P0018 krukaspositie – nokkenaspositiesensor Correlation (Bank 2 Sensor A)
Wat wil dat zeggen?
Deze diagnostische code (DTC) is een generieke powertrain code, wat betekent dat het van toepassing is op OBD-II uitgeruste voertuigen, met inbegrip van maar niet beperkt tot Ford, Dodge, Toyota , VW, Honda, Chevrolet, Hyundai, Audi, Acura, etc.
de krukas positiesensor (CKP) en Nokkenasstandsensor (CMP) in harmonie met de vonk / brandstoftoevoer en timing regelen. Beiden bestaan uit een reluctor of toon, ring, die over een magnetische sensor, die een spanning opwekt, indicatiepositie.
De krukas sensor bevindt zich in de primaire ontstekingssysteem en fungeert als “trigger” . Het detecteert de positie van de krukas relais die informatie aan de PCM of ontsteker (afhankelijk van de auto) controle ontstekingstijdstip. De Nokkenaspositiesensor detecteert de positie van de nokkenassen en stuurt de informatie naar de PCM. De PCM gebruikt het CMP signaal aan het begin van de injectie-sequentie te identificeren. Welke banden beide assen en de sensoren elkaar is de tandriem of ketting. De nok en onstabiele nauwkeurig moeten samen worden getimed.
Als de PCM detecteert dat de kruk en de nok signalen uit de tijd van een bepaald aantal graden, deze DTC zal stellen. Bank 2 is de zijde van de motor die niet bevat cilinder nr.1, de ” A ” sensor is waarschijnlijk de inlaatnokkenas kant.
Let op het is niet ongewoon op bepaalde modellen om dit DTC te zien in samenhang met P0008, P0009, P0016, P0017 en P0019. Als u een GM-auto en hebben die meerdere DBC’s, check voor de dienst bulletins die van toepassing kunnen zijn om uw motor
Symptomen
De symptomen van een P0018 zal of kan zijn:. P >
Oorzaken
Oorzaken kunnen zijn:
Mogelijke oplossingen positie
Als uw auto is nieuw genoeg dat is nog steeds powertrain warranty, laat de dealer uit te voeren reparaties.
Neem contact op met een service van de fabriek reparatie handleiding als u specifieke informatie over het voertuig nodig hebben.
Hulp nodig?
Laat ons uw probleem verhelpen. U bent van harte welkom onze diagnose experts hebben in de meeste gevallen de kennis en kunde om de oorzaak van de foutcode p0018 te vinden en de problemen op te lossen.
Maak een afspraak voor diagnose
"Foutcode definitief verwijderen, DTC Foutcode functie voor p0018 uitschakelen in het ECU"
In het uiterste geval hebben we zelfs de mogelijkheid de specifieke DTC p0018 definitief te verwijderen en de functie van de specifieke foutcode in het ECU uit te schakelen. Alle andere foutcode functies blijven dan gewoon werkzaam ter bescherming van de motor. Dit is wat anders dan het wissen van een foutcode met een diagnose apparaat. Wij hebben de mogelijkheid de functie van de specifieke foutcode definitief te verwijderen waardoor deze ook nooit meer terug komt. Ook noodloop die onstaat op de specifieke foutcode kan zo in de meeste gevallen worden verholpen
Essentiele foutcodes verwijderen wij niet aangezien dit schadelijk kan zijn voor de auto op lange termijn.
Voorbeelden, Het gaat om foutcodes gerelateerd aan:
-klopsensoren,
-distributie timing,
-eerste lambda sensoren voor de catalysator,
-versnellingsbak,
-overboost, underboost
Het verwijderen van deze bovenstaande foutcodes kan desastreuze gevolgen hebben.
We raden aan de mechanische oorzaak te verhelpen in geval van deze specifieke foutcodes.