P0012 “A” nokkenaspositiesensor – Timing Over-Retarded (Bank 1)

Home » OBD Codes » P0000-P0099 » P0012 “A” nokkenaspositiesensor – Timing Over-Retarded (Bank 1)

P0012 “A” nokkenaspositiesensor – Timing Over-Retarded (Bank 1)

OBD-II DTC Trouble Code Beschrijving

“A” nokkenaspositiesensor -? Timing Over-Retarded (Bank 1)

Wat betekent dat

deze diagnostische foutcode (DTC) is een generieke powertrain code, wat betekent dat het van toepassing is op OBD-II uitgeruste voertuigen, met inbegrip van maar niet beperkt tot Toyota, VW, Honda, Chevrolet, Hyundai, Audi, Acura, enz.

A P0012 code verwijst naar de VVT ​​(variabele kleptiming) of VCT (variable timing camshaft) onderdelen en auto PCM (Motormanagementsysteem) of ECM (motorregeleenheid). VVT is een technologie die wordt gebruikt in de motor in staat te stellen een grotere macht of efficiency te krijgen op de verschillende lopende punten.

Dat bestaat uit een aantal verschillende componenten, maar de P0012 DTC verwijst specifiek naar de nokkenas (cam) timing. In dit geval, als de nok timing is over-vertraagd, de motor licht zal worden illluminated en de code zal set zijn. & Quot; A ” nokkenas is ofwel de intake, naar links of naar de voorkant nokkenas. Deze code is specifiek voor bank 1. Bank 1 is de kant van de motor die cilinder # 1 bevat.

Mogelijke Symptomen

Het meest waarschijnlijk een P0012 DTC zal resulteren in een van de volgende:

  • slecht starten
  • slecht stationair en / of
  • stalling
  • Er zijn mogelijk andere symptomen ook. Natuurlijk, wanneer foutcodes zijn ingesteld, de MIL (storingsindicatielampje, oftewel het motor licht) branden.

    Oorzaken

    A P0012 DTC foutcode kan worden veroorzaakt door een of meer van de volgende:

  • Onjuist kleptiming
  • bedradingsproblemen (harnas / bekabeling) in inlaattiming regelklep solenoïdeklep onderdelen
  • continue oliestroom om VCT zuigerkamer
  • Kan timing klep solenoïdeklep (stuck geopend)
  • Mogelijke oplossingen

    het belangrijkste om controle is om de werking te controleren van de VCT solenoïde. Je bent op zoek naar een knelpunt of vastzittende VCT elektromagnetische klep veroorzaakt door besmetting. Raadpleeg voertuigspecifieke reparatiehandboek component tests uit te voeren voor de VCT unit. Opmerkingen: Dealer techs hebben geavanceerde tools en de mogelijkheid om gedetailleerde stappen voor probleemoplossing, inclusief de mogelijkheid om te testen componenten met behulp van een scanner volgen

    Andere gerelateerde DTC’s. P0010 – P0011 – P0020 – P0021 – P0022

    Hulp nodig?

    Laat ons uw probleem verhelpen. U bent van harte welkom onze diagnose experts hebben in de meeste gevallen de kennis en kunde om de oorzaak van de foutcode p0012 te vinden en de problemen op te lossen.

    Maak een afspraak voor diagnose

    X