P2768 Input / turbinewielsensor “B” Circuit Onderbroken

Home » OBD Codes » P2700-P2799 » P2768 Input / turbinewielsensor “B” Circuit Onderbroken

P2768 Input / turbinewielsensor “B” Circuit Onderbroken

OBD-II Trouble Code Technische beschrijving

Input / turbinewielsensor ” B ” Circuit Onderbroken

Wat betekent dat?

Deze diagnostische code (DTC) is een generieke powertrain code, wat betekent dat het van toepassing is op alle 1996-nieuwere voertuigen (Ford, Honda, Mazda, Mercedes, VW, enz.). Hoewel generieke mogelijk dat de specifieke reparatie stappen variëren, afhankelijk van merk / model.

Als u worden met een foutcode P2768, is het waarschijnlijk omdat de aandrijflijn besturingsmodule (PCM) een grillige spanning ingangssignaal heeft gedetecteerd van het circuit van de ingang (of turbine) toerentalsensor die is gegeven de aanduiding ” B “. Hoewel ingang en de turbine snelheidssensoren zijn nagenoeg gelijk, en dienen hetzelfde doel, component terminologie varieert tussen fabrikanten.

In de meeste gevallen, de invoer / turbinewielsensor is een 3-draads, elektromagnetische sensor gebruikt voor het controleren transmissie ingaande toerental in omwentelingen per minuut (RPM). De sensor wordt gewoonlijk nabij de achterzijde van het koppelingshuis (bij overbrengingsinvoeras) en bevestigd met een schroef / bout of schroefdraad direct in het transmissiehuis.

Of een getande wiel reluctor of speciaal ontworpen groeven permanent aan de transmissie main (of invoer) as. De draaiende motor transfers toerental waarmee de transmissie, de invoeras (of reluctor wiel) passeert dicht bij het einde van de sensor. De stalen as (of reluctor wiel) effectief voltooit een elektronische / elektromagnetisch circuit met de sensor. Een elektronisch patroon wordt gevormd wanneer het wordt onderbroken door groeven (of gekerfd) gebieden langs de sensor. Het patroon wordt herkend door de PCM als een golfvorm die is geprogrammeerd om te interpreteren als de ingaande / turbinewielsensor.

Transmissie uitgangssnelheid, de ingaande / turbinewielsensor, motortoerental, gasklepstand, percentage motorbelasting en andere factoren worden vergeleken en berekend om het gewenste invoer / turbine RPM snelheid te bepalen. Een code P2768 wordt opgeslagen (en storing lamp kan worden verlicht) als de input / turbinewielsensor of systeem spanning, niet nauwkeurig te blijven binnen een bepaalde mate voor een bepaalde tijd.

De P2768 geeft een intermitterende ingangscircuit spanning voor de invoer / turbinewielsensor

Symptomen

De symptomen van een P2768 code kunnen omvatten:.

  • Erratic speedometer (odometer) bedrijf
  • De overdracht niet goed verschuiven
  • snelheidsmeter en / of kilometerteller werkt niet helemaal
  • Aandrijftechniek schakelmomenten zijn onregelmatig of agressieve
  • Diminished brandstofverbruik
  • oorzaken

    Mogelijke oorzaken voor deze code set zijn:

  • Defecte ingang snelheidssensor B
  • beschadigd, losse of verbrande bedrading en / of aansluitingen
  • PCM defect of PCM programmeerfout
  • Ophoping van metaalafval op de magnetische sensor
  • Diagnostische en reparatieprocedures

    Een goed uitgangspunt is altijd controleren bulletins technische dienst (TSB) in uw specifieke auto . Uw probleem kan een bekend probleem met een bekende oplossing zijn gezet door de fabrikant en kunt u tijd en geld te besparen tijdens de diagnose.

    Een digitale volt / ohmmeter (DVOM), service van een fabrikant handleiding, een geavanceerde diagnostische scanner, en eventueel een oscilloscoop zal een grote rol in de juiste diagnose van de P2768 code.

    ik meestal beginnen mijn diagnose met een visuele inspectie van het systeem bedrading en connectoren. Ik zou iedere natuurlijk kortgesloten of open circuits en / of aansluitingen te herstellen voordat u verder gaat. Vergeet niet om de accu, kabels en kabeleinden en test dynamo op dit moment te inspecteren.

