P2811 Pressure Control Solenoid “G” Incidentele

Home » OBD Codes » P2800-P2899 » P2811 Pressure Control Solenoid “G” Incidentele

P2811 Pressure Control Solenoid “G” Incidentele

OBD-II Trouble Code Technische beschrijving

Pressure Control Solenoid G Onderbroken

Wat betekent dat?

Dit is een generieke transmissie diagnostische code ( DTC) en normaliter van toepassing op OBD-II-voertuigen uitgerust met een automatische transmissie.

Dat kan omvatten, maar is niet beperkt tot voertuigen van BMW, Toyota, Lexus, Nissan, Mitsubishi, Chevrolet, GMC, Mercedes-Benz , etc. Hoewel generieke, de exacte reparatie stappen kunnen variëren, afhankelijk van jaar, merk, model en powertrain configuratie.

Als de P2811 OBD-II foutcode is ingesteld, de Powertrain control Module (PCM) heeft gedetecteerd een probleem met de transmissie Pressure control Solenoid ” G “. De meeste automatische transmissies bevatten ten minste drie elektromagneten die solenoïde A, B en C zijn echter voor deze DTC, de transmissie containseven meer. Het probleem codes met betrekking tot de ” G ” solenoïde zijn codes P2807, P2808, P2809, P2810 en P2811. De code set is gebaseerd op de specifieke storing die waarschuwt de PCM en verlicht de Check Engine Light.

Het doel van het verzenden drukregeling elektromagneten om de druk van het fluïdum regelen van de bediening van een automatische transmissie. De PCM ontvangt een elektronisch signaal op basis van de druk in de spoelen. Automatische transmissie wordt gecontroleerd door bands en koppelingen die wisseltandwielen doordat fluïdumdruk op de juiste plaats op het juiste moment. Op basis van de signalen van bijbehorende inrichtingen bewaken van de snelheid van het voertuig, de PCM regelt de druk solenoïden te richten fluïdum bij de juiste druk tot verschillende hydraulische circuits die de overbrengingsverhouding te wijzigen op het juiste tijdstip.

code P2811 wordt door de PCM als de Magneetklep lijndruk ” G ” wordt intermitterend werkende

Voorbeeld van een transmissie Magneetklep lijndruk.

Wat is de ernst van deze DTC?

de ernst van deze code begint normaal als matig, maar het kan ontwikkelen tot een meer ernstige level snel wanneer niet gecorrigeerd tijdig

Wat zijn enkele van de symptomen van de code

de symptomen van een P2811 foutcode kunnen zijn:.?

  • voertuig gaat slap modus
  • Transmission glijdt bij het schakelen
  • Transmission oververhitting
  • Transmissie vangsten versnelling
  • verminderde brandstofverbruik
  • Mogelijk misfire-achtige symptomen
  • Check Engine Light verlichte
  • Wat zijn enkele van de meest voorkomende oorzaken van de code?

    oorzaken voor deze P2811 transmissie code kan zijn:

  • Defecte Pressure control Solenoid
  • Vuile of verontreinigde vloeistof
  • Dirt y of verstopt zendfilter
  • Defecte transmissiepomp
  • Defecte Transmission klephuis
  • Beperkt hydraulische kanalen
  • gecorrodeerde of beschadigde aansluiting
  • defecte of beschadigde bedrading
  • Defecte PCM
  • Wat zijn enkele stappen P2811 het oplossen van problemen?

    Voorafgaand aan het begin van het proces het oplossen van problemen voor eventuele storing moet het onderzoek van de Technical service Bulletins (TSB’s) voor de specifieke voertuig jaar, model en transmissie. In sommige gevallen kan dit een veel tijd besparen op de lange termijn door te wijzen u in de juiste richting. Je moet ook controleren of het voertuig platen aan de laatste keer dat de filter en de vloeistof werd veranderd indien mogelijk te verifiëren

    Fluid &Bedrading Inspecties

    De eerste stap is om het fluïdum te controleren en onderzoeken van de toestand van het fluïdum op vervuiling. Voor het vervangen van de vloeistof, moet u de auto-records controleren aan de laatste keer dat de filter en de vloeistof werd veranderd kunnen controleren.

