekkers in de turbo / supercharger bypassbesturing / boost druksensor referentieschakeling
  • Een slechte PCM of boost controller
  • Diagnostische en reparatieprocedures

    Een goed uitgangspunt is altijd om te controleren of bulletins technische dienst (TSB) voor uw specifieke voertuig. Uw probleem kan een bekend probleem met een bekende oplossing zijn gezet door de fabrikant en kunt u tijd en geld te besparen tijdens de diagnose.

    Op grond van het handhaven van een aanvaardbare mate van turbo / supercharger turbodruk, de laaddruk bypass regelklep is ontworpen om openen en sluiten van een berekende mate (via een elektrisch signaal van het PCM). De gewenste positie van de klep degene die maximale motorprestaties en efficiëntie verkregen onder vermijding potentieel schadelijke (de motor) boost niveaus.

    Bij het diagnosticeren van een P0039 turbo / supercharger omloopklep stuurschakeling range / prestatie code zou waarschijnlijk beginnen met een inspectie van alle bedrading en vacuümslangen gerelateerd aan de turbo / supercharger en boost controlesysteem. Ik zou ook een inspectie van de accu, kabels en accukabel uiteinden bevatten.

    Ga door het ophalen en het maken van nota van alle opgeslagen foutcodes en freeze-frame data (indien beschikbaar). Wis alle opgeslagen foutcodes uit het systeem met behulp van een code lezer of scanner. U kan bepalen dat de code is onderbroken als het niet lukt om te resetten. Intermitterende codes kan zelfs nog moeilijker te diagnosticeren. Wanneer dit type is opgeslagen, zullen sommige OBD-II-systemen de vuldruk omloopklep neemt de volledig geopend. Bij de goedkeuring van de opgeslagen codes, biedt u de mogelijkheid de turbodruk bypass kleppen systeem om terug te keren naar een normale modus voordat u verder testen.

  • A scanner (of codelezer), digitale volt / ohmmeter (DVOM) en een bedradingschema of dienst fabrikant manual (diagnostische stroomschema’s) noodzakelijk blijken en
  • zorg verwijderen op systeemcontrollers en componenten van de schakeling voor de test weerstand / continuïteit met DVOM
  • de boost regelklep vaak veroordeeld fout wanneer de laaddruk sensor eigenlijk defect
  • verkeerde diagnose te voorkomen, dat onnodig vervanging van onderdelen kunnen veroorzaken, voeren uitgebreide tests van afzonderlijke schakelingen en componenten voor deze code
  • I gebruik van een (DVOM) te testen. Dit zal u toelaten om te bepalen of het systeem circuit spanning en weerstand niveaus zijn binnen de specificaties van de fabrikant.
  • Hulp nodig?

    Laat ons uw probleem verhelpen. U bent van harte welkom onze diagnose experts hebben in de meeste gevallen de kennis en kunde om de oorzaak van de foutcode p0039 te vinden en de problemen op te lossen.

    Maak een afspraak voor diagnose

    X