P0030 HO2S Heater stuurschakeling (Bank 1 Sensor 1)

Home » OBD Codes » P0000-P0099 » P0030 HO2S Heater stuurschakeling (Bank 1 Sensor 1)

P0030 HO2S Heater stuurschakeling (Bank 1 Sensor 1)

OBD-II Trouble Code Technische beschrijving

Generic: HO2S Heater stuurschakeling (Bank 1 Sensor 1)
GM: HO2S Healer Controle Circuits Voorwaarden

Wat betekent dat ?

Deze diagnostische code (DTC) is een generieke powertrain code, wat betekent dat het van toepassing is op OBD-II uitgeruste voertuigen, met inbegrip van maar niet beperkt tot Toyota, VW, Ford, Dodge, Honda, Chevrolet, Hyundai, Audi, Acura, etc. specifieke reparatie stappen kunnen variëren, afhankelijk van het model

voor een motor correct te laten werken, moet er een zeer specifieke lucht:. brandstof-verhouding van 14,7: 1. Om dit de ECM (Engine control module) te bereiken is gebaseerd op de de verwarmde Zuurstofsensoren (HO2S). De HO2S detecteren zuurstofgehalte in de uitlaatgassen.

Deze informatie wordt doorgegeven aan de ECM. De ECM gebruikt deze informatie om de aan de motor brandstof aan te passen. Een zuurstofsensor omvat een schakeling gewijd aan het bedienen van een verwarming die opwarmt de zuurstofsensor sneller dan de uitlaatgassen kon. Dit verkort de tijd die de motor nodig gesloten lus, waardoor de uitstoot afneemt bereiken.

In bepaalde auto O2 sensor verhitter toegevoerd 12V gefuseerd voedingsspanning en een computergestuurde grond. De 12V voedingsspanning wordt toegevoerd aan de verhitter wanneer de sleutel zich in de aan-stand. De computer activeert de verwarming onder bepaalde omstandigheden door het invullen van de grond tot de zuurstofsensorverwarming. Bij andere voertuigen O2 sensor verhitter kan worden toegevoerd een computergestuurde 12 volt voeding en continue aarde. Als de ECM een storing in de bank 1 detecteert sensor 1 verwarmingscircuit een P0030 kan instellen

Symptomen

De symptomen van een P0030 DTC kunnen omvatten:.

  • Verlengde benodigde tijd gesloten lus te bereiken
  • MIL (storingsindicatielampje) verlichting
  • Eventueel verlaagd brandstofverbruik van een fout
  • Oorzaken

    Mogelijke oorzaken van een P0030 foutcode kunnen omvatten:

  • Defecte of beschadigde verwarmingscircuit element binnen het HO2S
  • Open op grond O2 sensor verwarmingstoestel circuit
  • openen of weinig O2 sensor verwarmingstoestel B + batterijvoedingsschakeling (bij bepaalde voertuigen wordt de stuurschakeling kan zijn)
  • Mogelijke ECM falen (minder waarschijnlijk)
  • Mogelijke oplossingen

    Vele malen een HO2 sensoren verwarmingselement kan slecht als gevolg van naar leeftijd of impact. Houd hier rekening mee bij het maken van uw inspectie. Maak een visuele inspectie van de Bank 1,1 O2 sensor. Repareer beschadigde draden van het contact met uitlaat.

    Als HO2 Sensor zelf lijkt te zijn beschadigd, vervangen. Als een visuele inspectie blijkt geen duidelijke problemen, het bekijken van de defecte kachel circuit op een scanner kan uitwijzen of de storing momenteel optreedt. Als de scanner datastroom blijkt dat de bank 1,1 verwarmingselement trekt 0 ampère vermoeden dan open in het circuit. Controleren zekeringen en koppel de O2 stekker.

    Met toets op motor uitgeschakeld met een voltmeter te controleren op 12 volt gefuseerd batterijvoedingsschakeling het verwarmingselement. Indien er geen spanning, reparatie onderbreking of kortsluiting in de B + voedingscircuit herinneren om een ​​zekering geblazen uit de korte vervangen. Indien de B + batterijvoeding intact is, verwijder de bodem (controle) groep dan het ECM bekabeling los en controleer op resistentie op het circuit. Als er oneindig veel weerstand, repareer dan de breuk in het circuit. Als de besturing circuit controles, vermoedt dat er een slechte O2 sensor. Vervangen en re-check.

    Hulp nodig?

    Laat ons uw probleem verhelpen. U bent van harte welkom onze diagnose experts hebben in de meeste gevallen de kennis en kunde om de oorzaak van de foutcode p0030 te vinden en de problemen op te lossen.

    Maak een afspraak voor diagnose

    X