P000C “A” nokkenaspositiesensor trage reactie Bank 2

Home » OBD Codes » P0000-P0099 » P000C “A” nokkenaspositiesensor trage reactie Bank 2

P000C “A” nokkenaspositiesensor trage reactie Bank 2

OBD-II Trouble Code Technische beschrijving

Een nokkenaspositiesensor trage reactie Bank 2

Wat betekent dat?

Deze generieke aandrijflijn diagnostische code ( DTC) normaliter van toepassing op alle OBD-II voertuigen met regelbare klep / kleptiming. Die kunnen omvatten, maar zijn niet beperkt tot voertuigen van Subaru, Dodge, VW, Audi, Jeep, GMC, Chevrolet, Saturn, Chrysler, Ford, etc. Hoewel generieke, de exacte reparatie stappen kunnen variëren, afhankelijk van merk / model.

Veel moderne voertuigen te gebruiken variabele kleptiming (VVT) om motorprestaties en het brandstofverbruik te verbeteren. In een VVT systeem de aandrijflijn (PCM) controles solenoïde bediende regelkleppen olie. Deze kleppen toepassing oliedruk een actuator gemonteerd tussen de nokkenas en de distributieketting tandwiel. Op zijn beurt, de aandrijving dan verandert de hoekpositie of faseverandering, van de nokkenas. Een nokkenasstandsensor wordt gebruikt om de nokkenas positiemonitor.

Een nokkenasstandsensor trage antwoordcode ingesteld wanneer de werkelijke nokkenasstandsensor niet overeenstemt met de wens van de PCM gedurende nokkenas faseveranderingen positie.

Als het gaat om foutcode beschrijvingen, de ” A ” geeft de inname links of front nokkenas. Anderzijds, ” B ” geeft de uitlaat, rechts of achter nokkenas. Bank 1 is de zijde van de motor die de # 1 cylinder, terwijl bank 2 de overkant. Indien de motor een inline of rechte vormgeving, er slechts een bank

Code P000C ingesteld wanneer het PCM een trage reactie in nokkenasstandsensor faseverandering van bank 2 circuit & quot detecteert;. A “. Deze code is gerelateerd aan P000A, P000B en P000D.

Wat is de ernst van deze DTC?

De ernst van deze code is matig tot ernstig. Het is een goed idee om deze code te pakken zo snel mogelijk.

Wat zijn enkele van de symptomen van de code

De symptomen van een P000C foutcode kunnen zijn:?

  • Illuminated check engine licht
  • een verhoogde uitstoot
  • Slechte prestaties van de motor
  • het motorgeluid
  • Wat zijn enkele mogelijke oorzaken van de code?

    Oorzaken hiervoor code kunnen omvatten:

  • Onjuiste olietoevoer
  • Defecte nokkenasstandsensor
  • kan olie stuurklep
  • Kan VVT actuator
  • distributieketting problemen
  • bedradingsproblemen
  • Defecte PCM
  • een voorbeeld van een nokkenas positie ( CMP) sensor:

    Wat zijn enkele P000C stappen voor probleemoplossing?

    Begin met het controleren van het oliepeil en de conditie. Als de olie OK, een optische controle van de nokkenaspositiesensor, olie solenoïdeklep en bijbehorende bedrading. Kijk voor losse verbindingen, beschadigde bedrading, etc. Als schade wordt gevonden, reparatie nodig, schakelt u de code en kijk of het rendement. Vervolgens zoeken we naar bulletins technische dienst (TSBs) met betrekking tot de kwestie. Als er niets wordt gevonden, moet u om vooruit te gaan stap-voor-stap diagnose van het systeem.

    De volgende is een algemene procedure, zoals het testen van deze code varieert tussen voertuigen. Om nauwkeurig te testen van het systeem, wil je verwijzen naar de fabrikant diagnostische stroomschema.

    Alvorens verder te gaan, wil je naar de fabriek elektrische schema’s raadplegen om te bepalen welke draden die. AutoZone biedt gratis online reparatiehandleidingen voor vele voertuigen en ALLDATA aanbiedingen enkel voertuig abonnementen.

    Test nokkenaspositiesensor

    De meeste nokkenaspositiesensor sensoren zijn ofwel Hall Effect sensoren of permanente magneet sensoren. Een Hall-sensor heeft drie draden die het verzoek, signaal en aarde. Aan de andere kant zal een permanente magneet sensor slechts twee draden: signaal- en massacontacten.

