P000F Fuel System Over Overdrukventiel Activated

Home » OBD Codes » P0000-P0099 » P000F Fuel System Over Overdrukventiel Activated

P000F Fuel System Over Overdrukventiel Activated

OBD-II Trouble Code Technische beschrijving

Fuel System Over Drukontlastklep Activated

Wat betekent dat?

Deze generieke aandrijflijn diagnostische code ( DTC) normaliter van toepassing op vele OBD-II-voertuigen. Die kunnen omvatten, maar zijn niet beperkt tot voertuigen van Land Rover, Ford, Alfa Romeo, Toyota, etc.

Als de OBD-II uitgerust voertuig vertoont een opgeslagen code P000F, betekent dit dat de aandrijflijn besturingsmodule ( PCM) heeft gedetecteerd overmatige druk brandstof en de meer dan overdrukventiel is geactiveerd.

Als er brandstof volume regelaar codes of brandstof drukregelaar codes aanwezig zijn, moet u diagnosticeren en te repareren die voordat u de P000F diagnosticeren . Brandstofsysteem via overdrukklep activering is waarschijnlijk een reactie op een storing in de brandstofdruk regelsysteem.

De huidige schone verbranding dieselauto’s vereisen extreme niveaus van brandstof druk om goed te functioneren. In mijn persoonlijke ervaring, heb ik nog nooit tegengekomen een brandstofsysteem meer dan overdrukventiel op alles behalve een applicatie diesel voertuig.

De over overdrukklep bevindt zich meestal in de grote brandstoftoevoerleiding of op de brandstofrail . Het is een elektronisch bestuurde klep die een solenoïde gebruikt als actuator. De klep een inlaatleiding en uitlaatleiding en een retourleiding waarmee overmatige brandstof te worden geretourneerd naar de tank (zonder morsen) wanneer de klep wordt geactiveerd hebben.

krijgt de PCM een ingangssignaal van de brandstofdruksensor wanneer het voertuig in de sleutel op draaiende motor (KOER) positie. Als dit signaal geeft de brandstofdruk overschrijdt geprogrammeerde grens, zal de PCM het brandstofsysteem via overdrukklep bekrachtigen, de klep opent, overmatige druk wordt ontlast, en een kleine hoeveelheid brandstof worden omgeleid naar de brandstoftank .

Nadat de PCM een overdruk toestand heeft gedetecteerd en de ontlastingsklep is geactiveerd, zal een code P000F worden opgeslagen en een storing controlelampje (MIL) worden belicht. MIL verlichting kunnen meerdere ontsteking cycli vereisen met een mislukking.

Wat is de ernst van deze DTC?

Precise brandstofsysteem druk is van cruciaal belang voor een optimale motorprestaties en efficiëntie. Een opgeslagen code P000F moeten worden behandeld als ernstige

Wat zijn enkele van de symptomen van de code

De symptomen van een P000F motorcode kunnen zijn:.?

  • Vertraagde start of geen start voorwaarde
  • Een algemeen gebrek aan prestaties van de motor
  • Diminished brandstofverbruik
  • Andere brandstofsysteem codes of ontstekingsfout codes
  • Wat zijn enkele van de meest voorkomende oorzaken van de code

    oorzaken voor deze code kunnen zijn:?

  • Bad brandstofdruksensor
  • Defecte brandstofdrukregelaar
  • Defecte volume brandstofregelaar
  • openbare brandstoffilter
  • PCM defect of PCM programmafout
  • Wat zijn sommige P000F stappen voor probleemoplossing?

    Na het verkrijgen van toegang tot een diagnostische scanner, zou ik beginnen met het ophalen van alle opgeslagen codes en freeze frame gegevens van het voertuig. Noteer deze informatie naar beneden, omdat het later nuttig kan zijn. Nu zou ik de codes te wissen en een proefrit met het voertuig (indien mogelijk) te zien of het wordt gereset.

    Als de code opnieuw wordt ingesteld, ontvangt u een betrouwbare voertuig informatiebron nodig, een brandstofdrukmeter met adapters, en een digitale volt / ohmmeter (DVOM).

    visueel alle onderdelen, elektrische bedrading en brandstofleidingen. Zorg ervoor dat er geen brandstof lijnen worden geknikt of geplet en reparaties uitvoeren als dat nodig is.

    Controleer technische dienst bulletins (TSB) die kunnen aansluiten bij de P000F, de symptomen gepresenteerd, en het voertuig in kwestie. De juiste TSB bespaart u uren van diagnostische tijd.

    Vervolgens heb ik zou een handmatige brandstofdruk test te doen. Wees zeer voorzichtig bij het testen van hoge druk brandstofsystemen. . Druk kan 30.000 psi overschrijdt

    De brandstofdruk de specificaties:

    Gebruik DVOM om probe voor referentiespanning en grond aan het brandstofdruksensor connector. Een betrouwbare voertuiginformatie bron oplevert testspecificaties en procedures, evenals aansluitschema’s en uitzicht Connectorzijde. Indien geen referentiesignaal wordt gevonden, het bijbehorende sonde circuit op de PCM-stekker. Als er geen referentiespanning er is gevonden, vermoedt dat er een slechte PCM of een PCM programmeerfout. Als referentiespanning wordt ontdekt in de PCM-vermoeden een gebroken of kortgesloten circuit tussen de PCM en de sensor. Als de referentiespanning en aarde is er, gebruik DVOM de brandstofdruksensor testen. Nogmaals, een goede voertuig informatiebron (zoals AllData DIY) je specificaties en procedures van de fabrikant te geven voor het testen van de sensor

    De brandstofdruk is niet binnen de specificaties:.

    vermoedt dat de brandstofdruk toezichthouder of het volume brandstof regulator zijn defect. Gebruik de DVOM om afzonderlijke componenten en voer reparaties uit te testen als nodig is.

    Diagnose en reparatie van andere brandstofsysteem codes voordat u probeert een P000F diagnosticeren.

    Hulp nodig?

    Laat ons uw probleem verhelpen. U bent van harte welkom onze diagnose experts hebben in de meeste gevallen de kennis en kunde om de oorzaak van de foutcode p000f te vinden en de problemen op te lossen.

    Maak een afspraak voor diagnose

    X