P260C PTO Controle Circuit High

Home » OBD Codes » P2600-P2699 » P260C PTO Controle Circuit High

P260C PTO Controle Circuit High

OBD-II Trouble Code Technische beschrijving

PTO Controle Circuit hoog

Wat betekent dat?

Dit is een generieke powertrain diagnostische foutcode (DTC ) en geldt voor veel OBD-II-voertuigen (1996-nieuwer). Die kunnen omvatten, maar zijn niet beperkt tot voertuigen van Ford, GMC, Chevrolet, Dodge, Ram, enz. Hoewel generieke, de exacte reparatie stappen kunnen variëren, afhankelijk van jaar, merk, model en powertrain configuratie.

OBD -II foutcode P260C en voorschriften P260A, P260B en P260D zijn geassocieerd met de aftakas of aftakas stuurschakeling.

de PTO of PTO is een systeem dat is verbonden met de transmissie van de voertuig en wordt gebruikt voor hulpapparatuur te drijven. Dat hulpapparatuur zou omvatten dingen zoals een lier, sneeuwploeg, dump bed, etc.

Als de PCM onjuist voltage of weerstand detecteert binnen de PTO controle circuit dat is zo hoog dat het buiten het verwachte bereik, P260C code wordt ingesteld en de motor licht, dienst motor snel licht of beide kunnen worden verlicht.

Wat is de ernst van deze DTC?

de ernst van deze code is over het algemeen niet ernstig, want het zal waarschijnlijk alleen van invloed op PTO-functies, maar niet regelmatig voertuig functies .

Wat zijn enkele van de symptomen van de code

de symptomen van een P260C foutcode kunnen zijn:?

  • Extra PTO uitrusting zal niet werken
  • ‘motor controleren licht verlichte
  • Wat zijn enkele van de meest voorkomende oorzaken van de code

    oorzaken voor deze P260C code kan zijn:?

  • Defecte PTO relaisspoel control
  • Onderbreking of kortsluiting in aftakas besturingsschakeling
  • Fa ulty of beschadigde draden
  • gecorrodeerde, beschadigd of losse connector
  • Zekering of smeltveiligheden kunnen link (eventueel)
  • Defecte PCM
  • Wat zijn enkele stappen P260C het oplossen van problemen?

    de eerste stap in het oplossen van problemen voor storingen is om de Technical service Bulletins (TSB’s) te onderzoeken voor het specifieke voertuig jaar, model en de motor / overbrengingsconfiguratie. In sommige gevallen kan dit een hoop tijd op de lange termijn op te slaan door te wijzen u in de juiste richting.

    De tweede stap is om alle onderdelen in verband met de aftakasvermogen lokaliseren take-off circuit en op zoek naar duidelijke fysieke schade. Voer een grondige visuele inspectie van de bijbehorende bedrading te controleren op zichtbare gebreken zoals afkrabben, wrijving, blanke draden, of verbranden vlekken. Vervolgens is aan de connectoren en aansluitingen te controleren op veiligheid, corrosie en beschadigde pennen. Dit proces moet alle bedrading connectors en verbindingen naar alle componenten, inclusief de PCM. Verwezen naar de specifieke technische gegevens voor het voertuig om de configuratie van het oliepeil veiligheidscircuit controleren en of er een zekering of zekering-staat koppeling in het circuit is opgenomen.

    Geavanceerde punten

    de geavanceerde stappen worden specifieke zeer voertuig en hebt de juiste geavanceerde apparatuur om nauwkeurig uit te voeren. Deze procedures vereisen een digitale multimeter en de specifieke technische referenties voor het voertuig. In deze situatie kan een oliedrukmeter de probleemoplossing te vergemakkelijken.

    Dit artikel is strikt informatief en de specifieke technische gegevens en service bulletins voor uw voertuig altijd voorrang zou moeten nemen.

    Hulp nodig?

    Laat ons uw probleem verhelpen. U bent van harte welkom onze diagnose experts hebben in de meeste gevallen de kennis en kunde om de oorzaak van de foutcode p260c te vinden en de problemen op te lossen.

    Maak een afspraak voor diagnose

    X