P0035 Turbo Charger Bypass stuurschakeling High

Home » OBD Codes » P0000-P0099 » P0035 Turbo Charger Bypass stuurschakeling High

P0035 Turbo Charger Bypass stuurschakeling High

OBD-II Trouble Code Technische beschrijving

Turbo Charger Bypass stuurschakeling hoog

Wat betekent dat?

Deze diagnostische code (DTC) is een generieke OBD-II powertrain code. Het wordt beschouwd als generiek, omdat het geldt voor alle merken en modellen van voertuigen (1996-nieuwer), hoewel specifieke reparatie stappen kunnen variëren, afhankelijk van het merk en model.

De eigenaars van deze deze merken kunnen omvatten, maar zijn niet beperkt tot VW, Dodge, Saab, Pontiac, Ford, GM, enz.

Toen ik deze code opgeslagen in een turbocharged voertuig ik weet dat de aandrijflijn (PCM) een storing in het bedieningscircuit voor de turbo laaddruk omleidingsklep is gedetecteerd. Dit elektronisch geregelde klep is geschikt voor zware turbocompressor laaddruk verlichten. Deze code in het bijzonder aan dat een hoge versterking aandoening of hoge vuldruk omleidingsklep spanning gedetecteerd.

Hoewel de boost controller soms een stand-alone module is vaker een geïntegreerd onderdeel van de PCM. Het doel van de turbo boost controller (zoals de naam impliceert) beoogt berekenen invoergegevens uit verschillende motor en overbrenging sensoren en gebruik de berekeningen om te bepalen hoeveel boost druk voor de motor uit te voeren op een optimaal niveau op een bepaald tijdstip of omstandigheid. De vuldruk regelklep wordt dan geopend of gesloten commando van de PCM. Indien de gewenste vuldruk niet samenvallen met de werkelijke vuldruk (zoals voorgeschreven door de PCM) een turbolader omleidingklep stuurschakeling hoge code wordt opgeslagen en een voorziening machine snel lamp kan worden verlicht. Turbo bypass regelkleppen, die elektronisch worden bestuurd, worden bewaakt door een signaalcircuit het PCM. Een turbocompressor omleidingsklep stuurschakeling hoge code wordt opgeslagen als signaalspanning onder een geprogrammeerde bereik voor een onaanvaardbare hoeveelheid tijd.

Een turbo bypassregeling klep die wordt bediend met een kleine elektrische motor is de norm voor de meeste OBD-II uitgeruste voertuigen. Toch zijn enkele fabrikanten die nog steeds gebruik maken gebruik van een vacuüm bediende klep. Elektronenbuizen wordt rechtstreeks gecontroleerd door een spanningssignaal van de PCM; vacuum bediende afsluiters geregeld door een vacuüm regelaar (of vacuüm dienst) solenoïde. Het vacuüm dienst solenoïde wordt gewoonlijk geleverd met een constante motorvacuüm. Een spanningssignaal van de PCM initieert openen (en sluiten) van de spoel toestaan ​​of vacuüm beperken de klep zoals vereist. Raadpleeg altijd de service manual (of equivalent) voor uw voertuig (turbocharger bypass-systeem specificaties) voordat de diagnose.

Aangezien de voorwaarden voor het veroorzaken van deze code moet worden opgeslagen kan leiden tot grote schade aan de motor van overmatige of onvoldoende turbo boost druk, dit soort code moet worden gecontroleerd op uw vroegste gemak.

Symptomen

de symptomen van een P0035 motor code kan zijn:

  • Verhoogde motor en / of transmissie temperaturen
  • Random geluiden van de turbocompressor wastegate en / of slangen
  • Minder motorprestaties
  • de zwarte rook uit het uitlaatsysteem
  • Andere turbo boost gerelateerd codes, ontstekingsfout codes of klopsensor codes kan ook worden opgeslagen
  • De bougies kan vervuilde
  • Heter motortemperatuur kan ook leiden tot cylinder detonatie
  • Oorzaken

    Mogelijke oorzaken hiervoor P0035 code zijn:

  • een defecte boost druksensor is wellicht de meest voorkomende oorzaak van een opgeslagen turbocompressor omloopklep stuurschakeling hoge code
  • turbolader omloopklep fa ILURE
  • Ingestort, ontkoppeld of gesplitst vacuümleidingen (toepasbaar voor vacuum bediende bypassventielen)
  • turbolader bypass Servomotor problemen
  • Een kortsluiting of een open circuit in de turbocharger bypassregeling sensorschakeling
  • • losse, gecorrodeerde of losgekoppeld elektrische bedrading / aansluitingen in de turbocharger bypassregeling / boost druksensor referentieschakeling
  • Een slechte PCM of boost controller
  • Diagnostische en reparatieprocedures

    Een goed uitgangspunt is altijd om te controleren of bulletins technische dienst (TSB) voor uw specifieke voertuig. Uw probleem kan zijn een bekend probleem met een bekende fix gezet door de fabrikant en kunt u tijd en geld te besparen tijdens de diagnose.

    Ergens tussen negen en veertien pond van de turbodruk is meestal de figuur dat de meeste turbo boost controllers zijn geprogrammeerd om effect. Om een ​​aanvaardbare turbocharger opvoerdruk te handhaven, wordt de laaddruk bypass regelklep geopend en gesloten om een ​​berekende mate (via een elektrisch signaal van het PCM).

    I gewoonlijk beginnen met een inspectie alle bedrading en vacuümslangen betrekking tot de turbocompressor en boost controlesysteem bij een poging om deze code diagnose.

    U kunt doorgaan met het lezen en vastleggen van alle opgeslagen foutcodes en snap-shot data, dan is het wissen van de codes van het systeem. Als de code niet in slaagt om opnieuw in te stellen, dan weet je dat het intermitterend. Sommige voertuigen plaats de laaddruk bypass klep in de wijd open stand wanneer dit soort code is opgeslagen; het wissen van de opgeslagen codes zal het ook mogelijk het systeem terug te keren naar een normale modus voordat je fysieke testen te beginnen.

  • Systeembeheerders en onderdelen kunnen worden beschadigd als je niet om ze los te koppelen van het systeem circuit voorafgaand aan het testen van de continuïteit met een digitale volt / ohmmeter (DVOM)
  • Vaak is de boost regelventiel veroordeeld fout wanneer de laaddruk sensor eigenlijk het defecte onderdeel
  • uitgebreid getest op afzonderlijke systeemcomponenten circuits en componenten verkeerde diagnose te voorkomen die kunnen leiden tot onnodige onderdelenvervanging
  • om te waarborgen dat dit stelsel spanning en continuïteit binnen de specificaties van de fabrikant, ik normaal gebruik een (DVOM) voor het testen. Een bedradingschema of dienst fabrikant handleiding (met diagnostische flow charts) absoluut noodzakelijk maakt
  • Hulp nodig?

    Laat ons uw probleem verhelpen. U bent van harte welkom onze diagnose experts hebben in de meeste gevallen de kennis en kunde om de oorzaak van de foutcode p0035 te vinden en de problemen op te lossen.

    Maak een afspraak voor diagnose

    X