P2608 Intake Air Heater “B” Circuit High

Home » OBD Codes » P2600-P2699 » P2608 Intake Air Heater “B” Circuit High

P2608 Intake Air Heater “B” Circuit High

OBD-II Trouble Code Technische beschrijving

Intake Air Heater ” B ” Circuit hoog

Wat betekent dat?

Deze generieke aandrijflijn storingscode (DTC) normaliter van toepassing op alle OBD-II uitgeruste voertuigen dat een luchtinlaatverwarming hebben, inclusief maar niet beperkt Chevrolet GMC (Duramax), Ford (Powerstroke), Honda, Nissan, Dodge, etc

Deze code is een van een aantal mogelijke codes die behoren bij een inlaatlucht verwarmingscircuit ” B ” storing. Een intake luchtverwarming is een essentieel onderdeel voor een dieselmotor aan de start proces bij te staan. De vier codes die de Motormanagementsysteem (PCM) instroom luchtverwarmer & quot kunnen vaststellen; B ” schakeling kwesties P2605, P2606, P2607 en P2608

Wat is het doel van een luchtinlaatverwarming

De inlaatlucht heater “? B ” schakeling is ontworpen om de componenten die warme lucht vergemakkelijking dieselmotor starten en stationair bij verschillende temperaturen werken. De typische inlaatlucht verwarmingscircuit voorzien van een verwarmingselement, relais, temperatuursensor en tenminste één ventilator. Luchtkanalen zijn ook nodig voor het routeren van de warme lucht naar de inlaat en elektrische aansluitingen en bedrading controle van de werking van deze componenten.

Trouble code P2608 wordt geactiveerd door de PCM wanneer een hoog signaal vanuit de inlaat luchtverwarmer ” B ” circuit. De schakeling kan worden uit het bereik, bevat een defecte component of verkeerde luchtcirculatie. Diverse storingen in de keten aanwezig zijn en kunnen fysische, mechanische of elektrisch zijn. Verwijzen naar een voertuigspecifieke reparatiehandboek om te bepalen wat het ” B ” . Circuit in uw specifieke auto

Hier is een voorbeeld van een luchtinlaatverwarming:

Code Ernst & Symptomen

De ernst van deze code is normaal matig, maar kunnen ernstig zijn gebaseerd op de specifieke storing

De symptomen van een P2608 diagnostische code kunnen zijn:.

  • De motor start niet
  • langer dan normaal zwengelen tijd
  • Check Engine Light verlichte
  • Rough inactief bij lage temperaturen
  • motor slaat
  • oorzaken

    Typisch mogelijke oorzaken van deze code zijn:

  • defect verwarmingselement relais
  • detective verhittingselement
  • Defecte temperatuursensor
  • gecorrodeerde of beschadigde aansluiting
  • beschadigde of beperkt luchtkanaal
  • Defecte of beschadigde draden
  • Defecte Aanjagermotor
  • Defecte PCM
  • Een andere stijl van luchtinlaatverwarming:

    Wat zijn de meest voorkomende reparaties?

  • het vervangen van de verhittingselement
  • vervangen temperatuursensor
  • Vervanging het verhittingselement relais
  • Cleaning corrosie connectoren
  • repareren of vervangen bedrading
  • Vervangen beschadigde leidingen
  • de ventilatormotor vervangen
  • knipperend of vervangen PCM
  • Diagnostische en reparatieprocedures

    de eerste stap bij het oplossen van problemen voor storingen is het onderzoeken van de technische servicebulletins (TSB ) voor de specifieke voertuig jaar, model en power plant. In sommige gevallen kan dit een hoop tijd op de lange termijn op te slaan door te wijzen u in de juiste richting.

    De inlaatlucht verwarmingscircuit mogelijk niet automatisch werken als de omgevingslucht of de motor temperatuur hoger is dan de ingestelde limiet door de fabrikant. Het circuit moet worden geactiveerd, als het wordt bevolen ” ON ” een scanner of als de stroom wordt handmatig aangebracht.

    Basic Steps

  • Controleer het verwarmingselement, is het draaien van ” ON ”
    OPMERKING: Do element of hitteschild niet aanraken
  • controleer de ventilatormotor wordt draaien ” ON ”
  • visueel de schakeling aansluitingen en bedrading voor zichtbare gebreken
  • visueel de toestand van de luchtkanalen op zichtbare gebreken
  • Controleer of de elektrische aansluitingen voor de veiligheid en corrosie
  • geavanceerd Steps

    geavanceerde stappen worden zeer specifieke voertuig en hebt de juiste geavanceerde apparatuur om nauwkeurig uit te voeren. Deze procedures vereisen een digitale multimeter en de specifieke technische referenties voor het voertuig. Voltage eisen zal zeer op basis van de specifieke jaar, model en de dieselmotor in de auto

    gerichte controles:.

    Opmerking: Bij toepassingen die Mass Airflow sensoren, de temperatuur van de inlaatlucht sensor is opgenomen in het sensorlichaam. Raadpleeg technische gegevens naar de juiste pennen verbonden aan de sensor te bepalen.

    gerichte controles moeten worden uitgevoerd met behulp van de richtlijnen voor het oplossen van problemen voor het specifieke voertuig met behulp van de technische handleiding of de online referentiemateriaal. Deze stappen zullen u door het proces van het controleren van de voeding en aarde voor elke component binnen de inlaatlucht verwarmingscircuit in de juiste volgorde. Als de spanning juist een onderdeel dat niet functioneert is, dat onderdeel is het meest waarschijnlijk defect en moet vervangen worden. Als de stroom niet beschikbaar is om het circuit te bedienen, kan het ononderbroken controles nodig zijn om verkeerde bedrading of componenten te identificeren.

    Hopelijk is de informatie in dit artikel is nuttig voor u in de juiste richting om het probleem met uw inlaatlucht kachel circuit storing is opgelost geweest. Dit artikel is strikt informatief en de specifieke technische gegevens en service bulletins voor uw voertuig moet altijd voorrang.

    Hulp nodig?

    Laat ons uw probleem verhelpen. U bent van harte welkom onze diagnose experts hebben in de meeste gevallen de kennis en kunde om de oorzaak van de foutcode p2608 te vinden en de problemen op te lossen.

    Maak een afspraak voor diagnose

    "Foutcode definitief verwijderen, DTC Foutcode functie voor p2608 uitschakelen in het ECU"

    In het uiterste geval hebben we zelfs de mogelijkheid de specifieke DTC p2608 definitief te verwijderen en de functie van de specifieke foutcode in het ECU uit te schakelen. Alle andere foutcode functies blijven dan gewoon werkzaam ter bescherming van de motor. Dit is wat anders dan het wissen van een foutcode met een diagnose apparaat. Wij hebben de mogelijkheid de functie van de specifieke foutcode definitief te verwijderen waardoor deze ook nooit meer terug komt. Ook noodloop die onstaat op de specifieke foutcode kan zo in de meeste gevallen worden verholpen

    Essentiele foutcodes verwijderen wij niet aangezien dit schadelijk kan zijn voor de auto op lange termijn.

    Voorbeelden, Het gaat om foutcodes gerelateerd aan:
    -klopsensoren,
    -distributie timing,
    -eerste lambda sensoren voor de catalysator,
    -versnellingsbak,
    -overboost, underboost

    Het verwijderen van deze bovenstaande foutcodes kan desastreuze gevolgen hebben.
    We raden aan de mechanische oorzaak te verhelpen in geval van deze specifieke foutcodes.

    Maak een afspraak voor definitieve verwijdering van p2608

    X