P0035 Turbo Charger Bypass stuurschakeling High
OBD-II Trouble Code Technische beschrijving
Turbo Charger Bypass stuurschakeling hoog
Wat betekent dat?
Deze diagnostische code (DTC) is een generieke OBD-II powertrain code. Het wordt beschouwd als generiek, omdat het geldt voor alle merken en modellen van voertuigen (1996-nieuwer), hoewel specifieke reparatie stappen kunnen variëren, afhankelijk van het merk en model.
De eigenaars van deze deze merken kunnen omvatten, maar zijn niet beperkt tot VW, Dodge, Saab, Pontiac, Ford, GM, enz.
Toen ik deze code opgeslagen in een turbocharged voertuig ik weet dat de aandrijflijn (PCM) een storing in het bedieningscircuit voor de turbo laaddruk omleidingsklep is gedetecteerd. Dit elektronisch geregelde klep is geschikt voor zware turbocompressor laaddruk verlichten. Deze code in het bijzonder aan dat een hoge versterking aandoening of hoge vuldruk omleidingsklep spanning gedetecteerd.
Hoewel de boost controller soms een stand-alone module is vaker een geïntegreerd onderdeel van de PCM. Het doel van de turbo boost controller (zoals de naam impliceert) beoogt berekenen invoergegevens uit verschillende motor en overbrenging sensoren en gebruik de berekeningen om te bepalen hoeveel boost druk voor de motor uit te voeren op een optimaal niveau op een bepaald tijdstip of omstandigheid. De vuldruk regelklep wordt dan geopend of gesloten commando van de PCM. Indien de gewenste vuldruk niet samenvallen met de werkelijke vuldruk (zoals voorgeschreven door de PCM) een turbolader omleidingklep stuurschakeling hoge code wordt opgeslagen en een voorziening machine snel lamp kan worden verlicht. Turbo bypass regelkleppen, die elektronisch worden bestuurd, worden bewaakt door een signaalcircuit het PCM. Een turbocompressor omleidingsklep stuurschakeling hoge code wordt opgeslagen als signaalspanning onder een geprogrammeerde bereik voor een onaanvaardbare hoeveelheid tijd.
Een turbo bypassregeling klep die wordt bediend met een kleine elektrische motor is de norm voor de meeste OBD-II uitgeruste voertuigen. Toch zijn enkele fabrikanten die nog steeds gebruik maken gebruik van een vacuüm bediende klep. Elektronenbuizen wordt rechtstreeks gecontroleerd door een spanningssignaal van de PCM; vacuum bediende afsluiters geregeld door een vacuüm regelaar (of vacuüm dienst) solenoïde. Het vacuüm dienst solenoïde wordt gewoonlijk geleverd met een constante motorvacuüm. Een spanningssignaal van de PCM initieert openen (en sluiten) van de spoel toestaan of vacuüm beperken de klep zoals vereist. Raadpleeg altijd de service manual (of equivalent) voor uw voertuig (turbocharger bypass-systeem specificaties) voordat de diagnose.
Aangezien de voorwaarden voor het veroorzaken van deze code moet worden opgeslagen kan leiden tot grote schade aan de motor van overmatige of onvoldoende turbo boost druk, dit soort code moet worden gecontroleerd op uw vroegste gemak.
p >
Symptomen
de symptomen van een P0035 motor code kan zijn:
Oorzaken
Mogelijke oorzaken hiervoor P0035 code zijn:
Diagnostische en reparatieprocedures
Een goed uitgangspunt is altijd om te controleren of bulletins technische dienst (TSB) voor uw specifieke voertuig. Uw probleem kan zijn een bekend probleem met een bekende fix gezet door de fabrikant en kunt u tijd en geld te besparen tijdens de diagnose.
Ergens tussen negen en veertien pond van de turbodruk is meestal de figuur dat de meeste turbo boost controllers zijn geprogrammeerd om effect. Om een aanvaardbare turbocharger opvoerdruk te handhaven, wordt de laaddruk bypass regelklep geopend en gesloten om een berekende mate (via een elektrisch signaal van het PCM).
I gewoonlijk beginnen met een inspectie alle bedrading en vacuümslangen betrekking tot de turbocompressor en boost controlesysteem bij een poging om deze code diagnose.
U kunt doorgaan met het lezen en vastleggen van alle opgeslagen foutcodes en snap-shot data, dan is het wissen van de codes van het systeem. Als de code niet in slaagt om opnieuw in te stellen, dan weet je dat het intermitterend. Sommige voertuigen plaats de laaddruk bypass klep in de wijd open stand wanneer dit soort code is opgeslagen; het wissen van de opgeslagen codes zal het ook mogelijk het systeem terug te keren naar een normale modus voordat je fysieke testen te beginnen.
Hulp nodig?
Laat ons uw probleem verhelpen. U bent van harte welkom onze diagnose experts hebben in de meeste gevallen de kennis en kunde om de oorzaak van de foutcode p0035 te vinden en de problemen op te lossen.
Maak een afspraak voor diagnose
"Foutcode definitief verwijderen, DTC Foutcode functie voor p0035 uitschakelen in het ECU"
In het uiterste geval hebben we zelfs de mogelijkheid de specifieke DTC p0035 definitief te verwijderen en de functie van de specifieke foutcode in het ECU uit te schakelen. Alle andere foutcode functies blijven dan gewoon werkzaam ter bescherming van de motor. Dit is wat anders dan het wissen van een foutcode met een diagnose apparaat. Wij hebben de mogelijkheid de functie van de specifieke foutcode definitief te verwijderen waardoor deze ook nooit meer terug komt. Ook noodloop die onstaat op de specifieke foutcode kan zo in de meeste gevallen worden verholpen
Essentiele foutcodes verwijderen wij niet aangezien dit schadelijk kan zijn voor de auto op lange termijn.
Voorbeelden, Het gaat om foutcodes gerelateerd aan:
-klopsensoren,
-distributie timing,
-eerste lambda sensoren voor de catalysator,
-versnellingsbak,
-overboost, underboost
Het verwijderen van deze bovenstaande foutcodes kan desastreuze gevolgen hebben.
We raden aan de mechanische oorzaak te verhelpen in geval van deze specifieke foutcodes.