    Een gedetailleerde visuele inspectie om de toestand van de bedrading voor de hand liggende gebreken te controleren is de volgende. Controleer de aansluitingen en aansluitingen voor de veiligheid, corrosie en beschadigde pennen. Dit geldt ook voor alle bedrading en aansluitingen voor de transmissie drukregeling solenoïdes, de transportpomp en de PCM. Afhankelijk van de configuratie kan de transportpomp elektrisch aangedreven of mechanisch aangedreven.

    Geavanceerde punten

    De geavanceerde stappen worden altijd zeer specifieke voertuig en vereist de juiste geavanceerde apparatuur om nauwkeurig uit te voeren. Deze procedures vereisen een digitale multimeter en de specifieke technische referenties voor het voertuig. Je moet de specifieke richtlijnen voor het oplossen van problemen voor uw voertuig alvorens te verkrijgen om verder te gaan met de geavanceerde stappen. Voltage eisen kan heel gebaseerd op de specifieke model van het voertuig. Fluïdum drukvereisten zal variëren op basis van de transmissie ontwerp en de configuratie.

    Continuïteit Controles

    Tenzij anders aangegeven door de technische gegevens, moet de normale waarden voor de bedrading en aansluitingen zijn 0 ohm weerstand. Continuïteit controles moeten altijd worden uitgevoerd terwijl de stroom van het circuit verwijderd om kortsluiting te voorkomen van het circuit en het creëren van meer schade. Resistance of geen continuïteit is een indicatie van defecte bedrading die open is of kortgesloten en moet worden gerepareerd of vervangen.

    Wat zijn een aantal veel voorkomende reparaties voor deze code?

  • Het veranderen van de vloeistof en filter
  • defecte Magneetklep lijndruk
  • Reparatie of vervanging van een defecte transportpomp
  • Reparatie of vervanging van defecte transmissie kleplichaam
  • Toezending flush om schone passages
  • Cleaning corrosie van connectors
  • repareren of vervangen van bedrading
  • Flashing of vervangen PCM
  • Mogelijke verkeerde diagnose kunnen zijn:

  • ontstekingsfout probleem
  • Aandrijftechniek pomp probleem
  • Internal transmissie probleem
  • aandrijflijn probleem
  • Hopelijk is de informatie in dit artikel is nuttig voor u in de juiste richting om het probleem met uw drukregeling te corrigeren geweest solenoïde moeite code. Dit artikel is strikt informatief en de specifieke technische gegevens en service bulletins voor uw voertuig moet altijd voorrang.

    Hulp nodig?

    Laat ons uw probleem verhelpen. U bent van harte welkom onze diagnose experts hebben in de meeste gevallen de kennis en kunde om de oorzaak van de foutcode p2811 te vinden en de problemen op te lossen.

    Maak een afspraak voor diagnose

    "Foutcode definitief verwijderen, DTC Foutcode functie voor p2811 uitschakelen in het ECU"

    In het uiterste geval hebben we zelfs de mogelijkheid de specifieke DTC p2811 definitief te verwijderen en de functie van de specifieke foutcode in het ECU uit te schakelen. Alle andere foutcode functies blijven dan gewoon werkzaam ter bescherming van de motor. Dit is wat anders dan het wissen van een foutcode met een diagnose apparaat. Wij hebben de mogelijkheid de functie van de specifieke foutcode definitief te verwijderen waardoor deze ook nooit meer terug komt. Ook noodloop die onstaat op de specifieke foutcode kan zo in de meeste gevallen worden verholpen

    Essentiele foutcodes verwijderen wij niet aangezien dit schadelijk kan zijn voor de auto op lange termijn.

    Voorbeelden, Het gaat om foutcodes gerelateerd aan:
    -klopsensoren,
    -distributie timing,
    -eerste lambda sensoren voor de catalysator,
    -versnellingsbak,
    -overboost, underboost

    Het verwijderen van deze bovenstaande foutcodes kan desastreuze gevolgen hebben.
    We raden aan de mechanische oorzaak te verhelpen in geval van deze specifieke foutcodes.

    Maak een afspraak voor definitieve verwijdering van p2811

    X