P2671 Actuator Supply Voltage “B” Circuit High

Home » OBD Codes » P2600-P2699 » P2671 Actuator Supply Voltage “B” Circuit High

P2671 Actuator Supply Voltage “B” Circuit High

OBD-II Trouble Code Technische beschrijving

Actuator Supply Voltage B Circuit hoog

Wat betekent dat?

Dit is een generieke powertrain diagnostische code (DTC) en gewoonlijk van toepassing op voertuigen OBD-II. Automerken kunnen omvatten, maar zijn niet beperkt tot, Dodge, Chrysler, Ford, Chevrolet, Toyota, Honda, Nissan, enz.

De ECM (Engine control module) is niet alleen verantwoordelijk voor het toezicht op en het instellen van een groot aantal sensoren , elektromagneten, actuators, kleppen, enz .. maar ook om ervoor te zorgen dat al deze componenten naadloos en in combinatie werkzaam voldoen gewenste waarden. Dit alles om ervoor te zorgen krijg je de meest economie en de prestaties van uw voertuig mogelijk te maken. In dit geval, als je een P2671 of verwante code te krijgen, afhankelijk van het merk en model, die u ondervindt transmissie drivability kwesties.

Het is belangrijk op te merken in mijn ervaring met de Europese modellen, heb ik ook gezien deze code als een EVAP diagnostische code. Na gewezen op de mogelijke verschillen, moet het vanzelfsprekend zijn, je moet verwijzen naar uw service manual om een ​​goede diagnose richting te garanderen. De meeste tijden, zal uw symptomen een sterke indicator voor welke systemen / componenten die u zullen werken met om de storing te verhelpen zijn.

Als het gaat om de P2671 en de bijbehorende codes, de ECM is een abnormale waarde gedetecteerd binnen de actuator voedingsspanningsschakeling. Het erkent de abnormaliteit door het vergelijken van de werkelijke waarden om gewenste berichten. Als ze naar buiten gaan van een gewenste omvang, het verlicht de MIL (Malfunction indicator lamp) op uw instrumentenpaneel. Het moet deze fout door middel van meerdere rijden cycli controleren voordat het verlichten van de MIL. Zorg ervoor dat de aanwijzing onderzoek voor ” B ” in het circuit. Afhankelijk van uw merk en model, kan dit een bepaalde draad, uitrusting, locatie, enz. Dat gezegd hebbende, altijd gebruik maken van OEM (Original Equipment Manufacturer) technische service-informatie voor deze aan te wijzen.

Dit kan ook worden gedetecteerd door de TCM (Transmission control module), afhankelijk van wat beschrijving van uw specifieke merk en model heeft voor deze code.

P2671 (Actuator Supply voltage B Circuit hoog) is actief wanneer de ECM of TCM heeft een hoge spanning gedetecteerd voorwaarde in de actuator voedingsspanning ” B ” circuit

Wat is de ernst van deze DTC ?

Ernst hier is ingesteld tot matig, in het algemeen. Gezien het feit dat er meerdere beschrijvingen van codes, moet u voorzichtig te zijn bij het diagnosticeren. Een goede dienst gegevens nodig zal zijn. Als dit gebeurt met een transmissie code in uw zaak, u zeker wilt dit eerder vroeger dan later te herstellen. Dagelijks gebruik van een voertuig met een actieve transmissie code is een risico dat we niet willen nemen.

Wat zijn enkele van de symptomen van de code?

De symptomen van een P2671 diagnostische code kunnen zijn:

  • Slechte verschuiven
  • Het gebrek aan koppel
  • Stuck in de versnelling
  • CEL (motor controleren licht) verlicht
  • Over het algemeen slecht rijgedrag
  • Limited uitgangsvermogen
  • poor brandstofverbruik
  • Abnormale motor toeren / snelheden
  • Wat zijn enkele van de meest voorkomende oorzaken van de code

    oorzaken voor deze P2671 problemen code kunnen omvatten:?

  • Water intrusion
  • Melted / gebroken connector (s)
  • Kortsluiting naar
  • Algemene elektrische afgifte (bijv laadsysteem probleem, verkeerde batterij, enz.)
  • Wat zijn enkele P2671 diagnostische en stappen voor probleemoplossing?

    de eerste stap in het oplossen van problemen voor storingen is om de Technical service Bulletins (TSB) onderzoeken voor bekende problemen met de specifieke voertuig.

    geavanceerde Diagno stic stappen worden zeer specifiek voertuig en kan de geschikte geavanceerde apparatuur en kennis om nauwkeurig uit te voeren. We nemen basisstappen onder, maar verwijzen naar een jaar voertuig / merk / model / powertrain specifieke reparatie gids voor specifieke stappen voor uw auto.

