P0033 Turbo Charger Bypass stuurschakeling
OBD-II Trouble Code Technische beschrijving
Turbo Charger Bypass stuurschakeling
Wat betekent dat?
Deze diagnostische code (DTC) is een generieke OBD-II powertrain code. Het wordt beschouwd als generiek, omdat het geldt voor alle merken en modellen van voertuigen (1996-nieuwer), hoewel specifieke reparatie stappen kunnen variëren, afhankelijk van het merk en model.
De eigenaars van deze deze merken kunnen omvatten, maar zijn niet beperkt tot VW, Dodge, Saab Pontiac, Ford, GM, etc.
Als deze code is opgeslagen, betekent dit dat de aandrijflijn (PCM) een ingangssignaal van de turbocompressor omleidingsklep controle heeft gekregen circuit dat niet binnen geprogrammeerde specificaties.
De turbocompressor omloopklep wordt gewoonlijk door de PCM of boost controller. De boost controller is soms een stand-alone controller, maar vaker is het een integraal onderdeel van het PCM. Invoergegevens uit verschillende turbocharger en motorregeling sensoren wordt berekend door het PCM om de gewenste positie van de turbocompressor omleidingsklep bepalen. De turbocompressor omleidingsklep wordt gebruikt (elektronisch) vuldruk te regelen voordat deze de motor inlaatspruitstuk.
De bypass regelklep wordt bediend met een kleine electromotor (of vacuumregelklep). De motor ontvangt uitgangsspanning / aarde signalen van de boost controller of PCM. De signaaldraad van de turbo boost besturingsschakeling kan de PCM monitorsysteem spanning. Indien spanning niet binnen een vooraf bepaald bereik, de PCM detecteert en deze code wordt opgeslagen. Een dienst / check engine licht kan ook worden verlicht.
Aangezien de voorwaarden voor het veroorzaken van deze code moet worden opgeslagen kan leiden tot overmatige turbo boost druk, moet worden aangepakt met een zekere mate van urgentie.
Symptomen
de symptomen van een P0033 motor code kan zijn:
oorzaken
Mogelijke oorzaken deze code naar set zijn:
Diagnostische en reparatieprocedures
Een goed uitgangspunt is altijd om te controleren of bulletins technische dienst (TSB) voor uw specifieke voertuig. Uw probleem kan zijn een bekend probleem met een bekende fix gezet door de fabrikant en kunt u tijd en geld te besparen tijdens de diagnose.
Factory turbo boost druk varieert meestal tussen negen en veertien pond, maar de specificaties check fabrikant voor uw voertuig. Test boost druk om ervoor te zorgen dat het voldoende is. Als boost druk laag is, kunnen interne turbocompressor reparatie of turbocompressor vervanging noodzakelijk zijn. Controleer ook turbo slangen en uitlaatonderdelen lekkage.
Er zijn twee designs turbo boost regelkleppen. In de eerste uitvoering wordt de klep bediend door de motor vacuüm. Een elektronisch bestuurde vacuumregelklep verschaft vacuüm de boost regelklep, die wordt gesloten nadat de verminderde druk beperkt geopend. Typisch wordt de vacuumregelklep (of spoel) voorzien accuspanning en PCM (of boost controller) een aardsignaal indien van toepassing. In dit type systeem moet motorvacuüm voor de test systeem elektrische schakelingen, componenten en connectoren worden gecontroleerd. U kunt snel controleren de boost regelklep met behulp van een handbediende vacuümpomp. Pas eenvoudig vacuum direct op het ventiel en controle werking.
De andere turbodruk regelklep ontwerp maakt gebruik van een elektronische klep. De klep krijgt een spanningssignaal van de PCM (of boost controller) indien van toepassing. Het spanningssignaal veroorzaakt dat de klep opent en sluit evenredig behoefte om optimale opvoerdruk te handhaven.
Hulp nodig?
Laat ons uw probleem verhelpen. U bent van harte welkom onze diagnose experts hebben in de meeste gevallen de kennis en kunde om de oorzaak van de foutcode p0033 te vinden en de problemen op te lossen.
Maak een afspraak voor diagnose
"Foutcode definitief verwijderen, DTC Foutcode functie voor p0033 uitschakelen in het ECU"
In het uiterste geval hebben we zelfs de mogelijkheid de specifieke DTC p0033 definitief te verwijderen en de functie van de specifieke foutcode in het ECU uit te schakelen. Alle andere foutcode functies blijven dan gewoon werkzaam ter bescherming van de motor. Dit is wat anders dan het wissen van een foutcode met een diagnose apparaat. Wij hebben de mogelijkheid de functie van de specifieke foutcode definitief te verwijderen waardoor deze ook nooit meer terug komt. Ook noodloop die onstaat op de specifieke foutcode kan zo in de meeste gevallen worden verholpen
Essentiele foutcodes verwijderen wij niet aangezien dit schadelijk kan zijn voor de auto op lange termijn.
Voorbeelden, Het gaat om foutcodes gerelateerd aan:
-klopsensoren,
-distributie timing,
-eerste lambda sensoren voor de catalysator,
-versnellingsbak,
-overboost, underboost
Het verwijderen van deze bovenstaande foutcodes kan desastreuze gevolgen hebben.
We raden aan de mechanische oorzaak te verhelpen in geval van deze specifieke foutcodes.