P000E Fuel Volume Regulator Controle overschreden Learning Limit

Home » OBD Codes » P0000-P0099 » P000E Fuel Volume Regulator Controle overschreden Learning Limit

P000E Fuel Volume Regulator Controle overschreden Learning Limit

OBD-II Trouble Code Technische beschrijving

Fuel Volume Regulator Controle overschreden Learning Limit

Wat betekent dat?

Deze generieke aandrijflijn diagnostische code ( DTC) normaliter van toepassing op vele OBD-II-voertuigen. Die kunnen omvatten, maar zijn niet beperkt tot voertuigen van Land Rover, Ford, Alfa Romeo, Toyota, etc.

Als uw auto een code P000E heeft opgeslagen, betekent dit dat de powertrain controleren module (PCM) heeft gedetecteerd een probleem met het volume brandstofregelaar (brandstofdoseerklep regelklep).

De storing is gerelateerd aan het vermogen van de PCM om volumeregeling brandstof naar de motor. Het leren limiet is de mate waarin de PCM is geprogrammeerd om aan te passen om de spoel van het volume brandstof regelklep in werking te stellen.

In mijn persoonlijke ervaring, de elektronische brandstofinjectie volumeregeling wordt gebruikt op diesel motoren met een common rail brandstofinjectiesysteem. Wees voorzichtig bij het onderhoud van de hogedruk brandstofsysteem.

De hoeveelheid brandstof regulator is opgebouwd uit twee delen die samenwerken. Een elektronisch geregelde elektromagneet bedient een in-line klep die brandstof volume dienovereenkomstig beperkt. In sommige gevallen kan het volume brandstofregelaar een geïntegreerde volume brandstofsensor hebben. Ander voertuig toepassingen gebruiken een volume brandstofsensor in de brandstoftoevoerleiding of brandstofinjector rail. Een brandstofretourleiding laat overtollige brandstof veilig kan worden omgeleid naar de brandstoftank wanneer volume worden verminderd.

De hoeveelheid brandstof regelaar wordt typisch geplaatst in de brandstoftoevoerleiding tussen de brandstoftank en de brandstofrail. Het is een elektronisch geregelde klep dat volledig open tijdens de normale werking (als hij niet wordt bekrachtigd). Als het nodig is dat de PCM brandstofvolume beperken, wordt het volume brandstofregeling regelschakeling afgewikkeld via verschillende mate van spanning. De klep wordt geopend of gesloten afhankelijk van de hoeveelheid spanning aangebracht op de keten.

De hoeveelheid brandstof sensorsignaal wordt toegevoerd aan de PCM die de nodige maatregelen neemt om brandstof volume te regelen via de regelaar. Indien het ingangssignaal van de brandstofhoeveelheid sensor aangeeft dat feitelijke hoeveelheid brandstof niet voldoende worden beheerst door het PCM, zal een code P000E worden opgeslagen en storingsindicatielampje worden belicht.

Wat is de ernst van deze DTC?

Zoals het geval is bij elke hogedruk brandstofsysteem gerelateerde code, de P000E moeten worden aangepakt met een zekere mate van urgentie.

Wat zijn enkele van de symptomen van de code ?

De symptomen van een P000E motorcode kunnen zijn:

  • Verminderde prestaties van de motor
  • Overmatige zwarte rook uit de uitlaat
  • Verminderde brandstofverbruik
  • Andere drivability codes kunnen worden opgeslagen
  • Wat zijn enkele van de meest voorkomende oorzaken van de code?

    oorzaken voor deze code kan omvatten :

  • Bad volume brandstofregelaar stuurklep
  • Fuel pompdefect
  • Defecte brandstof volumesensor
  • open of kortgesloten circuits de brandstof volumeregeling
  • Defecte PCM of PCM programmafout
  • Wa t zijn een aantal stappen P000E probleemoplossing

    Extra

    Extra u nodig heeft om een ​​P000E code diagnosticeren kunnen zijn:?

  • Diagnostic scanner
  • Digitale volt / ohmmeter (DVOM)
  • Manual brandstofdrukmeter met adapters
  • Betrouwbare informatie bron in het voertuig
  • ik zou beginnen meestal mijn diagnose lokaliseren van het voertuig diagnosepoort en aansluiten van de scanner. Ik zou alle opgeslagen codes en de bijbehorende gegevens op te halen voor gebruik als mijn diagnose ontvouwt. Vervolgens zou de codes te wissen en proefrit het voertuig (indien mogelijk) te zien dat codeert retourneren (indien aanwezig).

    Zoeken naar technische dienst bulletins voor eender welke overeenkomen met de symptomen, opgeslagen codes, en het voertuig in kwestie. De juiste TSB zal je enorm helpen bij de diagnose van deze code.

    Als de P000E onmiddellijk wordt gezet, gaat u met behulp van de brandstofdrukmeter om brandstof systeemdruk en meten brandstof volume te controleren. Gebruik uw voertuig informatiebron die aan de specificaties ten aanzien van de brandstofdruk en brandstof volume te verkrijgen. Volg brandstof volume en brandstofdruk testen richtlijnen nauwkeurig de hogedruk brandstofsysteem kan ernstig lichamelijk letsel veroorzaken bij onjuist gebruik

    Als er brandstof volume binnen de specificaties van de fabrikant:.

    Met de DVOM om controleren referentiespanning op volumeniveau brandstofsensor. Een 5-volt referentiesignaal is de norm maar Controleer voertuiginformatie bron voor exacte specificaties met betrekking tot het betrokken voertuig. Wanneer geen referentiespanningssignaal wordt ontdekt in het brandstofvolume stekker, controleer het corresponderende circuit op het PCM-stekker. Koppel alle bijbehorende controllers voorafgaand aan het gebruik van de DVOM te testen weerstand en continuïteit. Indien geen referentiespanning wordt gedetecteerd bij de PCM-vermoeden PCM probleem of programmeerfout. Als referentiespanning wordt ontdekt in het brandstofvolume stekker Gebruik de DVOM te controleren op een grond. Als er geen grond wordt ontdekt, sporenelementen de grond terug naar de bron, zoals beschreven in de auto informatiebron. Merk circuit reparaties nodig.

    Als zowel referentiespanning en een grond worden ontdekt in het brandstofvolume stekker Gebruik de DVOM het brandstofvolume testen sensor zelf. Uw auto informatiebron moet specificaties en procedures opleveren om u te helpen bij het uitvoeren van deze taak. Als de sensor niet voldoet aan specs, beschouwen het defect

    Als er brandstof volume niet binnen specificaties van de fabrikant:.

    Test brandstof volume als het deze input in het volume brandstof regelklep. Als brandstofvolume ingang beneden specificaties vermoeden dat de brandstofpomp defect of de (in tank) brandstoffilter is verstopt. Als ingang brandstofvolume de specificaties, controleer uitgang brandstofvolume aan de regelaar. Als de uitgang brandstofvolume niet binnen de specificaties, gebruik DVOM het volume brandstofregelaar testen solenoïde volgens de specificaties van de fabrikant.

    De hoeveelheid brandstof regelaar wordt vaak verward met de brandstof drukregelaar. Mis deze fout maken.

    Hulp nodig?

    Laat ons uw probleem verhelpen. U bent van harte welkom onze diagnose experts hebben in de meeste gevallen de kennis en kunde om de oorzaak van de foutcode p000e te vinden en de problemen op te lossen.

    Maak een afspraak voor diagnose

    X