P0034 Turbo Charger Bypass stuurschakeling Low

Home » OBD Codes » P0000-P0099 » P0034 Turbo Charger Bypass stuurschakeling Low

P0034 Turbo Charger Bypass stuurschakeling Low

OBD-II Trouble Code Technische beschrijving

Turbo Charger Bypass stuurschakeling Low

Wat betekent dat?

Deze diagnostische code (DTC) is een generieke OBD-II powertrain code. Het wordt beschouwd als generiek, omdat het geldt voor alle merken en modellen van voertuigen (1996-nieuwer), hoewel specifieke reparatie stappen kunnen variëren, afhankelijk van het merk en model.

De eigenaars van deze deze merken kunnen omvatten, maar zijn niet beperkt tot VW, Dodge, Saab, Pontiac, Ford, GM, enz.

Wanneer deze code wordt getoond, betekent dit dat de aandrijflijn (PCM) een storing met de stuurschakeling van de klep die is ontworpen om overmatige turbocompressor laaddruk verlichten gedetecteerd. Deze bijzondere code betekent dat een lage impuls aandoening of lage vuldruk omloopklep stuurschakeling spanning gedetecteerd.

Soms boost controller een stand-alone module maar (vaker) is een geïntegreerd onderdeel van de PCM. Het berekent invoergegevens uit verschillende motor en overbrenging sensoren te bepalen hoeveel boost druk voor de motor uit te voeren op een optimaal niveau; de vuldruk regelklep wordt dan geopend of gesloten geboden. Indien de werkelijke vuldruk niet samenvalt met de gewenste vuldruk, zoals geregeld door de vuldruk regelklep dit type code worden opgeslagen en een voorziening machine snel lamp kan worden verlicht.

De meeste OBD-II uitgeruste voertuigen maken gebruik van een turbo bypassregeling klep die wordt bediend met een kleine elektrische motor maar enkele fabrikanten die nog vacuum bediende ontwerp gebruiken. Controleer turbocharger bypassregeling systeemspecificaties voor uw voertuig voordat de diagnose. Elektronisch gestuurde turbo bypass regelkleppen worden bewaakt via een signaalcircuit het PCM. IF signaal spanning onder een geprogrammeerde traject van een onaanvaardbare hoeveelheid tijd dergelijke code wordt opgeslagen.

Omstandigheden waardoor deze code wordt opgeslagen kan leiden tot overmatige of onvoldoende turbo laaddruk. Dit soort code moet binnenkort worden aangepakt als mogelijk

Symptomen

De symptomen van een P0034 foutcode kunnen zijn:.

  • Irregular geluiden uit de turbo wastegate en / of slangen
  • Zware zwarte rook uit de uitlaat
  • Verminderde prestaties van de motor
  • vervuild bougies
  • Hoger motor en / of transmissie temperaturen
  • Aanvullende codes kunnen worden opgeslagen, waaronder andere turbo boost gerelateerde codes, ontstekingsfout codes of klopsensor codes
  • Door een hogere motortemperatuur, cilinder detonatie ook een duidelijke mogelijkheid
  • oorzaken

    Mogelijke oorzaken hiervoor P0034 code trekker zijn:

  • Defecte boost druksensor
  • Bad turbocompressor omleidingklep
  • Niet verbonden, gebarsten of samengevouwen vacuümleidingen (vacuum bediende omloopklep)
  • Een defecte turbocompressor bypassklep servomotor
  • boost sensor bedrading worden kortgesloten, gebrand, gesneden of dis verbonden
  • losse, gecorrodeerde of losgekoppelde elektrische aansluitingen in de boost sensor referentieschakeling
  • Defecte PCM of boost controller
  • Diagnostische en reparatieprocedures

    Een goed uitgangspunt is altijd om te controleren of bulletins technische dienst (TSB) voor uw specifieke voertuig. Uw probleem kan zijn een bekend probleem met een bekende fix gezet door de fabrikant en kunt u tijd en geld te besparen tijdens de diagnose.

    De meeste turbo boost controllers zijn geprogrammeerd om effect tussen negen en veertien-pounds turbodruk . De vuldruk bypass regelklep geopend en gesloten (via een elektrisch signaal van het PCM) zoveel als nodig is om een ​​aanvaardbare turbocharger opvoerdruk te handhaven.

    Bij een poging een diagnose voor deze code I beginnen met een grondige inspectie van alle bedrading en vacuümslangen betrekking tot de turbocompressor en boost controlesysteem.

    Ik zou verder gaan door het lezen en vastleggen van alle foutcodes, dan is het wissen van de codes van het systeem. Dit heeft twee doelen; als de code niet in slaagt om opnieuw in te stellen, weet je dat het slechts af en toe, als uw voertuig plaatst de laaddruk bypass klep in de wijd open stand wanneer dit soort code wordt opgeslagen, zal het mogelijk maken van het systeem terug te keren naar een normale modus voor verder onderzoek.

  • Zorg ervoor dat u disconnect systeemcomponenten en controllers voor de test circuit continuïteit (met een DVOM) om schade te voorkomen
  • Ik heb een aantal ervaringen, waarin de boost regelklep was had veroordeeld in de fout, wanneer de boost druksensor was eigenlijk het defecte onderdeel
  • ik normaal gebruik maken van een digitale volt / ohmmeter (DVOM) naar testsysteem circuit spanning en de continuïteit te verzekeren dat het voldoet aan de specificaties van de fabrikant. Een bedradingschema of dienst fabrikant handleiding (met diagnostische flow charts) zal nodig zijn
  • Hulp nodig?

    Laat ons uw probleem verhelpen. U bent van harte welkom onze diagnose experts hebben in de meeste gevallen de kennis en kunde om de oorzaak van de foutcode p0034 te vinden en de problemen op te lossen.

    Maak een afspraak voor diagnose

    X