P2562 turbocompressor Boost control Position Sensor “A” Circuit

Home » OBD Codes » P2500-P2599 » P2562 turbocompressor Boost control Position Sensor “A” Circuit

P2562 turbocompressor Boost control Position Sensor “A” Circuit

OBD-II Trouble Code Technische beschrijving

Turbo Boost Controle Position Sensor Circuit

Wat betekent dat?

Deze diagnostische code (DTC) is een generieke powertrain code, wat betekent dat het van toepassing is op OBD-II uitgeruste voertuigen die een turbolader (Ford, GMC, Chevrolet, Hyundai, Dodge, Toyota, etc.). Hoewel generieke mogelijk dat de specifieke reparatie stappen variëren, afhankelijk van merk / model.

Deze foutcode kan meestal van toepassing op alle turbocharged OBDII motoren uitgerust, maar verschijnt vaker in bepaalde Hyundai en Kia voertuigen. De Turbo Boost control positiesensor (TBCPS) zet de turbo vuldruk in een elektrisch signaal voor de Motormanagementsysteem (PCM).

De Turbo Boost control positiesensor (TBCPS) verschaft extra turbodruk om de Motormanagementsysteem of PCM. Deze informatie wordt meestal gebruikt om fine-tunen van de hoeveelheid versterking van de turbocompressor om de motor te voorzien.

De boost druksensor voorziet de PCM met de rest van de voor turbodruk berekeningen informatie. Anytime is er een elektrisch probleem met de TBCPS, afhankelijk van hoe de fabrikant wil de fout te identificeren, de PCM code P2562 in te stellen. Deze code wordt als een elektrisch circuit defect alleen.

Problemen zijn stappen kunnen variëren afhankelijk van de fabrikant, type sensor en draadkleuren de sensor.

Symptomen

De symptomen van een P2562 code kunnen zijn:

  • Malfunction Indicator Light On
  • Slechte prestaties
  • Aarzeling tijdens de versnelling
  • Daling in het brandstofverbruik
  • oorzaken

    Mogelijke oorzaken voor deze code set zijn:

  • Open in het signaal circuit de TBCPS sensor – waarschijnlijk
  • Korte spanning in het signaalcircuit om de TBCPS sensor
  • Korte aan grond in het signaalcircuit om de TBCPS sensor
  • Open aan de macht of gemalen in TBCPS sensor – hoogstwaarschijnlijk
  • kan TBCPS sensor – mogelijk
  • kan PCM – onwaarschijnlijk
  • Diagnostische en reparatieprocedures

    Een goed uitgangspunt is altijd om te controleren of bulletins technische dienst (TSB) voor uw specifieke voertuig. Uw probleem kan een bekend probleem met een bekende oplossing zijn gezet door de fabrikant en kunt u tijd en geld te besparen tijdens de diagnose.

    Zoek vervolgens de TBCPS sensor van uw specifieke voertuig. Deze sensor wordt gewoonlijk gevonden direct geschroefd / vastgeschroefd de turbo behuizing. Zodra zich visueel op de connector en bedrading. Kijk voor het schrapen, wrijven, kale draden, branden vlekken of gesmolten plastic. Trek de connector uit elkaar en controleer de ontvangen aansluitingen (metalen onderdelen) in de connector. Kijk of ze zien er verbrand of hebben een groene tint te geven corrosie. Gebruik elektrisch contact schoner en een kunststof borstel of reinigen van de klemmen nodig. Laten drogen en breng elektrische vet wanneer het contact terminals.

    Als u een scanner, schakelt u de diagnostische foutcodes uit het geheugen, en kijk of P2562 code rendement. Als dit niet gebeurt, dan is de verbindingen waren het meest waarschijnlijk uw probleem.

    Als de P2562 code doet ruil daarvoor zullen we nodig hebben om de TBCPS sensor en de bijbehorende circuits te testen. Met de Key Off, ontkoppel de elektrische connector aan de TBCPS sensor. Sluit een digitale voltmeter zwarte draad op de aardaansluiting aan de TBCPS sensor bedradingsonnectoren. Sluit de rode draad van de digitale voltmeter aan de vermogensaansluiting op TBCPS sensor bedradingsonnectoren. Turn Key On Motor uit. Controleer de specificaties van de fabrikant; voltmeter moet ofwel 12 volt of 5 volt te lezen. Zo niet, herstel open bedrading op het vermogen of aarddraad of vervangen PCM.

    Als de stand doorstaan, zullen we de signaaldraad testen. Waarbij het verbindingsorgaan nog los, beweegt de rode draad van de voltmeter van de stroomkabel terminal naar de signaaldraad terminal. De voltmeter luidt nu 5 volt. Zo niet, herstel het open op de signaaldraad of vervangen PCM.

    Als alle voorgaande tests hebben gepasseerd en je blijft een P2562 te krijgen, zou dit zeer waarschijnlijk duiden op een mislukte TBCPS sensor, hoewel een mislukte PCM niet kon worden uitgesloten totdat de TBCPS sensor was vervangen. Als je onzeker bent, zoek hulp van een getrainde automotive diagnosticus. PCM worden geprogrammeerd of gekalibreerd op het voertuig om volledig te kunnen installeren.

    Hulp nodig?

    Laat ons uw probleem verhelpen. U bent van harte welkom onze diagnose experts hebben in de meeste gevallen de kennis en kunde om de oorzaak van de foutcode p2562 te vinden en de problemen op te lossen.

    Maak een afspraak voor diagnose

    "Foutcode definitief verwijderen, DTC Foutcode functie voor p2562 uitschakelen in het ECU"

    In het uiterste geval hebben we zelfs de mogelijkheid de specifieke DTC p2562 definitief te verwijderen en de functie van de specifieke foutcode in het ECU uit te schakelen. Alle andere foutcode functies blijven dan gewoon werkzaam ter bescherming van de motor. Dit is wat anders dan het wissen van een foutcode met een diagnose apparaat. Wij hebben de mogelijkheid de functie van de specifieke foutcode definitief te verwijderen waardoor deze ook nooit meer terug komt. Ook noodloop die onstaat op de specifieke foutcode kan zo in de meeste gevallen worden verholpen

    Essentiele foutcodes verwijderen wij niet aangezien dit schadelijk kan zijn voor de auto op lange termijn.

    Voorbeelden, Het gaat om foutcodes gerelateerd aan:
    -klopsensoren,
    -distributie timing,
    -eerste lambda sensoren voor de catalysator,
    -versnellingsbak,
    -overboost, underboost

    Het verwijderen van deze bovenstaande foutcodes kan desastreuze gevolgen hebben.
    We raden aan de mechanische oorzaak te verhelpen in geval van deze specifieke foutcodes.

    Maak een afspraak voor definitieve verwijdering van p2562

    X