    Vervolgens heb ik zou de scanner aan te sluiten op de diagnostische poort en op te halen alle opgeslagen codes en schrijf ze op voor toekomstige referentie. Ik zou ook een notitie van de freeze frame data maken op dit moment.

    Met de scanner gegevensstroom welke keten niet goed functioneert, als er invoersensor en exit sensor codes aanwezig. De meest nauwkeurige gegevens met de scanner te krijgen, het verkleinen van de datastroom alleen relevante informatie bevatten.

    Metal puin op magnetische contacten van invoer en / of uitvoer snelheidssensoren kan onderbroken / onregelmatig sensor uitvoergegevens veroorzaken. Verwijder de sensor en controleer metallisch afval. Schone overmatig vuil van magneetvlakken voor herinstallatie. Ik zou ook onderzoek onderbrekingen groeven en / of reluctor wielinkepingen op beschadiging of slijtage.

    ik de DVOM afzonderlijke voelerweerstand en spanning testen door volgende richtlijnen van de fabrikant (in de servicehandleiding of via Alle gegevens). Ik zou sensoren die niet voldoen aan de specificaties van de fabrikant vervangen.

    Controller storing kan ontstaan ​​als alle bijbehorende controllers zijn niet losgekoppeld voorafgaand aan het testen van weerstand of continuïteit met het DVOM.

    Verdachte een defecte PCM of een PCM programmeerfout, als er een code P2768 wordt opgeslagen en alle systeem-circuits en sensoren zijn in goede staat en voldoen aan de specificaties van de fabrikant.

    Extra diagnostische aantekeningen :

  • Overmatige metallische afval (aangetrokken door de elektromagnetische sensor) kan leiden tot foutieve invoer / uitgaand toerental sensorwaarden
  • sensor reluctor speling kritisch. Controleer of montagevlakken / schroefgaten zijn vrij van afval en obstakels
  • Als invoer en / of uitvoer snelheidssensoren van het transmissiehuis moet worden verwijderd voor waarschuwing. Hete transmissievloeistof ontsnappen uit de opening
  • Zoek transmissievloeistof in het klemgebied van het ingaande toerental sensor, zoals sommige sensoren zijn gevoelig voor intern lekken
  • Hulp nodig?

    Laat ons uw probleem verhelpen. U bent van harte welkom onze diagnose experts hebben in de meeste gevallen de kennis en kunde om de oorzaak van de foutcode p2768 te vinden en de problemen op te lossen.

    Maak een afspraak voor diagnose

    "Foutcode definitief verwijderen, DTC Foutcode functie voor p2768 uitschakelen in het ECU"

    In het uiterste geval hebben we zelfs de mogelijkheid de specifieke DTC p2768 definitief te verwijderen en de functie van de specifieke foutcode in het ECU uit te schakelen. Alle andere foutcode functies blijven dan gewoon werkzaam ter bescherming van de motor. Dit is wat anders dan het wissen van een foutcode met een diagnose apparaat. Wij hebben de mogelijkheid de functie van de specifieke foutcode definitief te verwijderen waardoor deze ook nooit meer terug komt. Ook noodloop die onstaat op de specifieke foutcode kan zo in de meeste gevallen worden verholpen

    Essentiele foutcodes verwijderen wij niet aangezien dit schadelijk kan zijn voor de auto op lange termijn.

    Voorbeelden, Het gaat om foutcodes gerelateerd aan:
    -klopsensoren,
    -distributie timing,
    -eerste lambda sensoren voor de catalysator,
    -versnellingsbak,
    -overboost, underboost

    Het verwijderen van deze bovenstaande foutcodes kan desastreuze gevolgen hebben.
    We raden aan de mechanische oorzaak te verhelpen in geval van deze specifieke foutcodes.

    Maak een afspraak voor definitieve verwijdering van p2768

    X