    Basic Step # 1

    Hoe vindt u het naderen van uw de diagnose van deze zal afhangen van uw merk en model en welke symptomen u ondervindt. Maar in het algemeen, het eerste wat we moeten doen is duidelijk de codes met uw scanner en rijden met het voertuig totdat het weer actief wordt. Zo ja, na het vinden van de juiste schakeling / harnas we werken, inspecteren voor schade. Het zou in het kader van het voertuig waar weg puin, vuil, ijs, enz. De circuits onder daar kan schade worden gerouteerd. Herstel eventuele geopende en / of geïrriteerde draden indien aanwezig. Ook zou het een goed idee om de betrokken connectors inspecteren. Je kunt ze loskoppelen om de pinnen te inspecteren voor eventuele verbogen of beschadigd degenen die elektrische problemen kunnen veroorzaken. Soms hoge weerstand in een schakeling kan oververhitting veroorzaken. Zozeer zelfs dat het kan branden door de isolatie! Dit zou een goed teken dat u het probleem gevonden te zijn.

    NB: Maak altijd soldeer en krimpfolie beschadigde draden. Vooral wanneer zij onderworpen aan de elementen. Vervang de connectoren met OEM degenen om een ​​goede elektrische verbindingen te waarborgen.

    Basic Step # 2

    Zoek uw aandrijving met behulp van uw service-informatie. Op sommige momenten, kunnen deze van buitenaf toegankelijk zijn. Als dat zo is in uw geval kunt u de integriteit van de actuator zelf te controleren. De gewenste waarden die betrokken zijn bij deze test variëren sterk, maar zorg ervoor dat u uw multimeter en service handleiding bij de hand hebt. Gebruik altijd geschikte test pins connectors om onnodige schade aan de aansluitingen te voorkomen. Als de gemeten waarden buiten het gewenste berichten, kan het defect worden beschouwd en moet worden vervangen door een nieuwe.

    Basic Stap # 3

    Neem een ​​kijkje op uw ECM (engine control module) en TCM (Transmission Control module) niet is beschadigd. Op sommige momenten, bevinden ze zich in een plaats die gevoelig is voor water wordt opgesloten en het veroorzaken van corrosie. Elke groene poeder aanwezig dient te worden opgevat als een rode vlag. Een licentie technicus moet het vanaf hier gezien de complexiteit van ECM diagnose.

    Dit artikel is strikt voor uitsluitend informatieve doeleinden en de technische gegevens en service bulletins voor een bepaald voertuig moet altijd voorrang.

    Hulp nodig?

    Laat ons uw probleem verhelpen. U bent van harte welkom onze diagnose experts hebben in de meeste gevallen de kennis en kunde om de oorzaak van de foutcode p2671 te vinden en de problemen op te lossen.

    Maak een afspraak voor diagnose

    "Foutcode definitief verwijderen, DTC Foutcode functie voor p2671 uitschakelen in het ECU"

    In het uiterste geval hebben we zelfs de mogelijkheid de specifieke DTC p2671 definitief te verwijderen en de functie van de specifieke foutcode in het ECU uit te schakelen. Alle andere foutcode functies blijven dan gewoon werkzaam ter bescherming van de motor. Dit is wat anders dan het wissen van een foutcode met een diagnose apparaat. Wij hebben de mogelijkheid de functie van de specifieke foutcode definitief te verwijderen waardoor deze ook nooit meer terug komt. Ook noodloop die onstaat op de specifieke foutcode kan zo in de meeste gevallen worden verholpen

    Essentiele foutcodes verwijderen wij niet aangezien dit schadelijk kan zijn voor de auto op lange termijn.

    Voorbeelden, Het gaat om foutcodes gerelateerd aan:
    -klopsensoren,
    -distributie timing,
    -eerste lambda sensoren voor de catalysator,
    -versnellingsbak,
    -overboost, underboost

    Het verwijderen van deze bovenstaande foutcodes kan desastreuze gevolgen hebben.
    We raden aan de mechanische oorzaak te verhelpen in geval van deze specifieke foutcodes.

    Maak een afspraak voor definitieve verwijdering van p2671

    X