  • Hall-sensor: Bepaal welke draad het signaal retourleiding. Maak dan een digitale multimeter (DMM) om met behulp van een back-probe-test lood. Zet de DMM op de DC volt setting en sluit de zwarte meter leiden tot chassis grond. Start de motor – als de sensor goed werkt, moet u een fluctuerende lezen op de meter te zien. Zo niet, defect is en moet worden vervangen
  • Permanente magneetsensor. Verwijder de sensoraansluiting en voeg een DMM de sensoraansluitingen. Zet de DMM op het AC voltage setting en de startmotor. Je moet een fluctuerende spanning lezen te zien. Zo niet, de sensor is defect en moet worden vervangen.
  • De test sensorcircuit

  • Hall-sensor: Begin met het controleren op de belastingzijde van de schakeling. Hiertoe sluit een DMM ingesteld op DC volt tussen de pluspool en sensor aardklem op de kabelboom van de connector. Als er een goede grond, moet u een lezing van ongeveer 12 volt te krijgen. Vervolgens controleert de 5 volt referentiekant van het circuit door er een DMM ingesteld op volt tussen de minpool bevindt en de sensor referentieklem aan de kabelboom van de connector. Zet het contact van de auto op. Je moet een lezing van ongeveer 5 volt te zien. Als een van deze twee tests niet bevredigende lezingen, zal het circuit moeten worden gediagnosticeerd en gerepareerd
  • De permanente magneet sensor:. Controleer de grond zijde van het circuit. Hiertoe verbinding DMM ingesteld op DC volt tussen de pluspool en sensor aardklem op de kabelboom van de connector. Als er een goede grond, moet u een lezing van ongeveer 12 volt te krijgen. Zo niet, dan zal het circuit moeten worden gediagnosticeerd en gerepareerd.
  • Test The Oil Control Solenoid

    Verwijder de solenoïde connector. Gebruik een digitale multimeter ingesteld op ohm aan de inwendige weerstand van de spoel te controleren. Hiertoe sluit de meter tussen de solenoïde B + aansluiting en de solenoïde aardaansluiting. Vergelijk de weerstand meting naar de fabriek reparatie specificaties. Indien de meter geeft een uitlezen specificatie of buiten bereik (OL) die een open keten, de spoel moet worden vervangen. Het is ook een goed idee om de magneet te verwijderen om het scherm visueel te inspecteren voor metaalafval

    Controleer de Oil Control Solenoid Circuit

  • Controleer de kracht kant van het circuit. Verwijder de solenoïde connector. Met de ontsteking van het voertuig op, gebruik dan een digitale multimeter ingesteld op DC volt om te controleren of de macht aan de spoel (meestal 12 volt). Hiertoe sluit de negatieve meter leiden tot minpool bevindt en de positieve meter kabel aan de solenoïde B + aansluiting harnas zijde van de connector. De meter moet 12 volt lezen. Indien niet, zal de schakeling moeten worden gediagnosticeerd en gerepareerd
  • Controleer op de belastingzijde van de schakeling. Verwijder de solenoïde connector. Met de ontsteking van het voertuig op, gebruik dan een digitale multimeter ingesteld op DC volt om te controleren op de grond. Hiertoe sluit de positieve meter kabel om de batterij positieve en negatieve meter kabel aan de solenoïde aardklem harnas zijde van de connector. Bevel van de spoel op een OEM equivalente scanner. De meter moet 12 volt lezen. Als dit niet aanwezig is, zal het circuit moeten worden gediagnosticeerd en gerepareerd.
  • Controleer de distributieketting en VVT actuators

    Als alles tot op dit punt, het probleem geldt met distributieketting, overeenkomstige of VVT actuators. Verwijder de noodzakelijke componenten om de distributieketting en actuatoren. Controleer de keten voor overmatige speling, gebroken gidsen en / of spanners. Controleer de actuators op zichtbare schade, zoals versleten tanden.

    Hulp nodig?

    Laat ons uw probleem verhelpen. U bent van harte welkom onze diagnose experts hebben in de meeste gevallen de kennis en kunde om de oorzaak van de foutcode p000c te vinden en de problemen op te lossen.

    Maak een afspraak voor diagnose

    X